@Patrick, ik heb geen PB gehad
@Herman, Zou je de afbeeldingen en tekst nogmaals kunnen plaatsen? Heaas is het voor mij niet mogelijk om deze terug te halen.
Kan gebeuren en aldoende leert men
Zoals jullie al wel zullen hebben gezien heb ik twee subrubrieken aangemaakt, Varianten Nederland en varianten Wereld, zo houden we het overzichtelijk.
Overigens kunnen we, bij vele topics over bijvoorbeeld België, wat ik niet ondenkbaar acht, extra subfora in de rubriek varianten wereld toevoegen of een eigen fora in de hoofdrubriek. Zoals daar nu staan, varianten Nederland en varianten wereld. Idem natuurlijk voor andere landen als België, mocht er vraag naar zijn dan hoor ik dat graag.
Gr. Jeroen
Welkom bij 'Onbekende varianten van bankbiljetten'
Moderator: Arjena3
Re: Welkom bij 'Onbekende varianten van bankbiljetten'
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
patrickp.nl schreef: STRANGE... Ik denk dat Alcohol en de PC toch minder goed samen gaan
Toch maar eens een pol open; " hoeveel drinkt een papiergeld c.q. muntverzamelaar eigenlijk"
In ieder geval ben ik erg blij met de nieuwe mogenlijkheid die we nu hebben om alle variante te bespreken, dus veel dank voor dit aan Patrick en Jeroen!
Hoop dat er veel kennis in de rubriek komt en weinig GTST verhalen/discussies.
Gr, Nils
Graag gedaan Nils!
Ik heb ook hoge verwachtingen van deze rubriek en van Patrick 8)
Maar de input mag/moet ook van de leden komen, dus valt je iets op op een biljet en zie je iets wat nergens is terug te vinden in catalogi, meld het hier!!!
Gr. Jeroen
Ik heb ook hoge verwachtingen van deze rubriek en van Patrick 8)
Maar de input mag/moet ook van de leden komen, dus valt je iets op op een biljet en zie je iets wat nergens is terug te vinden in catalogi, meld het hier!!!
Gr. Jeroen
Nils, zal ik maar gelijk antwoord geven al hoort dat in dit topic niet thuis.Bankovky schreef:Toch maar eens een pol open; " hoeveel drinkt een papiergeld c.q. muntverzamelaar eigenlijk" In ieder geval ben ik erg blij met de nieuwe mogenlijkheid die we nu hebben om alle variante te bespreken, dus veel dank voor dit aan Patrick en Jeroen! Hoop dat er veel kennis in de rubriek komt en weinig GTST verhalen/discussies. Gr, Nilspatrickp.nl schreef: STRANGE... Ik denk dat Alcohol en de PC toch minder goed samen gaan
Ik drink hooguit 1 wijntje of whisky/cola in de maand en als het warm is een biertje, behalve als ik moet rijden. Hongarije is het land van de aperitiefjes dus dan wil er nog wel eens een Bailey of Amaretto naar binnen gaan.
Je gaat me toch niet vertellen dat je in Tsjechië naar GTST zit te kijken?
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Hoi Alfred,Ilosab schreef: Je gaat me toch niet vertellen dat je in Tsjechië naar GTST zit te kijken?
Gr. Alfred
Uh Ja, nog geen 1 gemist, Sataliet op de Astra en gaan, vaste prik iedere avond om 20:00 uur, lekker soapen, van de 20 jaar, misschien 1 jaar gemist en dat zonder grap. Ik denk dat Nederland er trots op mag zijn dat we zo een goede soap hebben. Eigenlijk niet veel tijd voor de TV, maar het is wel lekker na een dag alleen maar Engels of Tsjechisch te spreken even niet na te hoeven denken en lekker naar het ge ggg en rrr en sch ui au etc. te luisteren.
Nu begin ik zelf met een GTST verhaal in deze rubriek, sorry, maar kon het niet laten om te reageren.
Gr, Nils
Graag weer op de varianten overstappen inderdaad
(niet normaal F.Hals).
De onderste detail scan, staan de lijnen ( licht bruine en blauwe ) met gelijke tussen ruimtes van elkaar
(zoals doorgaans normaal F.Hals).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
patrickp.nl schreef:Hoi Eddy,*versace* schreef:Lijnen per 1 verder uitelkaar..jpg
De bovenste detail scan, staan de ( licht bruine en blauwe ) lijnen per 2 dichter bij elkaar
(niet normaal F.Hals).
De onderste detail scan, staan de lijnen ( licht bruine en blauwe ) met gelijke tussen ruimtes van elkaar
(zoals doorgaans normaal F.Hals).
Zou dit ontstaan kunnen zijn doordat de bruine en blauwe lijnen in twee verschillende drukgangen na elkaar gedrukt zijn, en dus niet 100% (maar 99%) op dezelfde plek gedrukt zijn?
Wellicht is dat af te leiden aan het wel of niet veelvuldig voorkomen, en ook of het toe te wijzen is aan een bepaalde serie (en er dus bewust voor gekozen is de druk te wijzigen).
Hoi Patrick,
misschien helpt het als ik zeg, dat de 2 tientjes REPLACEMENTS ( 37.1a.2.1R ) zijn.......
Deze soort lijnen variant komt ook voor bij de 100 Gld 1977 ( 87.1a.1.1 )
"gewijzigde stand paarse en bruine gekuiste lijnen in onderdruk'
en deze variant kwam ook pas later in de AV !
Hoe dan ook, ik vindt dit een ABSOLUUTE oprechte variant die nergens te boek staat .
Vg,
Eddy.