Monaco
Thema: 25ste sterfdag van Vorstin Grace Patricia Kelly
Uitgifte: 12 juli 2007
Ontwerp: Roger Bernard Baron
Oplage: 20.001 in BU-kwaliteit
Met een oplage van 20.001 stuks is de 2 euro herdenkingsmunt 2007 van Monaco de meest zeldzame 2 euro CC. Het is een veelbesproken munt.
Vandaar dat ik het heb afgesplitst vanuit een ander onderwerp, waar Voskeman al veel belangstelling toonde voor deze munt (en ook in andere topics)
Groeten Paul
...
Voskeman schreef:
Ik vind Grace kelly ook nog veel te hoog op de markt, mischien dat Amerikanen het veel opkopen. 20001 stuks is aardig veel hoor die munten
zijn lang niet verkocht. Grace Kelly is een beroemdheid maar toch.
De 2 euro gelieft verzamel item maar toch.
Het is ook wel de verzamelaars hun eigen schuld ze zijn te happig.
voskeman schreef:Het is heel duidelijk, maar goed ook dat het die prijzen niet zijn.
De markt zegt het en niet een catalogus, de start prijs is vaak te hoog
en ja als je daar op focust dan krijg je deze catalogus prijzen.
Ik vind Grace kelly ook nog veel te hoog op de markt, mischien dat Amerikanen het veel opkopen. 20001 stuks is aardig veel hoor die munten
zijn lang niet verkocht. Grace Kelly is een beroemdheid maar toch.
De 2 euro gelieft verzamel item maar toch.
Het is ook wel de verzamelaars hun eigen schuld ze zijn te happig.
20.001 stuks is absoluut NIET hoog! De daarna zeldzaamste 2 euro herdenkingsmunt is die van Vaticaanstad 2004 met 85.000 stuks!
En het is inderdaad een erg geliefde munt, de 2 euro(herdenkings)munt.
En het is niet de schuld van de verzamelaars omdat ze te happig zouden zijn. Dan was de prijs meteen na uitgifte wel omhoog gegaan, terwijl je een maand na uitgifte de munt nog voor zo'n 220 euro kon kopen. Ik heb er in de voorverkoop 145 euro voor betaald bij een Belgische verkoper. Veel mazzel gehad.
Vergeet niet dat er steeds meer verzamelaars bijkomen en met name de 2 euro verzamelaars is sterk stijgende. De prijs is echt dit jaar sterk gestegen tot zelfs boven de 1000 euro! En ik verwacht ook wel dat deze over een paar jaar op 2000 euro of hoger zit. Met landen als Polen die ook nog zullen toetreden tot de eurozone...
het kan zijn dat ik de prijs verhouding niet vind kloppen, maar ja deze munt is niet voor mij bestemd.
Ik heb bv munten die mooi zijn bv Ned Antillen de 75 gulden goud/zilver waarvan er maar 750 zijn geslagen. Het hoord bij het Koninkrijk der Nederlanden en toch ten opzichte van de 2 euro Grace Kelly minder waard, catwaarde nu 350 euro.
Soms denk ik dan, wat hebben we weinig verzamelaars omdat die 750
stuks geen eens onder de verzamelaars zit maar nog groot deel in de handel.
voskeman schreef:het kan zijn dat ik de prijs verhouding niet vind kloppen, maar ja deze munt is niet voor mij bestemd.
Ik heb bv munten die mooi zijn bv Ned Antillen de 75 gulden goud/zilver waarvan er maar 750 zijn geslagen. Het hoord bij het Koninkrijk der Nederlanden en toch ten opzichte van de 2 euro Grace Kelly minder waard, catwaarde nu 350 euro.
Soms denk ik dan, wat hebben we weinig verzamelaars omdat die 750
stuks geen eens onder de verzamelaars zit maar nog groot deel in de handel.
De munt stijgt wel gestaag.
Daar heb je het dus al wel over een herdenkingsmunt die buiten de 'normale' waardes valt. In het geval van de 2 euro Grace Kelly, dit is een munt binnen de betaalmunten in Europa, namelijk de 2 euromunt.
De Grace kelly munt is duurder dan vele herdenkings / gelegenheids euromunten waarvan de oplage soms maar 1.000 stuks is of nog minder!
Ik heb het zo even tot nu toe bekeken dat van ca 15.000-20.000 dat de
waarde ligt bij de 1.000 euro. Normale euro uitgave Monaco zijn minder in aantal geslagen en toch goedkoper. Grace Kelly komt uit op 1250 euro
op dit moment.
Gaan we naar de 30.000-38.000 stuks ligt de prijs rond de 50,00-75,00 euro .
Ik ben benieuwd naar de prijs ontwikkeling , jij verwacht 2000,00 euro in de komende jaren. Ik heb een andere verwachting namelijk 600-800 euro. Zegt dus helemaal niets dit is mijn gevoel.
Antwoord van een handelaar op een ander forum op het aanbod van een 2 euro Grace Kelly 2007 voor € 1150,-.
Die wil ik wel voor 1150 overnemen...........
ze leveren makkelijk 1500 euro op en naar verwachting zal dat eind 2010 begin 2011 wel > 2000 worden.
geen slechte investering.
voskeman schreef: makkelijk voor 1500 euro, nou ze blijven zelfs hangen voor 1000,00.
Kijk mochten ze duurder worden ook goed. Maar een antwoordt van een handelaar.
Deze heeft mij in 2007 net na de uitgifte al "gewaarschuwd" dat deze munt meer dan 500 euro waard ging worden.
Dus ja... als je de munt nog redelijk goedkoop wil aanschaffen, wat is dan wijsheid?
500 vind ik nog veel hoor, maar is er een hype dan gaat het omhoog.
Jah als je dat op het moment weet en je hebt het geld is het niet gek de
munt te kopen, maar ga je de munt dan weer verkopen dan, nee toch.
Zou het theme Grace Kelly het eerder doen dan het aantal?
Ik weet niet de reactie van de Amerikanen.
Dat weet ik ook niet. Weet niet of deze munt echt populair is bij de Amerikanen.
Ik doe deze munt niet meer weg! Destijds heb ik heel erg zitten twijfelen of ik er in plaats van 1 munt, er 5 zou aanschaffen. Op dat moment had ik niet echt heel veel geld ter beschikking. Maar had ik het maar gedaan, ze kosten toen "maar" 145 euro per stuk.
Aan de andere kant zijn er andere verzamelaars die deze munten tegen een lage prijs hebben aan kunnen schaffen
euromunter schreef:Destijds heb ik heel erg zitten twijfelen of ik er in plaats van 1 munt, er 5 zou aanschaffen. Op dat moment had ik niet echt heel veel geld ter beschikking. Maar had ik het maar gedaan, ze kosten toen "maar" 145 euro per stuk.
Volgens mij waren er rond die tijd maar 2 verkopers die voor die prijs verkochten en die hadden beide een limiet van 1 per persoon, 5 was dus best lastig geworden, er werd namelijk behoorlijk zorgvuldig gekeken naar deze limiet
Ik weet nog wel dat ik toendertijd zo 10 munten had kunnen bestellen voor 130 euro per stuk!
Ook ik had hier niet de financiele middelen voor om dat te doen en vond de gok daarvoor te groot en heb er dus twee gekocht
Verder heb ik overal gezocht naar de persoon bij wie ik toen deze munten heb gekocht want ik kan hem namelijk nergens meer vinden
Nu moet je wel weten dat ik, toen 1 munt 260 euro waard was, mijn tweede munt direkt heb verkocht
Neemt niet weg dat ik mijn munt dus eigenlijk voor niets heb
euromunter schreef:Destijds heb ik heel erg zitten twijfelen of ik er in plaats van 1 munt, er 5 zou aanschaffen. Op dat moment had ik niet echt heel veel geld ter beschikking. Maar had ik het maar gedaan, ze kosten toen "maar" 145 euro per stuk.
Volgens mij waren er rond die tijd maar 2 verkopers die voor die prijs verkochten en die hadden beide een limiet van 1 per persoon, 5 was dus best lastig geworden, er werd namelijk behoorlijk zorgvuldig gekeken naar deze limiet
Luit
Deze verkoper had er destijds 15 beschikbaar op eBay. Was overigens wel een Belgische verkoper. Op het moment dat i ker 1 kocht waren er nog 11 beschikbaar.
Ik heb later nog wel "ruzie" gehad met deze verkoper, aangezien deze eiste dat hij 20 euro extra kreeg omdat de prijs was gestegen. Dat heb ik niet gedaan, maar de munt wel gekregen en een klacht ingediend bij eBay.
De verkoper waar ik de munten vandaan had kwam ook uit Belgie maar deze deed verder niet moeilijk over het duurder worden van de munt (ook via ebay??).
Vind ik ook niet erg chique trouwens, dan moet je niet ik de voorverkoop gaan handelen!!
!500 euro ja heel veel geld daar kun je dus 500 x 2 euro cc van kopen voor gemiddeld 3,00 euro perstuk. Dan kun je wel even.
De munt zal wel kunstmatig hoog worden gehouden want anders klapt die munt echt wel in. Je zal maar 1500 betaald hebben en er over 3 jaar maar 800 voor kunnen krijgen.
De verkoper waar ik de munten vandaan had kwam ook uit Belgie maar deze deed verder niet moeilijk over het duurder worden van de munt (ook via ebay??).
Vind ik ook niet erg chique trouwens, dan moet je niet ik de voorverkoop gaan handelen!!
Peter.
Deze verkoper eiste destijds dat ik nog even 20 euro extra over zou maken, anders werd de munt niet uitgeleverd. Dit heeft hij ook bij andere kopers gedaan. Sommigen hebben dus wel meer betaald en negatieve feedback gegeven. Ik heb het doorgegeven aan eBay en heb de munt thuisgestuurd gekregen.
voskeman schreef:!500 euro ja heel veel geld daar kun je dus 500 x 2 euro cc van kopen voor gemiddeld 3,00 euro perstuk. Dan kun je wel even.
De munt zal wel kunstmatig hoog worden gehouden want anders klapt die munt echt wel in. Je zal maar 1500 betaald hebben en er over 3 jaar maar 800 voor kunnen krijgen.
Deze wordt niet kunstmatig hoog gehouden op eBay, misschien wel in de winkels van de handelaars. Als er kan worden geboden, wordt de prijs door de (potentiële) kopers geboden. Zij willen de munt natuurlijk tegen een zo laag mogelijke prijs. In het achterhoofd zullen ze wel de prijzen hebben die de handelaars er in hun (online) winkel voor vragen.
Was gewoon ook even een voorbeeldje van hoeveel andere munten je kunt hebben daar voor.
Op veilingen worden door handelaren ook de prijs opgevoerd, nu weet ik ook hoe het op Ebay gaat met intressante stukken, hulplijnen of een handelaar biedt mee en verkoopt deze als nog met winst.
En zeker de verzamelaars hebben de prijs van handelaren in hun hoofd dat teld ook mee.
Ik ben niet meer de verzamelaar die er in geloofd dat het allemaal wel eerlijk gaat en dat iets zo bijzonder is of zeldzaam.
Bescherming voor mij zelf moet je maar denken.
ik heb het zelfd deze week nog meegemaakt op ebay:
ik had geboden, 10 seconden voordat het afliep.
het bedrag stond op 150, ik bood 175 en stond daardoor op 155 euro.
1 seconden voor het verstrijken stond er ineens een bod van 180 euro.
krijg ik nog geen half uur na de veiling een mailtje voor herkansing om te kopen voor 175.
ik ben er eigenlijk wel zeker van dat dit kunstmatig omhoog geduwd is en ben dus niet in gegaan op dit 'aanbod'.
deze verkoper verdenk ik er van dit vaker te doen.
(nederlandse verkoper die met name vaticaan monaco en wat san marino aanbied)