Uit mijn verzameling

Plaats hier alle informatie, weetjes, vragen, etc. over de Nederlandse koninkrijksmunten tussen 1806 - 2001

Moderator: maarten89

JOS WRSM Nederland
Lid
Lid

Uit mijn verzameling

Bericht door JOS WRSM »

Van 1840 t/m 1966 werden zilveren Rijksdaalders uitgegeven van het vorstenhuis Oranje. Het zijn de koningen Willem I, II en III en de koninginnen Wilhelmina en Juliana. In dit beeldverhaal laat ik ze alle vijf zien en vermeld daar de specificatie bij. De Rijksdaalders van de getoonde afbeeldingen zijn een deel van mijn verzameling.
Verdiep je in de fascinerende wereld van de Zilveren Rijksdaalders van het Huis van Oranje! In deze video neem ik je mee door de geschiedenis en de specificaties van deze iconische munten. Ontdek de oplage, het exacte zilvergehalte, de diameter, het gewicht en het jaar van uitgifte van de verschillende munten. Of je nu een ervaren verzamelaar bent of gewoon nieuwsgierig, na het zien van deze video weet je alles wat je moet weten over de Nederlandse Zilveren Rijksdaalders.

Sigismund Liberia
Senior lid
Senior lid

Re: Uit mijn verzameling

Bericht door Sigismund »

Knap gedaan en prachtige munten
Top klasse !!!!
Groeten Luc
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Hallo Jos,

Mooi gedaan hoor, :thumb up:
Maar ik heb toch nog een paar vragen.
Volgens het handboek van Laurens Schulman zijn van de rijksdaalders van Willem III het gehalte 945/1000 i.p.v. 925/1000
En de Wilhelmina 1898 is ook nog 945/1000.

Mvg, Ger.
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Leuk!

Terug naar “Koninkrijk Nederland 1806 - 2001”