Ik heb 400 kilo misslagen (2011 Haiti en Bahrein) gekocht van een schroothandelaar. Deze zijn geslagen door de Royal Mint, afgekeurd en hadden dus eigenlijk vernietigd moeten worden.
Mag ik zoveel misslagen bezitten?
Ik heb ze doorverkocht aan een koper in Frankrijk en ga ze zondag bezorgen. Maar ik ben bezorgd dat de politie of douane aan de grens me aanhoudt, mag ik met zoveel munten de grens over?
Volgens de douane site is er vrij transport van liquide middelen binnen de EU, dus daar maak ik me geen zorgen om.
Maar ze zullen toch raar opkijken als ze zoveel munten aantreffen.
Mag ik 400 kilo misslagen bezitten en vervoeren?
Moderator: maarten89
Re: Mag ik 400 kilo misslagen bezitten en vervoeren?
Vrij verkeer toch binnen de EU?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Eindresultaat:
Ja inderdaad grenscontrole, niet meteen aan de Frans grens maar bij de eerste tolpoortjes van de Franse snelweg.
Mijn auto meet 400 kilo munten trok de aandacht, lag 10cm lager op de weg, maar ik mocht doorrijden zonder vragen.
Ja inderdaad grenscontrole, niet meteen aan de Frans grens maar bij de eerste tolpoortjes van de Franse snelweg.
Mijn auto meet 400 kilo munten trok de aandacht, lag 10cm lager op de weg, maar ik mocht doorrijden zonder vragen.
Heb je mazzel gehad.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie