Monaco, 2 euro CC 2007 Grace Patricia Kelly

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Petijsach schreef:Hier is er ook nog 1 te koop voor een mooi bedrag, de beste man/vrouw heeft in zijn/haar verdere verkopen nog nooit een munt verkocht!
Zou er iemand zijn die het aandurft om op deze munt te bieden??
De verkoper/ster biedt zelfs nog aan de munt op te halen!

http://cgi.ebay.de/2-Euro-Gedenkmunze-G ... 19bc8b7e79

Peter.
Is Soldatin weer actief?
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Is niet de originele rode verpakking van Monaco. Het gaat mij normaal gesproken niet om de verpakking, maar het roept al wel enkele vraagtekens bij mij op.

Misschien is het wel een munt uit een partij van valse munten die moeilijk met het blote oog van echt te onderscheiden zijn. Natuurlijk wel mooi geld verdienen op zo'n manier. Ik zeg niet dat dit hier het geval is, ik ga altijd maar van het goede in de mens uit, maar heb toch mijn vraagtekens hierbij. Ik zou liever gaan bieden bij een echte handelaar, geeft mij meer vertrouwen.

Groeten Paul
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach »

Ikzelf zou er niet op gokken in ieder geval maar zoals Paul aangeeft bij een bekende handelaar bieden en dan maar een paar eurootjes meer neertellen en zeker weten dat de munt zijn eindbestemming bereikt.
Je zou inderdaad zeggen dat die soldatin weer bezig is Jeroen :lol:
Ga wel in de gaten houden wat er met deze munt gaat gebeuren :D :D

Peter.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

De foto's overtuigen mij ook niet echt, maar je zou zeggen dat iemand die kwaad wil geen afhalen toestaat...
Maar misschien is het toestaan van afhalen ook wel weer een geraffineerde truc om vertrouwen te wekken, en er is natuurlijk een grote kans dat de winnaar niet toevallig in de buurt woont.

ik hoop toch niet dat er valse Grace Kelly munten in omloop zijn, dat zou desastreus voor het vertrouwen zijn.

Overigens is er verder ook niet veel samenhang te ontdekken in de items die verkoper heeft aangeboden.
Te veel van allerlei zaken om privé verkopen te zijn en te weinig om handelaar te zijn.

Luit
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Ik vertrouw het ook niet helemaal, met name omdat de munt voor 999 euro zo kunt kopen. In de laatste maanden is er geen een originele Grace Kelly voor onder de 1000 weggegaan middels een veiling.

Zo hebben ze mij (en verschillende grote handelaren) ook ooit bedonderd met het aanbieden van een (aleen met een heel goed vergrootglas) 1 euro Monaco zonder muntmeesterteken. Gelukkig zag een klant van een van de handelaren dit en zijn de munten niet meer verkocht door de handelaren.

Wat dat betreft is ebay een leuk middel om spullen goedkoper te kunnen kopen, maar soms kun je beter wat meer uitgeven, waarvan je zeker weet dat het een echte munt is.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ik weet niet of ik me nu een beetje schaam of juist trots ben, maar ik heb de Grace Kelly toch maar aangeschaft.

Een flinke bom Euro's, maar ik kan nu wel zeggen dat ik mijn 2 Euro herdenkingsmuntenverzameling compleet heb...

Feit blijft wel dat deze munt zijn waarde wel zal behouden en dat ik er altijd meer voor terug kan krijgen, dan dat ik er nu voor heb betaald. Maar goed, weet van mijzelf dat ik munten niet zo snel van de hand zal doen, zeker deze niet ;)

Groeten van een toch wel gelukkige Jeroen!
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Munthunter schreef:Ik weet niet of ik me nu een beetje schaam of juist trots ben, maar ik heb de Grace Kelly toch maar aangeschaft.

Een flinke bom Euro's, maar ik kan nu wel zeggen dat ik mijn 2 Euro herdenkingsmuntenverzameling compleet heb...

Feit blijft wel dat deze munt zijn waarde wel zal behouden en dat ik er altijd meer voor terug kan krijgen, dan dat ik er nu voor heb betaald. Maar goed, weet van mijzelf dat ik munten niet zo snel van de hand zal doen, zeker deze niet ;)

Bij deze van harte met de erg mooie aanwinst, zou nog wel een foto willen zien in de rubriek "nieuwe aanwinsten" :wink:
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Munthunter schreef:Ik weet niet of ik me nu een beetje schaam of juist trots ben, maar ik heb de Grace Kelly toch maar aangeschaft.

Ach Jeroen, je moet toch wat met je vakantie geld.

Gr. Willem
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Gefeliciteerd!

Heb je hem rond kwart voor 6 gewonnen?;). Totaal niets teveel betaald, kijkend naar de huidige prijzen!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Collecteuro's schreef:Gefeliciteerd!

Heb je hem rond kwart voor 6 gewonnen?;). Totaal niets teveel betaald, kijkend naar de huidige prijzen!
Nee heb hem niet via een veilingsite, maar van een andere verzamelaar gekocht.

Ach ja hij zal er niet goedkoper op worden. Misschien leuk om te voorspellen wat hij over een jaar waard is? ;)

Gr. Jeroen
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Munthunter schreef:
Collecteuro's schreef:Gefeliciteerd!

Nee heb hem niet via een veilingsite, maar van een andere verzamelaar gekocht.

Ach ja hij zal er niet goedkoper op worden. Misschien leuk om te voorspellen wat hij over een jaar waard is? ;)

Gr. Jeroen
Gelukkig, toch enigszins een pak van mijn hart want ik vertrouwde die hele verkoper niet. Dat wordt weer iets voor de rubriek nieuwe aanwinsten. Laat dan maar gelijk je hele verzameling zijn want die is nu compleet.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Zit hem nu al te bekijken Alfred, heb hem opgehaald. Zal mij niet overkomen dat ik een mooi doosje met een Probemunt in de bus krijg ;)

Gr. Jeroen
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Munthunter schreef:Zit hem nu al te bekijken Alfred, heb hem opgehaald. Zal mij niet overkomen dat ik een mooi doosje met een Probemunt in de bus krijg ;)

Gr. Jeroen
Gefeliciteerd jongen, goed en slim gedaan. Dan wacht ik met spanning op de foto('s). Die bekijk ik morgen dan wel want mijn pc gaat nu uit en morgen ga ik mijn andere auto ophalen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ach ik plaats hem ook hier even. Als straks de map dicht zit kan ik hier ook snel even kijken ;)

Dé Grace Kelly 2007 van Monaco in BU van Munthunter :D
Afbeelding

Gr. Jeroen
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Eindelijk compleet :wink:! Kost wat, heb je ook wat! Wat zul jij dan een tevreden gevoel hebben nu...

En nu maar hopen dat Monaco het niet weer een 2 euro herdenkingsmunt uit gaat geven met een dergelijk 'lage' oplage... :lol: :lol: :lol:

groeten Paul
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ach ze doen maar, maar ik zorg dat ik hem dan iets eerder aanschaf ;)

Gr. Jeroen
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Wie zijn er eigenlijk compleet hier op het forum wat betreft 2 euromunten nu?

En qua alle euromunten die in de gehele eurozone wettig betaalmiddel zijn? (dus de 1 cent t/m 2 euro van alle jaartallen en landen)
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

@ Euro herdenkingsmunten (commemoratief) compleet?

Me, Ik, Ich, Je, 我, Jeg, Minä, Eu, Ja, ฉัน, Ben!!!

:D

Gr. Jeroen
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Collecteuro's schreef:En qua alle euromunten die in de gehele eurozone wettig betaalmiddel zijn? (dus de 1 cent t/m 2 euro van alle jaartallen en landen)
Helemaal compleet zijn is altijd een momentopname, in principe ben ik compleet, maar bijvoorbeeld San Marino 2010 is nog niet geleverd en op Vaticaan 2010 wacht ik ook nog.
Ook Oostenrijkse 2010 munten heb ik nog niet, komt wel als de hele set uit is :wink:
Ook de Luxemburgse 2010 munten zijn bijvoorbeeld al wel betaald, maar bij het abonnement wordt niet alles direct geleverd, maar in 3 zendingen per jaar.

Luit
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Op het gebied van 2 euro herdenkingsmunten ben ik compleet en wil ik ook compleet blijven. En daar heb ik best wat voor over. Scheelt dat ik nu een klantnummer heb bij San Marino en Vaticaanstad. Sinds 2007 bij San Marino en dit jaar ook in Vaticaanstad.

Enkele redenen dat ik niet compleet ben blijven verzamelen, is dat ik niet van plan ben elk jaar weer 5 sets van Duitsland aan te schaffen en er zijn nogal wat landen die een jaartal compleet alleen in een BU-set uitgeven. Hoewel ik 2010 tot nu wel compleet heb op Duitsland na :wink:

Verder heb ik alleen Cyprus, Malta en Finland compleet...

Maar als ik nu compleet was, zou ik het ook willen blijven. Hoewel het maar een heel selectief groepje is...

Groeten Paul
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ik heb alle 2 euro cc munten compleet incl de varianten :D
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Collectcoins
Senior lid
Senior lid

inderdaad Luit, daar heb je gelijk in.
Dan zeg ik maar ´compleet tot en met 2009´, want ik heb bijvoorbeeld de Nederlandse muntjes nog niet aangeschaft, doe ik ook als de UNC-set (dus de muntrolpakketten) er zijn, scheelt toch weer €10,- waar ik een ander setje van aan kan schaffen.

@ Euromunter: bij San Marino ben ik ook lid, maar Vaticaan wil maar niet lukken. Wel balen, aangezien ik wel gedoopt ben haha. Hoe heb je dat eigenlijk voor elkaar gekregen bij Vaticaan?

2 eurotjes heb ik compleet, maar ook de sets tot en met 2009 :).
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Collecteuro's schreef:@ Euromunter: bij San Marino ben ik ook lid, maar Vaticaan wil maar niet lukken. Wel balen, aangezien ik wel gedoopt ben haha. Hoe heb je dat eigenlijk voor elkaar gekregen bij Vaticaan?
Heel lang geduld hebben. Heb een aantal jaren ingeschreven gestaan. Vorig jaar kreeg ik het bericht dat ik in dit jaar met mijn klantnummer de munten kan bestellen. Ik heb geloof ik in 2007 een e-mail gestuurd met het verzoek mij op de lijst te plaatsen.

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

En weer eentje om te volgen:

http://cgi.ebay.nl/Monaco-2-euro-2007-g ... 1e5c2d333f

De vorige eindigde op een "normaal" bedrag. Ben benieuwd waar deze op gaat eindigen. De prijs lijkt wel enigszins stabiel te blijven zo tussen de 1.100 en 1.200 euro. Uitzonderingen blijven er natuurlijk :wink:

groeten Paul
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

euromunter schreef:Eindelijk compleet :wink:! Kost wat, heb je ook wat! Wat zul jij dan een tevreden gevoel hebben nu...
groeten Paul
Eerlijk gezegd heb ik pas nu een gevoel van, 'Ja ik heb hem'. Had na aankoop een wat ander gevoel. Voor hetzelfde geld had ik ook hele leuke andere munten kunnen kopen... Had zelfs al het een en ander op het oog, maar ja sparen maar weer en misschien wat van de hand doen.

Maar nu ik hem weer even bekijk ben ik er wel heel blij mee. Moet alleen die prijs niet verder dalen. Zie dat hij nu al een paar keer onder de prijzen van voorgaande exemplaren gaat op E-Bay...

We houden hem in de gaten :D
Maar 20.001 is wel een erg lage oplage en de groep verzamelaar blijft maar groeien dus logischer wijs kun je stellen dat hij alleen maar duurder zal gaan worden.

Gr. Jeroen

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”