Veiling 2026
Moderators: maarten89, WBE
Re: Veiling 2026
Ik had 47 kavels, maar dat telt zeker niet 
Nee! Jan,
Ga maar even in de hoek staan.
Succes met de verkoop.
Mvg, Ger.
Munten of papiergeld of van beide iets?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Deze keer geen bankbiljetten. Voornamelijk zilveren munten en penningen. Alleen lots.
O, v.w.b. lots zul je van mij nooit last hebben want die kan ik nooit bekijken. Ik hoop dat je tevreden bent over de aankopen en hopelijk voor mij zit er eventueel wat Hongaars muntgeld bij.Koevoets numismatics schreef: ↑24 mei 2026, 11:49 Deze keer geen bankbiljetten. Voornamelijk zilveren munten en penningen. Alleen lots.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
1 kilo zilveren wereld munten ging er flink wat retour.Koevoets numismatics schreef: ↑24 mei 2026, 11:49 Deze keer geen bankbiljetten. Voornamelijk zilveren munten en penningen. Alleen lots.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ik volg de lots nooit maar dat is dan wel opvallend. Waarschijnlijk was de vraagprijs + opgeld hoger dan de zilverprijs.maarten89 schreef: ↑24 mei 2026, 20:291 kilo zilveren wereld munten ging er flink wat retour.Koevoets numismatics schreef: ↑24 mei 2026, 11:49 Deze keer geen bankbiljetten. Voornamelijk zilveren munten en penningen. Alleen lots.
Maarten, bedankt voor de tip. Ik had die doosjes niet gezien. Heb ze allemaal gekocht. Want het was toch nog onder de zilverkoers. Uiteindelijk vandaag nog 23 kavels in totaal gekocht uit de naverkoop.
Heb jij ook even mazzel, niet verkeerd voor je.Koevoets numismatics schreef: ↑25 mei 2026, 17:41 Maarten, bedankt voor de tip. Ik had die doosjes niet gezien. Heb ze allemaal gekocht. Want het was toch nog onder de zilverkoers. Uiteindelijk vandaag nog 23 kavels in totaal gekocht uit de naverkoop.
In het verleden was het zo dat als je iets kocht uit de naverkoop dat het opgeld dan minder is dus ik hoop voor jou dat je dubbel mazzel hebt.
Graag gedaan. Als frankrijk in zit. Hoor ik het graag van je. Dan neem ik wel 1 overKoevoets numismatics schreef: ↑25 mei 2026, 17:41 Maarten, bedankt voor de tip. Ik had die doosjes niet gezien. Heb ze allemaal gekocht. Want het was toch nog onder de zilverkoers. Uiteindelijk vandaag nog 23 kavels in totaal gekocht uit de naverkoop.
Ik had geboden op de gouden 10 gulden 1828B Willem I (kavel 268), maar was 1 bieding te laag. Frustrerend genoeg zie ik deze nu direct weer op CataWiki terug, zo te zien opgekocht door een optimistische particulier die er snel iets op hoopt te verdienen. De zogenaamde expert van CataWiki schaalt deze munt in op €3600-€4000. Dat is waanzinnig hoog voor een relatief zwak geslagen ongecertificeerd exemplaar, op basis van slechts twee foto's. Ik heb vaak het idee dat de waarden op deze site met een random number generator bepaald worden, vooral door deze specifieke 'expert'.
Rant over. Iedereen die iets moois heeft gescoord, gefeliciteerd!
Koninkrijk der Nederlanden - Willem I t/m Juliana - FDC
Ik zal binnenkort melden wat er uit Hongarije en Frankrijk in zit.
Ik denk dat je op kavel 269 hebt geboden.
Ik laat Catawiki al jaren links liggen. De prijzen gaan alle kanten op. Ik heb daar ook wel eens een kavel gewonnen waarbij ik niet het afgebeelde biljet kreeg toegestuurd.
Laatst gewijzigd door Adriaan op 26 mei 2026, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Catawiki staat bij mij op de zwarte lijst, prijzen komen niet overeen met de eigenlijke waarde en ik heb al helemaal geen hoge pet op van die zgn experts.Block_KM schreef: ↑25 mei 2026, 23:33 Ik had geboden op de gouden 10 gulden 1828B Willem I (kavel 268), maar was 1 bieding te laag. Frustrerend genoeg zie ik deze nu direct weer op CataWiki terug, zo te zien opgekocht door een optimistische particulier die er snel iets op hoopt te verdienen. De zogenaamde expert van CataWiki schaalt deze munt in op €3600-€4000. Dat is waanzinnig hoog voor een relatief zwak geslagen ongecertificeerd exemplaar, op basis van slechts twee foto's. Ik heb vaak het idee dat de waarden op deze site met een random number generator bepaald worden, vooral door deze specifieke 'expert'.
Oké, dank je wel.Koevoets numismatics schreef: ↑26 mei 2026, 00:20 Ik zal binnenkort melden wat er uit Hongarije en Frankrijk in zit.
Benieuwd! Bedankt! Misschien heb je net jaartal dat ik mis.Koevoets numismatics schreef: ↑26 mei 2026, 00:20 Ik zal binnenkort melden wat er uit Hongarije en Frankrijk in zit.
Scherp, moest 269 zijn inderdaad
Koninkrijk der Nederlanden - Willem I t/m Juliana - FDC
Schulman komt 30 juni veiling. Als online is zet de link hiero.
Zowel de munten en bankbiljetten veiling van Schulman staan online:
https://auctions.schulman.nl/
Inmiddels is ook bekend dat de AA Muntenveiling (Theo Peters) op 10 Oktober wordt gehouden, deze staat uiteraard nog niet online![[frog] froggy](./images/smilies/froggy.gif)
Inmiddels is ook bekend dat de AA Muntenveiling (Theo Peters) op 10 Oktober wordt gehouden, deze staat uiteraard nog niet online
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Er zit een mooi Hongaars biljet in de veiling maar helaas zit ook daar weer plastic omheen
Helaas niks voor mij.sgtravel schreef: ↑01 jun 2026, 18:41 Zowel de munten en bankbiljetten veiling van Schulman staan online:
Inmiddels is ook bekend dat de AA Muntenveiling (Theo Peters) op 10 Oktober wordt gehouden, deze staat uiteraard nog niet online![]()
Bij munten is makkelijk om te slopen
Ik denk dat je een bankbiljet makkelijker uit zo'n hoesje haalt, dan een munt. Bij een slab moet je redelijk wat geweld gebruiken, om het plastic te breken.(zelf een aantal keer gedaan
)
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Probleem is dat vanwege dat stukje plastic de prijs ook met hinkstapsprongen omhoog gaat en ik heb geen zin om voor plastic wat ik zou willen slopen honderden euro's extra te betalen.
Gewoon wegzetten voor 1 à 2 biedstappen boven de inzet (als je het bedrag ervoor over hebt) wie weet ben je wel de hoogste bieder. Baat het niet dan schaadt het niet.