San Marino 2011
Moderator: euromunter
-
- Globale moderator
San Marino 2011
Programma van San Marino voor 2011:
BU-set 1 cent t/m 2 euro plus 5 euromunt
Thema: 50ste verjaardag van de eerste mens in de ruimte
Uitgifte: februari 2011
Proofset 1 cent t/m 2 euro 2011
Uitgifte: september 2011
2 euro herdenkingsmunten (BU-kwaliteit)
Thema: 500e geboortedag van Giorgio Vasari
Uitgifte: juni 2011
5 en 10 euromunt (proofkwaliteit)
Thema 5 euro: ... (Europaster Serie "Europese Ontdekkers")
Thema 10 euro: 10e verjaardag van de invoering van de euro als munt en bankbiljet.
Uitgifte: oktober 2011
20 en 50 euromunt (goud, proofkwaliteit)
Thema: schatten van San Marino
In het programma staat niets vermeld over de 20 en 50 euromunten. De uitgifte hiervan is dus ook niet zeker?!
groeten Paul
Uitgifte: februari 2011
Proofset 1 cent t/m 2 euro 2011
Uitgifte: september 2011
2 euro herdenkingsmunten (BU-kwaliteit)
Thema: 500e geboortedag van Giorgio Vasari
Uitgifte: juni 2011
5 en 10 euromunt (proofkwaliteit)
Thema 5 euro: ... (Europaster Serie "Europese Ontdekkers")
Thema 10 euro: 10e verjaardag van de invoering van de euro als munt en bankbiljet.
In het programma staat niets vermeld over de 20 en 50 euromunten. De uitgifte hiervan is dus ook niet zeker?!
groeten Paul
-
- Globale moderator
Re: San Marino 2011
De uitgifteprijzen zijn bekend:
- BU-set incl. 5,00 euromunt in zilver: € 41,00
- Proofset: € 98,00
- 5,00 zilver: € 31,00
- 10,00 zilver: € 35,00
- 2 euro herdenkingsmunt: 13,00
Op het Starshop Forum is op een bestelformulier te lezen dat de BU-set en de 2 euro herdenkingsmunt alleen in combinatie met elkaar gekocht kunnen worden! Dit zal ongetwijfeld komen omdat het steeds onaantrekkelijker wordt om de BU-set aan te schaffen, aangezien deze bij de handelaars niet duurder zijn en soms zelfs goedkoper.
Groeten Paul
- BU-set incl. 5,00 euromunt in zilver: € 41,00
- Proofset: € 98,00
- 5,00 zilver: € 31,00
- 10,00 zilver: € 35,00
- 2 euro herdenkingsmunt: 13,00
Op het Starshop Forum is op een bestelformulier te lezen dat de BU-set en de 2 euro herdenkingsmunt alleen in combinatie met elkaar gekocht kunnen worden! Dit zal ongetwijfeld komen omdat het steeds onaantrekkelijker wordt om de BU-set aan te schaffen, aangezien deze bij de handelaars niet duurder zijn en soms zelfs goedkoper.
Groeten Paul
13 euro voor de 2 euromunt is niet duur maar ongetwijfeld zal die hier wel weer qua verkoopprijs de spuigaten uitlopen, zeker als hij alleen maar in combinatie met de BU set gekocht kan worden.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Deze koppelverkoop zal ongetwijfeld voor de handel niet gelden, er zijn immers veel meer 2 euromunten dan BU sets!
ik zou er zelf overigens geen bezwaar tegen hebben als ze de 2 euro in plaats van de 5 euro in de BU set gaan stoppen. Dan kan de BU set ook gelijk wat goedkoper worden, maar dat zal wel niet gebeuren...
Luit
ik zou er zelf overigens geen bezwaar tegen hebben als ze de 2 euro in plaats van de 5 euro in de BU set gaan stoppen. Dan kan de BU set ook gelijk wat goedkoper worden, maar dat zal wel niet gebeuren...
Luit
-
- Globale moderator
Vandaag het bestelformulier voor 2011 ontvangen. Zit toch echt wel zwaar te twijfelen, gezien het bedrag van € 64,- voor een BU-set en 2 euro herdenkingsmunt inclusief 10 euro verzendkosten.
Groeten Paul
Groeten Paul
Dat kon je op je klompen aanvoelen Paul na je berichtje van gisteren. Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje belachelijk dat je alleen maar een 2 euromunt kunt kopen i.c.m. de BU set. Voor verzamelaars die niet beiden verzamelen is het al snel veel geld.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Globale moderator
Inderdaad, had het bedrag al gezien, maar als ik erover na ga denken is het gewoon belachelijk. De BU-set hoeft van mij niet en als ik deze wil verkopen, zal ik deze met verlies moeten verkopen, aangezien ze in de handel minder duur zijn en lagere verzendkosten vaak... Naar de 41 euro voor de set, moet ik ook 6 euro verzendkosten terug verdienen.Ilosab schreef:Dat kon je op je klompen aanvoelen Paul na je berichtje van gisteren. Om eerlijk te zijn vind ik het een beetje belachelijk dat je alleen maar een 2 euromunt kunt kopen i.c.m. de BU set. Voor verzamelaars die niet beiden verzamelen is het al snel veel geld.
Gr. Alfred
In plaats daarvan kan ik ook de 2 euro herdenkingsmunt bij een handelaar aanschaffen, betaal ik iets meer, maar heb ik de munt ook een aantal weken eerder in huis!
Groeten Paul
Goed plan, ik was al hetzelfde van plan aangezien ik ook geen interesse in die BU set heb.euromunter schreef:In plaats daarvan kan ik ook de 2 euro herdenkingsmunt bij een handelaar aanschaffen, betaal ik iets meer, maar heb ik de munt ook een aantal weken eerder in huis! Groeten Paul
Gr. Alfred
Volgens mij staat er nergens dat je niet alleen een 2 euro munt kunt kopen.
Alleen kan dit niet met het "deposit" systeem, en of je t.z.t. een los bestelformulier krijgt zoals in meeste voorgaande jaren is maar de vraag natuurlijk.
Voorlopig gok ik gewoon op een los bestelformulier voordat de munt uitkomt, kopen bij een handelaar kan altijd nog.
Luit
Alleen kan dit niet met het "deposit" systeem, en of je t.z.t. een los bestelformulier krijgt zoals in meeste voorgaande jaren is maar de vraag natuurlijk.
Voorlopig gok ik gewoon op een los bestelformulier voordat de munt uitkomt, kopen bij een handelaar kan altijd nog.
Luit
-
- Globale moderator
Waar slaat de regel "even if in the past he bought only one of these sets"?
Ik stuur maar een e-mail naar AASFN met de vraag of er losse formulieren worden gestuurd. Dan heb ik tenminste een antwoord
Groeten Paul
Ik stuur maar een e-mail naar AASFN met de vraag of er losse formulieren worden gestuurd. Dan heb ik tenminste een antwoord
Groeten Paul
Ik denk dat ze bedoelen dat de vorig jaar veel toegepaste truc om alleen de 2 euro te bestellen door de BU set door te strepen en het bedrag aan te passen niet meer geaccepteerd wordt.euromunter schreef:Waar slaat de regel "even if in the past he bought only one of these sets"?
Ik overweeg overigens om dit toch te doen, ze kunnen me hooguit schrappen als klant...
Luit
-
- Senior lid
Toch maar de knoop doorgehakt en het bu setje en de € 2.00 com besteld.
Als ik alleen de € 2.00 com wil hebben kon dat wel eens mislukken.
Dat bu setje kan ik evt. altijd nog verkopen.
Als ik alleen de € 2.00 com wil hebben kon dat wel eens mislukken.
Dat bu setje kan ik evt. altijd nog verkopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek
Zo denk ik er ook over,
heb gewoon de BU set en de €2cc besteld.
De BU set heb ik tot nu toe altijd weer kunnen verkopen
heb gewoon de BU set en de €2cc besteld.
De BU set heb ik tot nu toe altijd weer kunnen verkopen
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Verkopen zonder verlies was al lastig, maar zal volgend jaar nog lastiger worden als iedereen die dat niet wil toch een BU set moet kopen.sgtravel schreef:De BU set heb ik tot nu toe altijd weer kunnen verkopen
Ik vind dit eerlijk gezegd een belachelijke koppelverkoop, helemaal als je dan bedenkt dat ze je bijna een jaar laten wachten!
Luit
-
- Senior lid
Meestal is het ook zo dat als ik die munten eenmaal heb ik ze toch niet meer wil verkopen.llinde schreef:Verkopen zonder verlies was al lastig, maar zal volgend jaar nog lastiger worden als iedereen die dat niet wil toch een BU set moet kopen.sgtravel schreef:De BU set heb ik tot nu toe altijd weer kunnen verkopen
Ik vind dit eerlijk gezegd een belachelijke koppelverkoop, helemaal als je dan bedenkt dat ze je bijna een jaar laten wachten!
Luit
Zelfs met dubbele munten heb ik moeite om die te verkopen.
Zo heb ik al enkele zilveren dubbeltjes dubbel maar ik kan er geen afscheid van nemen.
Ze staan ook mooi in het album op een aparte baldzijde.
Pecunia non olet
Ik ben ook al blij dat je de zilveren munten er niet moet bijkopen.
Maar vind het ook een vuile truc om de verkoop van de BU sets te doen stijgen of die van de 2€ te doen dalen of iets daartussen.
Ik zou er ook niet van verschieten als we binnen paar maand toch nog bestelformulier krijgen voor de 2€.
Maar vind het ook een vuile truc om de verkoop van de BU sets te doen stijgen of die van de 2€ te doen dalen of iets daartussen.
Ik zou er ook niet van verschieten als we binnen paar maand toch nog bestelformulier krijgen voor de 2€.
-
- Globale moderator
Antwoord uit San Marino:
Ik voel een boycot neiging opkomen
Maar uiteindelijk zal ik de BU-set wel weer bestellen met de 2 euro CC...
Groeten Paul
AASFN schreef:
Dear Sir,
we can sell the divisional coins set 2011+ 2€ 2011 only together. It is no longer possible to buy only the 2€ 2011.
Best regards
...
Export Dept.
Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica
Ik voel een boycot neiging opkomen
Maar uiteindelijk zal ik de BU-set wel weer bestellen met de 2 euro CC...
Groeten Paul
Ik niet, als ik dat al zou kunnen. Ik vind dit een manier waarbij men een eventuele geïnteresseerde voor het blok zet. Je bent genoodzaakt om iets aan te schaffen wat je maar deels verzameld. Zou de Mafia verhuisd zijn vanuit Sicilië?
Gr. Alfred
Gr. Alfred
-
- Senior lid
Voor mij geen probleem, ik verzamel ze toch beiden.
Ik ga gewoon het formulier aanpassen en alleen de 2 euro bestellen.euromunter schreef:Ik voel een boycot neiging opkomen
Als er uiteindelijk toch geen bestelformulier komt kan ik altijd nog beide bestellen....
Overigens geldt dit dan waarschijnlijk niet voor de handel, want waar moeten anders al die 2 euromunten heen die tot nu toe los besteld zijn? De oplage van de 2 euro is toch ook veel hoger dan van de BU sets?
Luit
-
- Globale moderator
Inderdaad zal dit niet gelden voor de handel, alleen voor de particuliere bestellingen.
De oplages zijn nog niet definitief bekend. Maar ik denk niet dat deze veel zullen verschillen van voorgaande jaren. Misschien wederom een lichte daling van het aantal BU-sets.
Even afwachten wat dat betreft!
Groeten Paul
De oplages zijn nog niet definitief bekend. Maar ik denk niet dat deze veel zullen verschillen van voorgaande jaren. Misschien wederom een lichte daling van het aantal BU-sets.
Even afwachten wat dat betreft!
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Inmiddels is bevestigd dat er een gouden 20 en 50 euromunt komen in 2011. De uitgifte hiervan volgt in het najaar van 2011. Binnen enkele weken zullen de thema's bekend gemaakt worden.euromunter schreef:Programma van San Marino voor 2011:
...
Groeten Paul
-
- Senior lid
Vandaag is een bedrag afgeschreven voor de jaarset 2011 en de 2 euro com.
Nu maar afwachten wanneer ze het leveren.
Ze zijn daar niet het snelste mee weet ik uit ervaring.
Nu maar afwachten wanneer ze het leveren.
Ze zijn daar niet het snelste mee weet ik uit ervaring.
Pecunia non olet
-
- Globale moderator
Uitgifte: 8 maart 2011
Oplage: 48.000
Groeten Paul
Uitgifte: 8 maart 2011
Oplage: 48.000
Groeten Paul
AASFN heeft €17,50 afgeschreven van mijn creditcard, toch alleen de 2 eurollinde schreef:Ik ga gewoon het formulier aanpassen en alleen de 2 euro bestellen.
Als er uiteindelijk toch geen bestelformulier komt kan ik altijd nog beide bestellen....
Luit