Ik had ff weinig tijd afgelopen week..
Maar dit is dan de 5 Colones 1997 - El Salvador..
Wie raadt welke munt dit is?
Moderator: $and€r
Re: Wie raadt welke munt dit is?
Klopt helemaal!
Het is best een bijzondere munt, die eigenlijk nooit in circulatie gekomen is. Dit is het verhaal wat ik erbij heb gekregen: Deze munten zouden door de Nederlandse munt geslagen zijn in opdracht van El salvador. Maar na aanmunting bleek de rekening te hoog, en wou El salvador de munten niet meer. De hele oplage zou dan naar een bedrijf in België gestuurd zijn voor vernietiging. Daar zou een rol van 25 stuks buiten gesmokkeld zijn. Later zou nog een zakje met 4 rollen (100 munten) opgedoken zijn. Degene die dat lotje opgekocht heeft kende ik goed, en ik heb enkele stuks kunnen overnemen.
Er is dus een mogelijkheid dat er meer zijn, maar tot op heden is de gekende oplage slechts 125 stuks.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat is inderdaad een lastig muntje..
Als de bekende er nog 1tje kwijt wil voor een schappelijke prijs hou ik me aanbevolen..
Nieuwe opdracht:
Als de bekende er nog 1tje kwijt wil voor een schappelijke prijs hou ik me aanbevolen..
Nieuwe opdracht:
Fragmentje 2:
Tijd voor een nieuwe rubriek: wel geslagen of gedrukt maar nooit in omloop gekomenBram VDV schreef: ↑15 mar 2026, 11:24 Het is best een bijzondere munt, die eigenlijk nooit in circulatie gekomen is. Dit is het verhaal wat ik erbij heb gekregen: Deze munten zouden door de Nederlandse munt geslagen zijn in opdracht van El salvador. Maar na aanmunting bleek de rekening te hoog, en wou El salvador de munten niet meer. De hele oplage zou dan naar een bedrijf in België gestuurd zijn voor vernietiging. Daar zou een rol van 25 stuks buiten gesmokkeld zijn. Later zou nog een zakje met 4 rollen (100 munten) opgedoken zijn. Degene die dat lotje opgekocht heeft kende ik goed, en ik heb enkele stuks kunnen overnemen.
Er is dus een mogelijkheid dat er meer zijn, maar tot op heden is de gekende oplage slechts 125 stuks.