In het artikel geeft men wel aan dat de gulden van 1910/1911/1912 voorzien van van deze punt in de parelrand. Liefhebbers die dat willen controleren?
Maar goed het 'geheim' van deze munt gaat er zo wel van af

Gr. Jeroen
Moderator: maarten89
Ik heb even bij mijn losse guldens gekregen daar zit een 1954 tussen in zf+ kwaliteit waarbij ook het pareltje ontbreekt...Lumi schreef:Vandaag gezien op marktplaats:
Beschrijving
Het lastigste slagjaar in sublieme kwaliteit is 1954 v/d zilveren Juliana Guldens.
Een mooier exemplaar dan deze Gulden 1954 is dus vrijwel niet te vinden.
Van een kleine oplage en uitsluitend van 1954 is bekend, dat het geheime pareltje mist.
Op afbeelding 1 ziet u links een scan van een normale gulden 1954.
Rechts ziet u de scan van deze gulden, zodat u het zelf ook kunt beoordelen.
Vaste prijs bedraagt 14,95 euro voor dit zeldzame exemplaar.
Dat er een "geheim" pareltje bestond voor dit soort munten was mij onbekend.....
Heeft misschien nog iemand andere info hierover?
Ludo
ps tijdens het plaatsen van dit topic is de advertentie verwijderd van marktplaats...
Ter verduidelijking hier het exemplaar van Mark ► http://forum.munthunter.nl/./viewtopic.php?f=6&t=4554koiboyke schreef:Een kleine oplage van 1954 en uitsluiten bij gulden van 1954. Schreef Ludo
Maar ik heb er 1tje van 1963, is deze vals dan of super zeldzaam (onbekend of nieuwe variant) hebben alle guldens van dit jaartal geen klein pareltje.
Vragen en nog eens vragen.
Gr Mark
Hallo sander.
Dat stond ook bij m'n berichtje toentertijd.. Of was ik zo onduidelijk..andres schreef:Ik zie wel een klein pareltjeop deze 1954 gulden, gelijk rechts van het kruis, maar los zwevend onder de grote parels.
Dat zou hier mogenlijk het geval kunnen zijn, maar kijk eens naar mijn gulden.Munthunter schreef:Ik denk niet dat we deze parelverzakking moeten zien als een extra pareltje. Denk dat er eerder een vuiltje op de munt zit die dit vertekenende beeld veroorzaakt.
Maar wat als de parelrand verschoven is. Ik zie op de munten mét extra parel dat de parelrand recht boven het kruis begint. Kortom er staat een parel recht onder het kruis. Bij deze munt is dat niet het geval. Boven het kruis bevindt zich een opening tussen twee parels. En wat als door deze verschuiving de extra parel verdwenen is onder de parelrand. Ik acht dit overigens onmogelijk, aangezien dat de extra parel dan vóór het slaan van de munt al moet zijn aangebracht en dat zal echt niet het geval zijn.
Ik denk eerder dat de holte op de stempel, die het extra pareltje moet vormen op de munt, vervuilt is geweest. Kortom er zat vuil in deze holte, waardoor het extra pareltje niet is ontstaan tijdens het slaan van de munt. Dit zou betekenen dat dit vaker voor zou kunnen zijn gekomen, dus ook bij de gulden van 1963...
Ik brainstorm maar wat, wie weet zit oplossing van dit dilemma er tussen
Gr. Jeroen
Gisteren toch ook maar eens gekeken.Lumi schreef:Vandaag gezien op marktplaats:
Beschrijving
Het lastigste slagjaar in sublieme kwaliteit is 1954 v/d zilveren Juliana Guldens.
Een mooier exemplaar dan deze Gulden 1954 is dus vrijwel niet te vinden.
Van een kleine oplage en uitsluitend van 1954 is bekend, dat het geheime pareltje mist.
Op afbeelding 1 ziet u links een scan van een normale gulden 1954.
Rechts ziet u de scan van deze gulden, zodat u het zelf ook kunt beoordelen.
Vaste prijs bedraagt 14,95 euro voor dit zeldzame exemplaar.
Dat er een "geheim" pareltje bestond voor dit soort munten was mij onbekend.....
Heeft misschien nog iemand andere info hierover?
Ludo
ps tijdens het plaatsen van dit topic is de advertentie verwijderd van marktplaats...
Als je ook de andere jaartallen hebt kan je makkelijk zelf een schematje maken.......Heeft iemand een schematje waar ze zouden moeten zitten?