zilverbon etui's

Plaats hier een link naar interessante objecten op veilingsites als Marktplaats, Speurders, E-Bay, etc.
Patrickp_nl Nederland
Superlid
Superlid

Re: zilverbon etui's

Bericht door Patrickp_nl »

Geen idee, Alfred.
Ik had het hoogste bod. De verkoopster liet mij weten dat hij intussen verkocht is. Daarna is het op gereserveerd gezet. Terwijl ik nog het hoogste bod had.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2. Deel 2 nog bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Als je niet weet hoe iets in zijn werk is gegaan dan kan je toch niet zomaar iets beweren? Je doet het voorkomen dat ik buiten MP om ervoor heb gezorgd dat ik dat boekje kon kopen. Je moet niet zo snel conclusies trekken als je niet weet hoe het is gegaan.

Ik heb hier de reactie van de verkoopster:

Goede middag Alfred, U kunt het zilverbon omdraaiboekje overnemen voor de door u geboden 7 euro met 2,62 verzendkosten samen 9,62, als u die overmaakt naar mijn rekening en u mailt uw adres dan krijgt u een mailtje en komt hij gelijk naar u toe, hoor graag van u , heb nog een bod maar u was de eerste ik was niet zo vlug

Ik heb dus niets geboden buiten MP om.
Dit hebben we al eens eerder aan de hand gehad met een houten zilverbon boekje en dat is toen precies hetzelfde gegaan.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
Patrickp_nl Nederland
Superlid
Superlid

Hi Alfred,

Als geinteresseerde koper biedt ik een berag op een open kavel en vraag de verkoopster of het voldoende is en verneem dat het al verkocht is.
Ik wist niet dat het aan jou verkocht was en trek slechts de handelwijze van de verkoper in twijfel.

Ik blijf bij mijn standpunt dat het bijzonder is het hoogste bod te hebben en dan te vernemen dat het object kennelijk buiten marktplaats om (immers, daar staat deze nog te koop op het moment dat ik bied) verkocht is.

Net als vorige zilverbonboekje heeft deze andere verkoper een deal gesloten buiten het biedsysteem van marktplaats om.

De gemene deler tussen beide transacties is de uiteindelijke koper. Maar nogmaals, ik verwijt het het platform en de verkoper.
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2. Deel 2 nog bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Patrick,

Degene die de advertentie heeft geplaatst bepaald zelf toch aan wie het wordt verkocht? Er staat toch nergens dat het naar de hoogste bieder MOET verkocht worden? Het is geen eBay of een veilingsite, het is de aanbieder die bepaald aan wie het wordt verkocht.
Maar op de manier zoals je reageerde suggereerde dat ik het zilverbonboekje heb bemachtigd buiten MP om en dat vind ik nog het ergste.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Patrickp_nl Nederland
Superlid
Superlid

Hi Alfred,
Dank voor de bevestiging wat ik al in een paar chats probeer aan te geven, dat marktplaats een zeer onbetrouwbare omgeving is, waar het hoogste bod niets zegt, verkopers kunnen naar willekeur zelf bepalen aan wie ze verkopen. Daarnaast kan er (ik zeg niet dat het gebeurd is, maar ik moet je op je woord geloven, ik zie er niets van als hoogste bieder) een spelletje buiten marktplaats om ontstaan, waarbij biedingen buiten marktplaats om gedaan kunnen worden.
Verder vind ik het jammer dat ik het zilverbonboekje niet aan mijn collectie kan toevoegen, en hoop dat jij er blij mee bent.
:slotje:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Patrickp_nl schreef: 08 jul 2025, 14:57 Hi Alfred,
Dank voor de bevestiging wat ik al in een paar chats probeer aan te geven, dat marktplaats een zeer onbetrouwbare omgeving is, waar het hoogste bod niets zegt, verkopers kunnen naar willekeur zelf bepalen aan wie ze verkopen. Daarnaast kan er (ik zeg niet dat het gebeurd is, maar ik moet je op je woord geloven, ik zie er niets van als hoogste bieder) een spelletje buiten marktplaats om ontstaan, waarbij biedingen buiten marktplaats om gedaan kunnen worden.
Verder vind ik het jammer dat ik het zilverbonboekje niet aan mijn collectie kan toevoegen, en hoop dat jij er blij mee bent.
:slotje:
MP kan dan in jouw ogen een onbetrouwbare omgeving zijn maar het is de aanbieder die bepaald aan wie het verkocht wordt. Nogmaals, het is geen verplichting zoals bij eBay om het aan de hoogste bieder te verkopen. Ik heb het nooit gedaan en ook niet nadat ik iets had verkocht en er kwam nog een bod binnen, afspraak is afspraak.
Het ergste vind ik nog dat je schrijft dat je me op mijn woord moet geloven m.a.w. je hebt je twijfels, alsof je me niet lang genoeg kent.
Moet ik soms ook nog een bankafschrift overleggen om te laten zien dat ik € 9,62 heb betaald? Als ik buiten MP om zou hebben geboden dan zou ik veel meer betaald moeten hebben, in ieder geval meer dan je geboden € 8, -
Uit je woorden blijkt wel dat je goed de pest in hebt dat je dit boekje niet hebt kunnen kopen, alsof dat het belangrijkste is in de wereld, het is maar een hobby hoor.
Ik maak er geen woorden meer aan vuil maar hoe je hebt gereageerd valt me vies tegen van je. Ik wil ook geen contact meer met je hebben.
Het ga je goed en succes met je hobby.
Patrickp_nl Nederland
Superlid
Superlid

Hi Alfred,
Mijn kritiek richt zich op de werkwijze binnen Marktplaats.nl en de ondoorzichtigheid van het biedproces daar. Het spijt me dat je dat persoonlijk opvat, maar ik respecteer je keuze daarin. Jammer dat je termen als "vies" en "vuil" gebruikt in een poging mijn karakter in diskrediet te brengen en mijn reactie te voorzien van een negatieve emotie die ik er niet in heb gelegd.
Voor de duidelijkheid: mijn opmerkingen gingen en gaan nog steeds niet over jou als koper. Je legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd of bedoeld. Ik heb nergens gesuggereerd dat jij iets onoirbaars hebt gedaan.
Wat betreft het verbreken van contact: prima. In mijn beleving is er echter nooit sprake geweest van contact in enige betekenisvolle zin. Hooguit zagen we elkaar incidenteel op een beurs en wisselden we een paar woorden. Zakelijk heb ik je wel eens een aanbieding gedaan als ik dacht dat je verzameling erbij gebaat zou zijn. Als jij dat als vriendschap hebt ervaren, is dat jouw interpretatie. Het verbreken ervan vereist geen actie van mijn kant.
Ik wens je succes met je verzameling. Wat mij betreft is hiermee (opnieuw) het gesprek afgesloten.
Admin: :slotje:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik had dit antwoord wel verwacht. Als je je zin niet krijgt om een aanwinst te scoren ga je negatieve tekst schrijven t.a.v. mijn persoon. Dat deed je een paar jaar geleden ook al en je bent nog steeds niets veranderd.
O ja, je vraagt de admin om een :slotje: maar degene die bepaald dat hier een slot op gaat is degene die het topic heeft gestart.
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad »

als ik zou weten hoe zou ik het doen
zonde van een leuk overzicht

jullie zouden ook beide op kunnen houden met reageren :lach:

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Precies dat, hou het gezellig heren, alles is denk ik nu wel behandeld ;-).

Terug naar “Vraag en aanbod op verkoopsites”