Misslag 50ct (Duitsland 2002 G)

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
[Michel] Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Misslag 50ct (Duitsland 2002 G)

Bericht door [Michel] »

Hallo Allemaal,

Ik heb een paar foto's gemaakt van een misdruk die ik in 2002 ontving na een boodschapje bij de C1000 in Enschede. Het mooie hiervan is dat ik toen op school zei tegen een maat van mij, ik moet vandaag met contant geld betalen. Hij zei toen waarom dan ? ik zei omdat ik een gevoel heb dat ik een mislag krijg. Eenmaal bij de kassa kreeg ik veel klein wissel geld weer, ik keek ze 1 voor 1 na en zag dat de achterkant van deze munt al scheef gedrukt was. Ik keek de rand ook na en die vond ik echt bijzonder (zie foto's). Ik heb hem altijd netjes in een capsule bewaard, deze is wel licht beschadigd dus heb ik hem na al die jaren er even uitgehaald om duidelijke foto's te maken. 8):

Kan iemand mij vertellen wat deze munt waard kan zijn ???

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mvg,

Michel
Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Re: Misslag 50ct (Duitsland 2002 G)

Bericht door Arnout »

Leuke vondst!
CoinCees

Bericht door CoinCees »

Inderdaad leuke munt maar ook weer niet spectaculair. Ik zou geen al te hoge verwachtingen hebben van de verkoopwaarde. Het is toch een beetje wat de gek er voor geeft. Hooguit een aantal euro's
[Michel] Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door [Michel] »

arnout bruins schreef:Leuke vondst!
Dat vond ik zelf ook 8):
CoinCees schreef:Inderdaad leuke munt maar ook weer niet spectaculair. Ik zou geen al te hoge verwachtingen hebben van de verkoopwaarde. Het is toch een beetje wat de gek er voor geeft. Hooguit een aantal euro's
Hallo Cees,

Voor een paar euro's doe ik hem niet weg (heeft voor mij meer waarde).

Ik heb na 2002 geen 1 misslag(en) meer in handen gekregen. Ik heb wel een biljet van 10 euro ontvangen voor een maand of 3 terug bij de lidl waar geen silver kleurig strip op zit (maar dit komt wel vaker voor zag ik op deze forum).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CoinCees

Bericht door CoinCees »

[Michel] schreef: Hallo Cees,

Voor een paar euro's doe ik hem niet weg (heeft voor mij meer waarde).

Ik heb na 2002 geen 1 misslag(en) meer in handen gekregen. Ik heb wel een biljet van 10 euro ontvangen voor een maand of 3 terug bij de lidl waar geen silver kleurig strip op zit (maar dit komt wel vaker voor zag ik op deze forum).
Hoi Michel,

Dat is heel goed mogelijk. Zo heb ik zelf ook veel munten waar ik veel meer waarde aan hecht dan dat ik er bij verkoop voor zou krijgen.
Ik heb dan ook slechts een antwoord op je vraag willen geven. En dat is dat ik bij verkoop denk aan slechts een aantal euro's.

grt, Cees :knipoog:
[Michel] Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door [Michel] »

CoinCees schreef: Ik heb dan ook slechts een antwoord op je vraag willen geven. En dat is dat ik bij verkoop denk aan slechts een aantal euro's.

grt, Cees :knipoog:
Haha, ja dat snap ik Cees en waardeer het ook dat je een indicatie aangaf. Misshien had ik het anders moeten formuleren :knipoog:.

Mvg,
Michel
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

De misslag is inderdaad een duidelijk en leuk exemplaar, een zogenaamde off-center geslagen munt. Dat wil zeggen dat het muntplaatje (rondel) tijdens het slaan verschoven is, waardoor de munt niet centraal is geslagen maar afwijkt naar de buitenkant. In dit geval een kleine off-centre en die komen wel meer voor, veel meer zelfs. Ze worden regelmatig aangeboden en gaan dan de deur tussen de €10,- en €20,-,. Gewoon houden dus als je het geld niet heel hard nodig hebt. Deze misslagen zijn overigens het gevolg van de gigantische aantallen die er geslagen worden, hoe meer munten ze slaan, hoe meer kans op een foutje immers.

Hier lees je meer over voorkomende misslagen ►Overzicht en uitleg misslagen
En in deze rubriek zie je andere euromisslagen en misdrukken ► Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten

Het biljet is anders, die zie ik de laatste tijd geregeld voorbij komen. Wellicht is er een trucje om de 'lijm'? los te laten komen, waardoor de strip er af kan komen. Daarnaast kan het wel degelijk een productiefout zijn, maar ik vraag mij af of we het dan een misdruk mogen noemen, aangezien er verder met het biljet niets mis is, enkel zit er iets niet op, wat er wel op zou moeten zitten. Maar goed ik zie ze te vaak voorbij komen om te denken aan een productiefout.

Vriendelijk groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
[Michel] Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door [Michel] »

Hallo Munthunter,

Bedankt voor de 2 linkjes, vond die met alle mislagen best wel interessant (met name dat een 20 euro cent op een 5 cent plaatje geslagen kon worden). Die biljetten wist ik al, had voor een maand of 2-3 terug op google gezocht en kwam ook op deze forum terecht.

Mvg,

Michel

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”