Monaco, 2 euro CC 2007 Grace Patricia Kelly

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Er zijn toch diverse mogelijkheden. Ik ga weer eens kijken welke mogelijkheden er zijn.
Er veranderd nog al wat bij Ebay.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Bij Qoop kan je feedback geven die altijd blijft staan en die iedereen kan lezen, ook nadat een lid uitgeschreven is, bij Ebay verdwijnt feedback bij uitschrijving van een lid. Nieuwe naam is geen feedback, dus nieuwe kansen voor een oplichter.

Soldatin en Pegaso kunnen ook samenwerken!

Ik heb een waardeloze munt die ik niet kwijt kan. maar ik wil er wel een Jezusprijs voor hebben, welke boven de cataloguswaarde zich verheft.

Pe. zet hem erop.
1-tje biedt.
Soldatin biedt er direct overheen.
1-tje biedt nog een keer.
Soldatin er overheen.
Vriendjes van elkaar die mekaar helpen en net doen alsof ze ruzie hebben. Hoogste bieder is nooit Soldatin, dat moet 1-tje zijn.

haakt 1-tje af, gaat Soldatin moeilijk lopen doe om Pe alle mogelijkheid te geven om maar aan te tonen dat Pe tegoedertrouw is.

Omgekeerde logica.

Soldatin gaat weg, is boos dat ie niks kreeg. Soldatin verdwijnt en heet vandaag weer anders. Nieuwe naam is geen feedback. Pe blijft even zitten, voor een jaartje, krijgt ruzie met een andere ebayfiguur, rollen worden omgedraaid, Soldatin onder nieuwe naam. Zelfde truc ander jasje.

De Wet op de E-commerce bepaalt dat je 7 dagen na ontvangst van het bestelde internetproduct het recht als koper hebt om zonder opgaaf van redenen af te zien van de aankoop van het product.
Een muntje terugnemen is niet zo'n punt, maar de inbouwkeuken van je verkochte huis terugnemen, waar laat je die: toch moet dit onder de Wet op de E-commerce.. Probleem 1 met je oude motor, auto, bootje en dergelijke: In zulks geval is de verkoper verplicht het verkochte object terug te betalen minus de leverings cq. verzendkosten van het toegezonden en het teruggezonden object!
Uitspraak Hoge Raad in het Bol.com arrest van 2007, over een foutieve prijs in een aan derden uitbesteedde advertentie over een LCD-televisie.

Veel mensen weten dit niet als ze op Marktplaats kopen of zelfs maar een advertentie zetten. Pas na 7 dagen is er geen terugclaimrecht meer welke de Nederlandse wetgeving als bedenktijd typeert.

Met Ebay kom je nergens in deze juridische bescherming van de consument, op Marktplaats, Speurders, Vinders of Qoop is allemaal juridisch gedekt onder deze Wet op de E-commerce.

Bij mij persoonlijk heb je op deze juridische basis deze garantie wel: niet goed is geld terug zonder morren.

Uitzondering is het hanteren van en te lage prijs:
wanneer de verkoper aannemelijk kan maken dat een als replica van een Rolex omschreven horloge voor 10 euro is verkocht aan een koper, dat de koper dan geen terugbetaling kan verlangen met het excuus dat het horloge niet echt was, daar de koper in een woordenboek had kunnen kijken wat replica betekent. Dit geldt onder de wettelijke bescherming van de verkoper van E-Commerce (het internetbedrijf): vanaf dag 8 is er geen automatisch terugclaimrecht meer.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Mogelijk is ook dat de koper uit Italië misschien wel direct na betaling met Paypal van de verko(o)p(st)er te horen heeft gekregen, dat de munt alleen naar Duitsland wordt geleverd en niet naar Italië en daar boos over is geworden.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Die heb je ook nog alleen binnen Duitsland leveren.
Je dankt daar toch niet zo gauw aan als je biedt. Nu kijk ik alles na voor dat ik bied.
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

En zie hier, een volgende slachtoffer: http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dl ... ckAsSeller

Kon ook niet goed zijn natuurlijk, blij dat iedereen hier gewaarschuwd is iig :D :D

Peter.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Het is gewoon een crimineel, een oplichter.

Deze zal binnenkort wel van eBay verdwijnen. Zij zullen dit ongetwijfeld gaan onderzoeken.

Beetje jammer dat een aantal verzamelaars / kopers de dupe is geworden van zo'n "verkoper".

groeten Paul
JHG Coins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins »

Ik zal trouwens niet zo snel iets kopen met zo'n afbeelding bij zijn profiel.............
Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi »

Tasu schreef:Ik zal trouwens niet zo snel iets kopen met zo'n afbeelding bij zijn profiel.............
Dit geeft inderdaad weining vertrouwen...

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Jullie willen zeggen met zo'n foto dat je niet serieus wordt genomen :D

Ik heb het niet gelezen , Duitsers eerst en dat hij niet aan buitenlandrs verkoopt.
Moet ik toch beter lezen of beter kijken.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Afbeelding

groeten Paul 8)
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Dit past wel bij hem Jeroen :D
Leuk gevonden.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Ik denk bij haar! Soldatin

In elk geval kun je zo'n iemand niet meer serieus nemen. Ik vraag me wel af of de gedupeerden hun geld terug krijgen.

groeten Paul
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Ja dat is de vraag, want als hij zegt niet te verkopen aan buitelanders
dan zou hopelijk de wetgeving niet zeggen had je maar op moeten letten.

Wel raar vind ik dat dan buiten Duitsland geboden kan worden.
Laatst gewijzigd door voskeman op 23 jan 2010, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Hoezo? Je kunt toch gewoon bieden op buitenlandse eBay sites? Ik kan met mijn account ook gewoon dingen op eBay kopen in het buitenland. Heb zo vaak in België of Duitsland wat aangeschaft.

Ik heb zelf ook een aantal munten sets verkocht op eBay, ook aan buitenlanders (Duitsers, Belgen, Fransozen, Spanjaarden, Engelsen enz.). Is altijd goed gegaan.

En de 2 euro Grace Kelly is een erg gewilde munt. Dus logisch dat aanbiedingen in het buitenland ook worden bekeken!

En zo ook de verkopen van deze oplichtster. Zo zie je maar, eerst de achtergrond van een verkoper een beetje bekijken, hoewel ze tot voor kort een 100% score had, maar nog niet eerder munten had verkocht.

groeten Paul
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Het kan zijn dat je niet mee gekregen hebt dat hij niet aan buitenlanders verkoopt en dit kun je doen bij ebay . Keuze kun je maken , maar ik vind het dus stom dat als je alleen aan je landgenoten wil verkopen dat ebay niet automatisch biedingen van uit het buitenland blokkeerd .

Als je europa of wereldwijt doet is het logisch dat je van uit alle landen kan kopen en bieden.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Inderdaad, je kunt aangeven of je alleen verkoopt aan een koper/bieder uit je eigen land, of ook uit andere landen.

Ik heb gezien dat deze verkoopster alleen verzend binnen Duitsland. Wat jij bedoelt is dat de eBay automatisch buitenlandse kopers moet blokken bij de keuze instelling van alleen verzenden binnen eigen land.

Is wat voor te zeggen, maar als koper kun je ook goed kijken hoe en wat bij een aanbieding op eBay, toch?

Terwijl het een kleine moeite is voor een verkoper om binnen Europa te verzenden. De munt heeft zo'n waarde dat de verzending wel aangetekend zal worden verstuurd, anders is het al moeilijk vertrouwen. Dan koop ik er al niet!

groeten Paul
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Uit ervaring weet ik dat je dat niet altijd doet. Word je er mee geconfronteerd dan onthoud je het wel weer. Koop je een tijd niet bij Ebay heb ik wel vaak dat ik deze regeling vergeet.
Maar goed je moet gewoon altijd eerst lezen bij kopers waar je nog nooit bij gekocht hebt.
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Sorry, begint misschien vervelend te worden maar dit was natuurlijk te verwachten: http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dl ... ckAsSeller

Ik denk dat Soldatin misschien maar beter naar Afganistan kan verhuizen :lol: :lol:

Peter.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Maar wie koopt nu ook twee van deze munten bij dezelfde verkoper zonder de eerste te hebben ontvangen......

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

llinde schreef:Maar wie koopt nu ook twee van deze munten bij dezelfde verkoper zonder de eerste te hebben ontvangen......

Luit
Twee veilingen, de eerste eindigde op 20 december en de tweede op 21 december.

Ik denk niet dat je kunt verwachten dat zo voor de Kerstdagen de Deutsche Post of DHL zo snel levert, ALS de betaling al meteen gedaan was :wink:

Desalniettemin, dit blijft wel een heel triest geval. Mensen oplichten is crimineel gedrag, er zal toch een sanctie tegenover gaan staan?

groeten Paul
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

euromunter schreef: Ik denk niet dat je kunt verwachten dat zo voor de Kerstdagen de Deutsche Post of DHL zo snel levert, ALS de betaling al meteen gedaan was :wink:
Dat snap ik ook wel, maar waarom die haast?
Ik zou in het geval ik 2 van deze munten zou willen hebben, ze bij een verschillende verkoper kopen, of wachten tot de eerste geleverd is.

Waarom je trouwens tegen deze prijzen twee koopt, snap ik ook niet helemaal, voor de verzameling is één genoeg, en bij deze prijzen speculeren op verdere stijging is behoorlijk link.....

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Misschien had deze verkoper voor de zekerheid op allebei de veilingen hoog geboden om zo verzekerd te zijn van tenminste 1 exemplaar. Vervolgens wint deze koper twee veilingen.

De koper is wel iemand die veel vaker op eBay wat heeft gekocht / verkocht gezien het aantal feedbacks.

groeten Paul
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

De verkoper/verkoopster (lees oplichter/oplichtster) was natuurlijk al een lange tijd actief op ebay, sinds 05-02-05! Met een scoringspercentage van (tot een week of twee geleden) 100%! Het is wat dat betreft ook niet raar dat je het er maar een keer op gokt terwijl andere personen het juist niet doen en zo de munt misschien iets "goedkoper" kunt aanschaffen!
Alleen het feit dat de verkoper/verkoopster nog nooit een munt heeft verkocht zou dan genoeg moeten zeggen maar ja........... :?
Het ergste is dat ik achter deze persoon ben gekomen doordat ik zelf een bod had geplaatst van 1000 euro en op de laatse seconde werdt overboden en dus de munt weg zag gaan voor 1010 euro :|
Volgende keer licht ik de verkoper eerst helemaal door voordat ik een bod plaats :lol: :lol:

Peter.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Tsja de negatieve reacties stromen binnen. Eens kijken hoe snel we hem onder een andere naam/account kunnen traceren...

Wel apart dat hij schrijft niet te handelen in het buitenland, maar dat ik wel het idee krijg dat hij toch mee gaat in de verkoop. Als ze gaan klagen dan beroept hij zich nogmaals op het 'niet leveren in het buitenland'. Uit de reactie van alditom haal ik op dat het leveren in Duitsland zelf ook niet zijn voorkeur heeft :? Rare jongen/dame...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

En er is wederom een nieuwe negatieve reactie... Nummertje 5 alweer ;)

http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI.dl ... ckAsSeller

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”