Uitkijken dus!

Oh...daardoor ben ik dus altijd meervoudig onverzadigd!muntman1 schreef: Geld lijkt op vet: van beide is er genoeg alleen op de verkeerde plaats
Grappig ik had dezelfde gulden als vergelijking gepakt en mijn eigen gulden uit 1924 erbij. De foto's van de gulden uit 1896 zijn wat onduidelijk. Wat zijn daar de punten voor jou waarom je zegt niet koosjer? Ben ik wel benieuwd naar want dat zie ik zo niet. Het feit dat het marktplaats is en naast gereedschap dan ineens 2 van zulke munten roept uiteraard ook vraagtekens op. Maar goed uiteindelijk is het streven dat je aan de hand van de foto's al snel de eerste schifting kan maken om uiteindelijk in real-life de daadwerkelijke keuring te doen.Jan W schreef:Tja, die twee verschillende 4's doen toch wel vreemd aan.... De guldens uit 1924 hebben een open 4, die uit 1944 zijn gesloten.
Hier een echt exemplaar uit 1944 doorloper ter vergelijking: http://www.zonnemunten.nl/nl/1-gulden/2 ... -unc-.html
Het aparte is dat de verkoper, Johan, ook nog eens (naast allerlei gereedschap) een gulden 1896 in de aanbieding heeft. Die er trouwens ook niet koosjer uitziet vanaf de foto's.