19 april 2025 | Filanumis, Houten

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

[GF] Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

19 april 2025 | Filanumis, Houten

Bericht door [GF] »

Deze verzamelbeurs staat met dikke letters in mijn agenda - altijd een leuk moment om handelaren en medeverzamelaars te ontmoeten en te spreken over de gemeenschappelijke liefhebberij :)

Ik kom met een lading ruil- en verkoopmateriaal - ik heb mijn bankbiljettenverzameling opgeschoond (van sommige biljetten heb er enkele tientallen) en heb een erfenisje munten in de aanbieding.

Als er geïnteresseerden zijn dan hoor ik dat graag, houd ik ze apart en kom graag in contact.

Bankbiljetten:
Oostenrijk (Kronen, Deutschösterreich-Kronen, Inflatiekronen, Schilling en enkele noodgeldbiljetten
Diverse biljetten (o.a. Polen, Frankrijk, voorm. Joegoslavië, Duitsland)

Munten:
Nederland (centen, stuivers, duppies en kwartjes van Wilhelmina (1948), Juliana en Beatrix
Divers verzamelgrut, met enkele oudere exemplaren (Pruisen 1868, UK 1921, DE Reichspfennig 1928, NL 1 cent 1942)

Wie zie ik allemaal de 19e??
papiergeld | oostenrijk | oostenrijk-hongarije | schilling | kronen | gulden |
Bram VDV België
Senior lid
Senior lid

Re: 19 april 2025 | Filanumis, Houten

Bericht door Bram VDV »

Ik ben ook zeker aanwezig!

Ik ga vooral op zoek naar zeeuwse munten. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal te vinden zal zijn!
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Als er niets tussen komt ben ik er ook.

En als ik er ben zit ik omstreeks 12 uur in het restaurant, wie nog meer?

Mvg, Ger.

PS
Als er geïnteresseerde zijn wil ik e.v.t. wel mijn Nederlandse biljetten en/of dubbele Wilhelmina munten meenemen?
Heb je interesse stuur mij dan een PB bericht.
ThunderHenri Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door ThunderHenri »

Ik ga er ook zijn. Wel om een vriend aan de stand te helpen. Leuke beurs altijd.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Ik ben er ook. Maar denk niet meer bij de bijeenkomst.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

De Filanumis beurs ervaring van April 2025

Nou het was niet erg druk in het restaurant om 12 uur, we waren met zijn tweeën Tom en ik zei de gek.
Op de beursvloer heb ik nog wel Maarten en Jeffrey gezien maar ik weet niet hoe Bram eruitziet dus die heb ik gemist.
En uiteraard nog enige leden voor en achter de tafels, voor mij is zo een beursbezoek meer om kennissen te ontmoeten en weer even bij te kletsen.
Dus vind ik het wel jammer dat er zo weinig leden in het restaurant aanwezig waren.
Maar misschien in September een nieuwe kans en hopelijk komen er dan veel meer leden naar de beurs en in het restaurant.

De beurs zelf was we redelijk druk maar je kon wel overal goed bij, er was weinig goud aanwezig en naar ik hoorde was dat omdat men
zich daarmee niet meer veilig voelden.
Het is toch wel treurig dat men zich nu al in een beursgebouw en de weg daar naar toe niet meer veilig voelt.

Groeten Ger.
Laatst gewijzigd door Ger1 op 20 apr 2025, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Hoi ger. Bedankt voor de muntjes. Mijn kids waren blij. Leuk om ff bijgekletst te hebben.hoop in september weer te zijn. Was goed druk. Ik was om half12 weg.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Bram VDV België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Bram VDV »

Hoi Ger!
Ik was ook van plan om naar het restaurant te komen, maar ben het toen helemaal vergeten. Oeps😅
Maar in september ben ik er ook weer bij, dus hopelijk kunnen we elkaar dan eens ontmoeten.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Bram VDV schreef: Vandaag, 12:39 Hoi Ger!
Ik was ook van plan om naar het restaurant te komen, maar ben het toen helemaal vergeten. Oeps😅
Maar in september ben ik er ook weer bij, dus hopelijk kunnen we elkaar dan eens ontmoeten.
Daar hou ik je aan, je was natuurlijk te druk met Zeeuwse muntjes scoren he? :knipoog:

Groeten Ger, :) .

Terug naar “Beurzen Nederland”