Griekenland 2010
Moderator: euromunter
-
- Globale moderator
Griekenland 2010
Uit een officieel bericht van Griekenland, blijkt dat ze het programma voor 2010 nog niet compleet hebben. Helaas kunnen ze nog geen officiële mededelingen doen.
Uitgiftes van Griekenland in 2010 volgen vanaf september. Uiterlijk in de zomer van 2010 wordt het programma bekend gemaakt.
Tot dan wachten we rustig af!
groeten Paul
Uitgiftes van Griekenland in 2010 volgen vanaf september. Uiterlijk in de zomer van 2010 wordt het programma bekend gemaakt.
Tot dan wachten we rustig af!
groeten Paul
-
- Globale moderator
-
- Globale moderator
Re: Griekenland 2010
In september volgen er sowieso weer 2 BU-sets! Verdere informatie ontbreekt nog met betrekking tot de thema's...euromunter schreef:Uitgiftes van Griekenland in 2010 volgen vanaf september. Uiterlijk in de zomer van 2010 wordt het programma bekend gemaakt.
Of er nog meer BU-sets volgen is ook nog niet bekend. Maar in elk geval weer goed nieuws voor de BU-set verzamelaars
Paul
-
- Globale moderator
Voor het einde van dit jaar staat er een 2 euro herdenkingsmunt gepland:
Thema: 2.500ste verjaardag van de Slag bij Marathon
Oplage: 2.500.000 munten
Omschrijving: Met de munt wordt de 2500ste verjaardag van de Slag bij Marathon herdacht. Het midden van de munt wordt gevormd door een synthese van een schild en een renner/krijger en verbeeldt daarmee de strijd om de vrijheid en de nobele idealen waarvoor de Slag bij Marathon symbool staat. De vogel op het schild symboliseert de geboorte van de Westerse beschaving in haar huidige vorm.
Groeten Paul
Thema: 2.500ste verjaardag van de Slag bij Marathon
Oplage: 2.500.000 munten
Omschrijving: Met de munt wordt de 2500ste verjaardag van de Slag bij Marathon herdacht. Het midden van de munt wordt gevormd door een synthese van een schild en een renner/krijger en verbeeldt daarmee de strijd om de vrijheid en de nobele idealen waarvoor de Slag bij Marathon symbool staat. De vogel op het schild symboliseert de geboorte van de Westerse beschaving in haar huidige vorm.
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Kai op Starshop Forum:
Tegen eind oktober tot midden november komen de volgende 4 sets uit:
- BU-set 2.500ste verjaardag van de Slag bij Marathon met hierin de 1 cent t/m 2 euro. De 2 euromunt is de 2 euro herdenkingsmunt. Oplage 7.500 stuks.
- BU-set een zeevaart thema met hier in de 1 cent t/m 2 euro (normale 2 euro 'Stier'). Oplage 7.500 stuks.
- Set met de 1 cent t/m 2 euro en een 10 euro munt (geslagen met een gepolijste stempel) met als thema Internationaal jaar van de Biodiversiteit. Oplage 5.000 stuks.
- Set met de 1 cent t/m 2 euro en een 10 euro munt (geslagen met een gepolijste stempel) met als thema 100 Jaar Sofia Vempa. Oplage 5.000 stuks.
groeten Paul
Vertaald:Gegen Ende Oktober bis Mitte November sollen auch folgende 4 BLISTER rauskommen:
- BU Blister (3,88 Euro Nennwert) Marathon mit 2 Euro Sondermünze (Marathon) – 7.500 Auflage.
- BU Blister (3,88 Euro Nennwert) ein nautisches (Seefahrt) Thema mit normaler 2 Euro Münze (Stier) – 7.500 Auflage.
- Blister mit 10 Euro Silbermünze PP (13,88 Euro Nennwert) Biodiversität mit normaler 2 Euro Münze (Stier) – 5.000 Auflage.
- Blister mit 10 Euro Silbermünze PP (13,88 Euro Nennwert) 100 Jahre Sofia Vempo (Sängerin & Schauspielerin) mit normaler 2 Euro Münze (Stier) – 5.000 Auflage.
Tegen eind oktober tot midden november komen de volgende 4 sets uit:
- BU-set 2.500ste verjaardag van de Slag bij Marathon met hierin de 1 cent t/m 2 euro. De 2 euromunt is de 2 euro herdenkingsmunt. Oplage 7.500 stuks.
- BU-set een zeevaart thema met hier in de 1 cent t/m 2 euro (normale 2 euro 'Stier'). Oplage 7.500 stuks.
- Set met de 1 cent t/m 2 euro en een 10 euro munt (geslagen met een gepolijste stempel) met als thema Internationaal jaar van de Biodiversiteit. Oplage 5.000 stuks.
- Set met de 1 cent t/m 2 euro en een 10 euro munt (geslagen met een gepolijste stempel) met als thema 100 Jaar Sofia Vempa. Oplage 5.000 stuks.
groeten Paul
Hey,
Weet iemand toevallig al of de Griekse UNC munten 2010 binnenkort gaan uitkomen? En is dat een volledig setje (1ct t/m 2e)?
Groet,
Jordy
Weet iemand toevallig al of de Griekse UNC munten 2010 binnenkort gaan uitkomen? En is dat een volledig setje (1ct t/m 2e)?
Groet,
Jordy
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)
Re:
Dus Jordy, je kunt er van uitgaan dat er complete UNC setjes verkrijgbaar zullen zijn. Ik denk wel iets duurder, gezien de vrij lage oplage van de 2 euromunt. Voor zover ik weet zijn ze nog niet uitgegeven en is er nog niet veel bekend, maar dat zijn we wel gewend van Griekenlandeuromunter schreef:Griekenland zal in 2010 alle munten voor de circulatie gaan slaan.
De geplande oplage cijfers voor circulatie:
1 cent: 27.000.000
2 cent: 31.000.000
5 cent: 5.000.000
10 cent: 5.000.000
20 cent: 12.000.000
50 cent: 6.000.000
1 euro: 11.000.000
2 euro: 1.000.000
Bron: euro-auflagen.de
Groeten Paul
Gezien het feit dat Griekenland er financieel nog slechter voor staan dan ze deden voorkomen, ben ik bang dat we van Griekenland steeds minder hoeven te verwachten...
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Paul,
Bedankt voor je info! Ik had idd wel al wat gehoord dat de 2 euro moeilijk te krijgen is, maar goed, als ik mijn verzameling UNC munten compleet wil krijgen, moet ik er toch voor betalen, haha. Ben benieuwd wanneer ze op de markt komen :-)
Groet,
Jordy
Bedankt voor je info! Ik had idd wel al wat gehoord dat de 2 euro moeilijk te krijgen is, maar goed, als ik mijn verzameling UNC munten compleet wil krijgen, moet ik er toch voor betalen, haha. Ben benieuwd wanneer ze op de markt komen :-)
Groet,
Jordy
Jordy,
Alle munten van 1 cent tot 1 euro zijn ondertussen uit.
Ik heb de verzekering gekregen dat de 2 euro ook al is geslagen, maar voorlopig niet wordt uitgegeven.
Hiermee wordt ongetwijfeld gewacht tot de BU sets zijn uitgegeven en ook uitverkocht.
Luit
Ik heb de verzekering gekregen dat de 2 euro ook al is geslagen, maar voorlopig niet wordt uitgegeven.
Hiermee wordt ongetwijfeld gewacht tot de BU sets zijn uitgegeven en ook uitverkocht.
Luit
Luit,llinde schreef:Jordy,
Luit
Oke, dank je wel! Ik heb bij nog geen een handelaar de munten gezien als setje. Wacht dan maar geduldig als de BU set wordt uitgegeven....
Groet,
Jordy
-
- Globale moderator
Eerste afbeelding van de BU-set van 2010 met daarin de 1 cent t/m 2 euromunt (gewone 2 euromunt). De oplage bedraagt 7.500 stuks en zal op 22 november worden uitgegeven.
Afbeeldingen zijn afkomstig van Magneto op www.numisforum.eu
Groeten Paul
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Eerste afbeelding van de BU-set van 2010 met daarin de 1 cent t/m 2 euromunt (2 euro herdenkingsmunt). De oplage bedraagt 7.500 stuks en zal op 22 november worden uitgegeven.
Het thema is de 2.500ste verjaardag van de Slag bij Marathon.
Groeten Paul
Het thema is de 2.500ste verjaardag van de Slag bij Marathon.
Groeten Paul
-
- Nieuw lid
Bonsoir à tous,
http://www.bankofgreece.gr/Pages/en/Eur ... fault.aspx
List of Greek commemorative and collector euro coins – (photographs, terms of issuance, technical features) :
http://www.bankofgreece.gr/BogDocumentE ... _final.pdf
Remote Order form and terms governing the sale of commemorative and collector coins to the public :
http://www.bankofgreece.gr/BogDocumentE ... orm_En.doc
sec.tellers@bankofgreece.gr
Bien à tous
Marc
http://www.bankofgreece.gr/Pages/en/Eur ... fault.aspx
List of Greek commemorative and collector euro coins – (photographs, terms of issuance, technical features) :
http://www.bankofgreece.gr/BogDocumentE ... _final.pdf
Remote Order form and terms governing the sale of commemorative and collector coins to the public :
http://www.bankofgreece.gr/BogDocumentE ... orm_En.doc
sec.tellers@bankofgreece.gr
Bien à tous
Marc
-
- Globale moderator
-
- Globale moderator
-
- Volledig lid
-
- Globale moderator
-
- Globale moderator
10 euro Jaar van de Biodiversiteit
Afbeelding afkomstig van Magneto op www.numisforum.eu
Groeten Paul
Afbeelding afkomstig van Magneto op www.numisforum.eu
Groeten Paul
-
- Globale moderator
Volgens de heer Schön (Euro Münzenkatalog) is de oplage van de normale 2 euro van Griekenland verlaagd van 1.000.000 stuks naar 750.000 stuks voor de circulatie. De munt is nog steeds niet beschikbaar en zal in de loop van 2011 dus wel uitgegeven worden...
groeten Paul
groeten Paul
-
- Senior lid
Is de normale circulatie 2€ eigenlijk al beschikbaar?
Wat ik begrepen heb is deze wel geslagen en zal deze maand uit moeten komen, maar 100% zeker weet ik dat niet.chrisS schreef:Is de normale circulatie 2€ eigenlijk al beschikbaar?
Ik zit er ook nog op te wachten, heb hem wel al besteld.chrisS schreef:Is de normale circulatie 2€ eigenlijk al beschikbaar?
Volgens mij moet hij al bijna beschikbaar zijn, kan niet lang meer duren...
En dan evt. nog Cyprus 2010 en dan heb ik 2010 compleet...
Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.
Volgens mij is deze bij de bank in Athene ondertussen verkrijgbaar
Luit
Luit
-
- Superlid
Volgens mijn handelaar gaat hij de gewone 2 euro Griekenland 2010 vandaag verzenden, dus ze zijn momenteel beschikbaar.
Groet.
Dick
Groet.
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.