San Marino 2011
Moderator: euromunter
Re: San Marino 2011
Sorry als ik opeens zo bot overkom maar ik ben gestopt met lezen want die smilies lijden me af.
-
- Globale moderator
Op een Duits muntenforum komen de berichten dat de eerste munten zijn ontvangen deze week. Dit betreft zowel de bestellingen van de 2 euro CC 2011 plus de coincard 2 euro 2011, als alleen de bestellingen van de 2 euro CC 2011.
Het kan nog wel even duren, we hebben eerder ruim 3 maanden moeten wachten... Net als voorgaande jaren, gewoon geduld hebben!
groeten Paul
Het kan nog wel even duren, we hebben eerder ruim 3 maanden moeten wachten... Net als voorgaande jaren, gewoon geduld hebben!
groeten Paul
Ik heb inderdaad ook de 2€ CC nog niet binnen. De BU set kreeg ik wel al vrij snel binnen. Toen vond ik het ook al vreemd waarom ze dan niet gelijk de 2€ CC erbij mee verzenden.
Als je elke set of munt apart gaat verzenden, dan snap ik ook dat de verzendkosten zo hoog zijn!!!!
Ik heb gelukkig nog wel wat geduld over :-)
Groet,
JorSan
Als je elke set of munt apart gaat verzenden, dan snap ik ook dat de verzendkosten zo hoog zijn!!!!
Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
Danku! Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en niet na enkele dagen al moet mailen. Het is een professioneel bedrijf en het zou vast goed komen.Eurocoin schreef:Capricornus schreef:Op 06-12-2010 bij de AASFN per fax besteld : de set met 8 munten 2011 en de 2 euro CC 2011 : kosten Euro 64,00 inclusief verzending.
Op 07-01-2011 is het bedrag van mijn credit card door de AASFN afgeschreven.
De set met 8 munten heb ik enkele maanden geleden netjes aangetekend van de AASFN ontvangen. Ik weet de datum niet meer precies.
Op 04-06-2011 of 06-06-2011 is de 2 euro CC uitgekomen...
De reden dat ze de BU set en de €2cc niet samen verzenden is omdat de BU set veel eerder uitgeven word en dus ook eerder verzonden kan worden.jorsan schreef:Ik heb inderdaad ook de 2€ CC nog niet binnen. De BU set kreeg ik wel al vrij snel binnen. Toen vond ik het ook al vreemd waarom ze dan niet gelijk de 2€ CC erbij mee verzenden.
Groet,
JorSan
Ze gaan bij de KNM toch ook niet wachten tot alle bu/proof setjes en herdenkingsmunten zijn uitgeven en dan pas alles naar hun klanten gaan verzenden.
Zou mooi zijn, is in mei het schilderkunst vijfje uitgeven, paar weken geleden het muntgebouw vijfje en in September pas het WNF vijfje en dan zouden ze al deze 3 munten pas na 12 September moeten verzenden omdat je dan maar één keer verzendkosten hebt
Gewoon geduldt komt vanzelf binnen, voor ongeduldige mensen is er altijd nog de munthandel.
Laatst gewijzigd door sgtravel op 16 jul 2011, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
-
- Globale moderator
Daar sla je de spijker op z'n kop !sgtravel schreef:Gewoon geduldt komt vanzelf binnen, voor ongeduldige mensen is er altijd nog de munthandel.
En de BU-set is de laatste jaren tegen een zelfde prijs of zelfs goedkoper aan te schaffen bij de munthandel.
En het verschil bij de 2 euro herdenkingsmunt is ook niet meer zo groot. Dit geldt voornamelijk in de eerste maanden na de uitgifte van de munt...
groeten Paul
Dat zeg je nu wel, maar je uitspraken bewijzen juist het tegendeel...Capricornus schreef: Ik koop al jaren bij de AASFN en ook bij de UFN en ben wat betreft geduld hebben dus wel wat gewend
Als je nu al 2x een email gestuurd hebt waar je munt blijft, terwijl men nog maar net met de verzending is begonnen en nog vrijwel niemand de munt heeft ontvangen, geeft dat mij aan dat je juist EXTREEM WEINIG GEDULD hebt,
Ik hoop dat er niet te veel zoals jij zijn, want dat beantwoorden van al die email houd de verzending maar onnodig op.
Luit
-
- Nieuw lid
@ Ilinde
Je antwoord is helaas niet constructief en geeft juist aan dat je mijn bericht of niet goed hebt gelezen of niet hebt begrepen.
Kan zijn, want ik ben vaak nogal lang van stof en soms gewoon te lang.
Het is niet aan jou om te beoordelen of ik veel of weinig geduld heb en al helemaal niet zo'n opmerking dat je hoopt dat er niet
te veel zijn zoals mij. Wat een onzinnige opmerking !
Met welk recht durf jij mij te vertellen dat ik (ruim vijf weken na uitgifte) geen mailtje naar de AASFN zou mogen versturen
en dat dat de verzending onnodig op zou houden ? Waar haal je die fantasie vandaan ?
Voor de goede orde, wat ik niet begrijp is dat ze mij een verzendnummer kunnen geven en er dan pas in tweede instantie
bijvertellen dat het nog een maand kan duren voor de munt zal worden verstuurt, dat is alles. Lijkt mij een hele normale
gedachtengang.
Gelukkig geeft de AASFN, als professionele organisatie, wel netjes snel en vriendelijk antwoord en uitleg.
Ieder zijn mening, ieder het zijne. Respecteer dat, a.u.b.
Niemand op dit forum zit op jouw negatieve, afkrakende berichtgeving te wachten.
Vond dat dit even gezegd moest worden.
Groet,
Capricornus
Je antwoord is helaas niet constructief en geeft juist aan dat je mijn bericht of niet goed hebt gelezen of niet hebt begrepen.
Het is niet aan jou om te beoordelen of ik veel of weinig geduld heb en al helemaal niet zo'n opmerking dat je hoopt dat er niet
Met welk recht durf jij mij te vertellen dat ik (ruim vijf weken na uitgifte) geen mailtje naar de AASFN zou mogen versturen
en dat dat de verzending onnodig op zou houden ? Waar haal je die fantasie vandaan ?
Voor de goede orde, wat ik niet begrijp is dat ze mij een verzendnummer kunnen geven en er dan pas in tweede instantie
bijvertellen dat het nog een maand kan duren voor de munt zal worden verstuurt, dat is alles. Lijkt mij een hele normale
gedachtengang.
Gelukkig geeft de AASFN, als professionele organisatie, wel netjes snel en vriendelijk antwoord en uitleg.
Ieder zijn mening, ieder het zijne. Respecteer dat, a.u.b.
Niemand op dit forum zit op jouw negatieve, afkrakende berichtgeving te wachten.
Vond dat dit even gezegd moest worden.
Groet,
Capricornus
***** Suum Cuique *****
Nou ik zit wel op die berichten van Llinde te wachten aangezien deze dus vaak maar dan ook erg vaak gewoon de keiharde waarheid bevatte. Dus jou geeft ook niet het recht te zeggen dat niemand daarop zit te wachten.Capricornus schreef:@ Ilinde
Het is niet aan jou om te beoordelen of ik veel of weinig geduld heb en al helemaal niet zo'n opmerking dat je hoopt dat er niet....
Jou reactie kwam wel ongeduldig over, als je logisch nadenkt weet je dat als je bij San Marino besteld dat er weken(/maanden) overheen kan gaan voor je het daadwerkelijk ontvangt. Dat nummer is gewoon alvast gereserveerd voor je en wanneer je item dan verzonden wordt kan je het volgen via die code.
Laatst gewijzigd door Daniël op 16 jul 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Superlid
Jou reactie kwam wel ongeduldig over, als je logisch nadenkt weet je dat als je bij San Marino besteld dat er weken overheen kan gaan voor je het daadwerkelijk ontvangt.
Daniel, ik vind dit nog erg voorzichtig uitgedrukt, meestal moet je in maanden denken bij San Marino.
Dick
Daniel, ik vind dit nog erg voorzichtig uitgedrukt, meestal moet je in maanden denken bij San Marino.
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
-
- Globale moderator
Je zegt zelf dat het een professionele organisatie is. Wie geeft jou dan het recht om te oordelen over hun werkwijze? Wat nu als ze de enveloppen klaar leggen voor verzending, al dan niet al met de bestelde inhoud, en het een verzendnummer te geven? Als dat nu hun professionele werkwijze is, en jij stuurt twee mailtjes, beweer dan niet dat je lichtelijk ongeduldig bent.Capricornus schreef: Voor de goede orde, wat ik niet begrijp is dat ze mij een verzendnummer kunnen geven en er dan pas in tweede instantie
gedachtengang.
Als AASFN de hele dag bezig met e-mailtjes te beantwoorden, in plaats van met bestellingen te verzenden, dan duurt het ook langer
Volgens mij bedoelde Luit dit met een cynische ondertoon
Groeten Paul
Als jij op een open forum een bericht schrijft wat aan alle kanten uitstraalt dat je wel ongeduldig bent, geeft dat mij het recht om er op te reageren.Capricornus schreef:Het is niet aan jou om te beoordelen of ik veel of weinig geduld heb en al helemaal niet zo'n opmerking dat je hoopt dat er niet
Ik zeg niet dat je geen email mag versturen naar AASFN, waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het beantwoorden van deze email AASFN ook tijd kost en dat dus dan de distributie nog langer duurt, je kunt nu eenmaal niet tegelijk email beantwoorden en pakjes inpakken en verzenden, dat heeft niets met fantasie te maken, zo werkt logistiek nu eenmaal .
Ik zie niet in waarom direct nadat een factuur is uitgedraaid ook het pakje moet worden verzonden, dat daar nog wat tijd tussen zit is best logisch, alhoewel ik met je eens ben dat een maand wel wat veel is.Capricornus schreef: Voor de goede orde, wat ik niet begrijp is dat ze mij een verzendnummer kunnen geven en er dan pas in tweede instantie
gedachtengang.
Omdat je al jaren bij AASFN besteld, had je ondertussen toch wel kunnen weten dat op de rekening al het volgnummer van de postzending staat en dus ook dat deze nummers al worden bepaald voor de verzending.
Ook in de afgelopen jaren had je dan kunnen zien dat er soms best veel tijd zit tussen aanmaak factuur en daadwerkelijke verzending.
Als ze echt zo professioneel waren als jij stelt, had je er toch niet al twee keer een email naar toe hoeven sturen?Capricornus schreef:Gelukkig geeft de AASFN, als professionele organisatie, wel netjes snel en vriendelijk antwoord en uitleg.
Waar zou uit blijken dat ik jouw mening niet respecteer? Ik concludeer alleen maar uit het feit dat je al twee keer per email zit na te vragen bij AASFN waar je zending blijft, je dus ongeduldig bent, niet meer en niet minder.Capricornus schreef: Ieder zijn mening, ieder het zijne. Respecteer dat, a.u.b.
Kan zijn dat niemand op dit commentaar van mij zit te wachten, maar het is niet negatief en afkrakend, het is een neutrale constatering.
Jij vat het blijkbaar negatief op, maar dat is voor jouw rekening.
Hoe weet jij trouwens dat niemand op dit commentaar zit te wachten? Heb je een enquête gehouden
Ik vraag mij trouwens nu ook ineens af hoeveel forumleden op jouw opmerkingen over AASFN zitten te wachten.
Luit
Het aardige bij KNM is wel dat alles wat tegelijk bestelbaar is, maar één keer verzendkosten oplevert, ook al wordt het in meerdere deelleveringen verzondensgtravel schreef: Ze gaan bij de KNM toch ook niet wachten tot alle bu/proof setjes en herdenkingsmunten zijn uitgeven en dan pas alles naar hun klanten gaan verzenden..
Luit
euromunter schreef:De 2 euromunt wordt dus geslagen voor de circulatie dit jaar. Het is voor het eerst dat de 2 euromunt wordt geslagen voor de circulatie.Il quantitativo massimo di coniazione di ciascuna moneta sarà il seguente:
Taglio da Quantità
€ 0,01 48.000
€ 0,02 48.000
€ 0,05 48.000
€ 0,10 48.000
€ 0,20 48.000
€ 0,50 48.000
€ 1,00 48.000
€ 2,00 654.260 (48.000+ 606.260 per circolante)
Dat laatste is niet juist. In 2002 zijn er ook rollen van de 2 euro uitgegeven. Totaal ca 100.000 munten.
Correct met 40x2 euromunt.ah-89 schreef:euromunter schreef:De 2 euromunt wordt dus geslagen voor de circulatie dit jaar. Het is voor het eerst dat de 2 euromunt wordt geslagen voor de circulatie.Il quantitativo massimo di coniazione di ciascuna moneta sarà il seguente:
Taglio da Quantità
€ 0,01 48.000
€ 0,02 48.000
€ 0,05 48.000
€ 0,10 48.000
€ 0,20 48.000
€ 0,50 48.000
€ 1,00 48.000
€ 2,00 654.260 (48.000+ 606.260 per circolante)
Dat laatste is niet juist. In 2002 zijn er ook rollen van de 2 euro uitgegeven. Totaal ca 100.000 munten.
-
- Globale moderator
Over het hoofd gezien
Om precies te zijn 100.760 stuks...
Om precies te zijn 100.760 stuks...
-
- Globale moderator
Berichten betreffende rekenmachine fouten zijn verwijderd.
groeten Paul
groeten Paul
-
- Globale moderator
Oplage proofset 8.000 stuks.
Uitgifte 22 september.
Uitgifteprijs 98 euro.
(Bron: KME op Starshop Forum).
Groeten Paul
Uitgifte 22 september.
Uitgifteprijs 98 euro.
(Bron: KME op Starshop Forum).
Groeten Paul
-
- Globale moderator
5 EURO EUROPESE ONTDEKKERS
10 EURO 10 JAAR INVOERING VAN DE EURO
Groeten Paul
10 EURO 10 JAAR INVOERING VAN DE EURO
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Het thema van de 20 & 50 euro goud 2011 is "Architectonische Elementen in San Marino".
De uitgifte zal in november plaatsvinden.
De uitgifteprijs van de 5 en 10 euromunt is respectievelijk 42 en 48 euro.
Dank voor deze informatie: Starshop Forum!
groeten Paul
De uitgifte zal in november plaatsvinden.
De uitgifteprijs van de 5 en 10 euromunt is respectievelijk 42 en 48 euro.
Dank voor deze informatie: Starshop Forum!
groeten Paul
-
- Globale moderator
-
- Globale moderator
-
- Nieuw lid
heb vandaag de proof set binnen gekregen.
-
- Globale moderator
AASFN schreef:
ACUÑACIÓN OFICIAL DE MONEDAS DE ORO PROOF AÑO 2011
Díptico de oro con monedas de 20 y 50 euros “Elementos arquitectónicos sanmarinenses”- proof
”. En la moneda de 20,00 € está representada en el centro la fuente “fontana Della Fratta”, a la derecha elementos decorativos, a la izquierda el escudo de la Ciudad de San Marino. En la moneda puede apreciarse la leyenda en redondo “CASTILLO DE LA CIUDAD DE SAN MARINO”, en la zona inferior el valor de la moneda “20” y la leyenda “EURO”. La moneda se completa con el símbolo “R” de la Casa de la Moneda Italiana, que se ha encargado de la acuñación, y el nombre de la autora del boceto, “U. PERNAZZA”.
La moneda de 50,00 € representa, en el reverso, la Estatua de la Libertad, a la derecha la puerta de San Francisco, a la izquierda el escudo del Castillo de la Ciudad de San Marino. En la moneda puede apreciarse la leyenda en redondo “CASTILLO DE LA CIUDAD DE SAN MARINO”, en la zona inferior “EU 50 RO”. La moneda se completa con el símbolo “R” de la Casa de la Moneda Italiana, que se ha encargado de la acuñación, y el nombre de la autora del boceto, “U. PERNAZZA”, Uliana Pernazza.
Ambas monedas representan en el anverso el escudo de la República de Bino Bini, el año 2011 y la leyenda en redondo “REPÚBLICA DE SAN MARINO”.
Moneda de 20 euros
Valor : 20,00 €
Oro: 900/000
Peso legal: 6,451 g
Diámetro: 21 mm
Tirada máxima: 1.600 ejemplares
Autor del boceto: Uliana Pernazza
Canto: Estriado continuo
Precio de venta ……350.00 euros
Moneda de 50 euros
Valor : 50,00 €
Oro: 900/000