San Marino 2011
Moderator: euromunter
Re: San Marino 2011
Als het geen bezwaar is dan mag één van de heren hem voor mij bestellen. Als het bedrag van één van jullie rekening wordt afgeschreven dan zet ik het er wel weer op uiteraard, vermeerderd met eventuele verzendkosten naar mijn huisadres. Het zou mooi zijn.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Superlid
Sorry Alfred mijn formulier ligt al bij het oud papier anders had ik hem graag voor je willen bestellen.Ilosab schreef:Als het geen bezwaar is dan mag één van de heren hem voor mij bestellen. Als het bedrag van één van jullie rekening wordt afgeschreven dan zet ik het er wel weer op uiteraard, vermeerderd met eventuele verzendkosten naar mijn huisadres. Het zou mooi zijn.
Gr. Alfred
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
-
- Globale moderator
Normaal gesproken niet. Ik zou even een mailtje sturen wat ze er nu precies mee bedoelen. Iets van je rekening afhalen zonder het besteld te hebben, is natuurlijk een rare manier van zaken doen En ik kan me het ook niet voorstellen...chrisS schreef:Vandaag bestelformulier ontvangen voor de 2€ 2011 (coincard Pausbezoek)
Er stond op dat dit van m'n rekening gehaald zou worden (ik heb nog 17,5€ op hun rekening staan van mij). Die 17,5€ is echter voor de 2€ CC die ik een tijdje geleden besteld heb samen met de BU-Set. Deze coincard hoef ik echter niet. Is dit hun gebruikelijke manier van werken?
groeten Paul
Ik zag dat AASFN inmiddels de €64 van mijn creditcard heeft geïnd voor de BU set 2011 en 2€CC 2011!
Ben nu zeer benieuwd wanneer de bestelling wordt verstuurd vanuit San Marino. Heeft iemand daar ervaringen mee van vorige jaren?
Groet,
JorSan
Ben nu zeer benieuwd wanneer de bestelling wordt verstuurd vanuit San Marino. Heeft iemand daar ervaringen mee van vorige jaren?
Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
-
- Superlid
Jorsan.
Het bedrag á 64 euro is bij mij eind 2010 afgeschreven en ik heb de set 28-02-2011 ontvangen de 2 euroCC komt meestal
haf augustus.
Groet
Dick
Het bedrag á 64 euro is bij mij eind 2010 afgeschreven en ik heb de set 28-02-2011 ontvangen de 2 euroCC komt meestal
haf augustus.
Groet
Dick
Ooh oke, dan wacht ik maar even af wanneer het geleverd wordt. Ben benieuwd :-)Dick schreef:Jorsan.
haf augustus.
Groet
Dick
Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
en wat denk je ...... vandaag ik de brievenbus een envelop uit san marino met daarin een bestel formulier om te bestellen de 2 euro cc en de 2 euro coincard
13 euro + 5 euro +4,50 euro verzendkosten
toch maar ff en scan gemaakt en gemailed
13 euro + 5 euro +4,50 euro verzendkosten
toch maar ff en scan gemaakt en gemailed
altijd op zoek naar die ene munt
-
- Senior lid
en had je eerder ook al een bestelformulier ontvangen voor de bu-set + 2€ CC ?
-
- Lid
Vandaag is het geld voor de 2 euro coincard van mijn creditkaart afgeschreven. En, heel netjes, de verzendkosten die ik moest opvoeren zijn niet in rekening gebracht. De coincard zal dus gelijktijdig met de speciale 2 euromunt worden verzonden. Deze had ik al in februari betaald. Goeie actie van San Marino.
Dick
Dick
-
- Senior lid
Heeft iemand, die de 2€ CC rechtstreeks in SM heeft besteld, al ontvangen?
Ik zit nog steeds op die van mij te wachten :-)
Heb geduld, levering door San Marino duurt soms wel meer dan een half jaar.chrisS schreef:Heeft iemand, die de 2€ CC rechtstreeks in SM heeft besteld, al ontvangen?
Als je geen geduld hebt, kan je beter bij een handelaar bestellen, is maar weinig duurder en meestal veel sneller.
Luit
-
- Superlid
Ik krijg hem meestal augustus/september pas dus nog even geduld.llinde schreef:Heb geduld, levering door San Marino duurt soms wel meer dan een half jaar.chrisS schreef:Heeft iemand, die de 2€ CC rechtstreeks in SM heeft besteld, al ontvangen?
Als je geen geduld hebt, kan je beter bij een handelaar bestellen, is maar weinig duurder en meestal veel sneller.
Luit
Groet
Dick
-
- Senior lid
Ok bedankt. Ik heb zeker geduld. Ik wou het gewoon even verifiëren
-
- Globale moderator
Uitgifte 2004: december.Dick schreef:Ik krijg hem meestal augustus/september pas dus nog even geduld.
Uitgifte 2005: oktober.
Uitgifte 2006: oktober.
Uitgifte 2007: oktober.
Uitgifte 2008: mei.
Uitgifte 2009: september.
Uitgifte 2010: september.
Uitgifte 2011: juni.
Op 2008 na, kun je de munt niet in augustus of september al hebben ontvangen... En wat ik mij kan herinneren is dat in 2008 de handelaren in mei werden voorzien van de munt, maar de verzamelaars tot september/oktober hebben moeten wachten.
Groeten Paul
-
- Superlid
weet er iemand toevallig of de normale 2euromunt ook voor de circulatie zal worden aangemunt?
anders zal ik de BU-blister van het bezoek van de paus gaan bestellen
lijkt mij nog redelijke prijs eerlijk gezegd
mvg Kevin
mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
volgens de website http://www.euro-auflagen.de/ NIET , alleen staat die BU-blister van het bezoek van de paus er ook niet op ....
thomas
thomas
altijd op zoek naar die ene munt
-
- Superlid
aaaah oei oke toch bedankt..
zal nog beetje afwachten en anders misschien toch die BU-blister aanschaffen
zal nog beetje afwachten en anders misschien toch die BU-blister aanschaffen
-
- Donateur
Voor zover mij bekend is komen er na de vakantie wel losse munten uit.
Maar dit is maar informatie, ik kan ze nog niet te koop aanbieden.
Groetjes,
Marco
Maar dit is maar informatie, ik kan ze nog niet te koop aanbieden.
Groetjes,
Marco
Waar komt de info vandaan? Officieel van AASFN of van de bank in San Marino? Of is het alleen maar een gerucht?trunky schreef:Maar dit is maar informatie
Luit
-
- Superlid
is dit dan algemeen vanuit San Marino dat je bedoelt of enkel daar waar jullie bestellen?llinde schreef:
Heb geduld, levering door San Marino duurt soms wel meer dan een half jaar.
Luit
mvg Kevin
-
- Globale moderator
Dat geldt voor de abonnementen van San Marino (de muntensets, de 2 euro herdenkingsmunt en de verzamelaarsmunten) die bij AASFN lopen.
Dit jaar waren ze redelijk snel met het versturen van de BU-set. Nu 'wachten we' al bijna een maand op de 2 euro herdenkingsmunt. Ik kan me er niet zo druk om maken, deze komt vanzelf wel.
groeten Paul
Dit jaar waren ze redelijk snel met het versturen van de BU-set. Nu 'wachten we' al bijna een maand op de 2 euro herdenkingsmunt. Ik kan me er niet zo druk om maken, deze komt vanzelf wel.
groeten Paul
-
- Superlid
San Marino kennende kan het nog wel een paar maanden duren.
-
- Globale moderator
De oplage van de coincard met daarin de 2 euromunt van 2011 bedraagt 30.000 stuks.Yosoyke schreef:weet er iemand toevallig of de normale 2euromunt ook voor de circulatie zal worden aangemunt?
Verder werd deze publicatie gepost op Starshop Forum met daarin de cijfers voor 2011.
De 2 euromunt wordt dus geslagen voor de circulatie dit jaar. Het is voor het eerst dat de 2 euromunt wordt geslagen voor de circulatie. Bij die 606.260 stuks zitten neem ik aan ook de 30.000 stuks voor de coincard.Il quantitativo massimo di coniazione di ciascuna moneta sarà il seguente:
Taglio da Quantità
€ 0,01 48.000
€ 0,02 48.000
€ 0,05 48.000
€ 0,10 48.000
€ 0,20 48.000
€ 0,50 48.000
€ 1,00 48.000
€ 2,00 654.260 (48.000+ 606.260 per circolante)
Alleen wordt er verder dus nog geen oplage gemeld van de Proofset.
Groeten Paul
-
- Nieuw lid
Op 06-12-2010 bij de AASFN per fax besteld : de set met 8 munten 2011 en de 2 euro CC 2011 : kosten Euro 64,00 inclusief verzending.
Op 07-01-2011 is het bedrag van mijn credit card door de AASFN afgeschreven.
De set met 8 munten heb ik enkele maanden geleden netjes aangetekend van de AASFN ontvangen. Ik weet de datum niet meer precies.
Op 04-06-2011 of 06-06-2011 is de 2 euro CC uitgekomen.
Ik weet dat de AASFN niet zo snel met leveren is, maar op 13-07-2011 heb ik uit nieuwsgierigheid toch maar een mailtje naar de AASFN gestuurd met de vraag wanneer ik de 2 euro CC van hen zou mogen ontvangen.
Op 14-07-2011 kreeg ik een net antwoord met de mededeling dat de factuur op 01-07-2011 (jawel ! ) was aangemaakt en deelde men mij ook het zogenaamde RA-nummer mee waaronder altijd een aangetekende zending wordt verzonden. Ik dacht : "Hoera !, de munt is eindelijk onderweg !" en ik zoek het RA-nummer gelijk even op de website van de Poste Italiane op om te kijken wat de status van mijn aangetekende zending is. (totdat deze Italië heeft verlaten, daarna gaat het volgen van de zending niet meer. Helaas gaf de website in het Italiaans aan (na alle data tussen 01-07-2011 en 15-07-2011 ingevoerd te hebben) : "zending nog niet geregistreerd" ......
Vanochtend vroeg, 15-07-2011, nog even snel naar de AASFN gemaild, dat de zending nog niet geregistreerd was op de website van de Poste Italiane.
Vanmiddag kreeg ik al een antwoord terug ....... een keer raden : "de zending is op 01-07-2011 gefactureerd, maar niet verzonden. De verzending zou eind juli kunnen plaatsvinden."
Ik koop al jaren bij de AASFN en ook bij de UFN en ben wat betreft geduld hebben dus wel wat gewend, maar iets in mij vandaag zei dat dit toch niet helemaal goed gaat ..... zie bovenstaand uitgebreid verslag van data. Dat het even duurt door de drukte bij de AASFN voordat de munt verstuurd wordt, OK, heb ik begrip voor. Maar op 14-07-2011 vertellen dat op 01-07-2011 de factuur (al) is aangemaakt en ook al een RA-nummer voor de aangetekende verzending bekend is, maar dat de munt pas eind juli verstuurd zou kunnen worden : niet OK !
Bovenstaande info en ervaring voor alle leden van het muntforum die de 2 euro CC 2011 van San Marino ook nog niet ontvangen hebben. Het komt wel goed, het kan even duren, maar wtf, relax, no problem, don't worry, don't hurry, smile, easy ......
Va bene ! Tutto è buono ! Domani è un altro giorno ! Cordiale saluti a tutti !
Iedereen een prettig weekend !
Capricornus
Op 07-01-2011 is het bedrag van mijn credit card door de AASFN afgeschreven.
De set met 8 munten heb ik enkele maanden geleden netjes aangetekend van de AASFN ontvangen. Ik weet de datum niet meer precies.
Op 04-06-2011 of 06-06-2011 is de 2 euro CC uitgekomen.
Ik weet dat de AASFN niet zo snel met leveren is, maar op 13-07-2011 heb ik uit nieuwsgierigheid toch maar een mailtje naar de AASFN gestuurd met de vraag wanneer ik de 2 euro CC van hen zou mogen ontvangen.
Op 14-07-2011 kreeg ik een net antwoord met de mededeling dat de factuur op 01-07-2011 (jawel ! ) was aangemaakt en deelde men mij ook het zogenaamde RA-nummer mee waaronder altijd een aangetekende zending wordt verzonden. Ik dacht : "Hoera !, de munt is eindelijk onderweg !" en ik zoek het RA-nummer gelijk even op de website van de Poste Italiane op om te kijken wat de status van mijn aangetekende zending is. (totdat deze Italië heeft verlaten, daarna gaat het volgen van de zending niet meer. Helaas gaf de website in het Italiaans aan (na alle data tussen 01-07-2011 en 15-07-2011 ingevoerd te hebben) : "zending nog niet geregistreerd" ......
Vanochtend vroeg, 15-07-2011, nog even snel naar de AASFN gemaild, dat de zending nog niet geregistreerd was op de website van de Poste Italiane.
Vanmiddag kreeg ik al een antwoord terug ....... een keer raden : "de zending is op 01-07-2011 gefactureerd, maar niet verzonden. De verzending zou eind juli kunnen plaatsvinden."
Ik koop al jaren bij de AASFN en ook bij de UFN en ben wat betreft geduld hebben dus wel wat gewend, maar iets in mij vandaag zei dat dit toch niet helemaal goed gaat ..... zie bovenstaand uitgebreid verslag van data. Dat het even duurt door de drukte bij de AASFN voordat de munt verstuurd wordt, OK, heb ik begrip voor. Maar op 14-07-2011 vertellen dat op 01-07-2011 de factuur (al) is aangemaakt en ook al een RA-nummer voor de aangetekende verzending bekend is, maar dat de munt pas eind juli verstuurd zou kunnen worden : niet OK !
Bovenstaande info en ervaring voor alle leden van het muntforum die de 2 euro CC 2011 van San Marino ook nog niet ontvangen hebben. Het komt wel goed, het kan even duren, maar wtf, relax, no problem, don't worry, don't hurry, smile, easy ......
Va bene ! Tutto è buono ! Domani è un altro giorno ! Cordiale saluti a tutti !
Iedereen een prettig weekend !
Capricornus
***** Suum Cuique *****