Onlangs heb ik een 1720 tweestuiver uit Zeeland op een 'veiling' gezien op Ebay
Blijkbaar is dat jaartal volkomen onbekend!
In de CNM staat 'ie niet, veilingarchieven hebben'm niet, Numista heeft'm niet; Is het misschien een unicum?
Het zou een leuk stuk zijn geweest voor degenen die een jaartalsetje Zeeuwse dub. wapenstuivers verzamelen
Het lijkt ook op 'n soort wrakvondst...
onbekend jaartal Zeeuwse dubbele wapenstuiver
Moderator: Robin
Re: onbekend jaartal Zeeuwse dubbele wapenstuiver
Gaaf heb je gekocht? Koopje ook al was normaal jaartal.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Sorry voor de late reactie,
Het muntje komt uit Indonesië; oftewel, het muntje is waarschijnlijk dankzij de VOC daar beland, en nu komt 'ie weer terug naar huis
Met de verzending en import kost 'ie uiteindelijk ongeveer €20-€40; een gemiddeld- tot hoge handelarenprijs.
Helaas heb ik'm niet gekocht. Ik had niet bepaald het geld er voor nadat ik'n bepaalde munt had gekocht. En ik heb geen Ebay-account.
► Laat Spoiler zien
O geeft niet hoor. Was benieuwd naar. Heeft je vriend gekocht? Ik koop weinig via ebay. Meestal gewoon marktplaats of beurzen/ veilingenSyn_Naem_Is_Bakker schreef: ↑06 jan 2025, 17:03Sorry voor de late reactie,
Het muntje komt uit Indonesië; oftewel, het muntje is waarschijnlijk dankzij de VOC daar beland, en nu komt 'ie weer terug naar huis
Met de verzending en import kost 'ie uiteindelijk ongeveer €20-€40; een gemiddeld- tot hoge handelarenprijs.
Helaas heb ik'm niet gekocht. Ik had niet bepaald het geld er voor nadat ik'n bepaalde munt had gekocht. En ik heb geen Ebay-account.► Laat Spoiler zien
Jep; als ik weer'ns een beetje geld heb voor munten, dan kan ik het muntje overkopen zonder dat Ebay-gedoe of een strict tijdslimiet.maarten89 schreef: ↑06 jan 2025, 17:07O geeft niet hoor. Was benieuwd naar. Heeft je vriend gekocht? Ik koop weinig via ebay. Meestal gewoon marktplaats of beurzen/ veilingenSyn_Naem_Is_Bakker schreef: ↑06 jan 2025, 17:03Sorry voor de late reactie,
Helaas heb ik'm niet gekocht. Ik had niet bepaald het geld er voor nadat ik'n bepaalde munt had gekocht. En ik heb geen Ebay-account.► Laat Spoiler zien
Ik koop ook het meest via MP, MA en/of Beurzen.
Dit is de eerste keer dat ik zoeits doe.
Ik heb 2 st stukken gespaard had ruim 500 maar deze niet