Waar kan je een beetje goedkope goeie munten kopen

Heb je hulp nodig omdat je iets niet voor elkaar krijgt op het forum? Plaats hier een bericht en leg uit wat er niet lukt.
Willemhp Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Waar kan je een beetje goedkope goeie munten kopen

Bericht door Willemhp »

Ik heb een vraag

Waar kan je goedkope maar wel goeie munten kopen want er zijn veel munten echt duur.

Waarom ik dit vraag:

Ik ben 13 jaar en beginner in verzamelen en ik kan niet te veel uit geven.

En noch wat wie weet wat echt leuk is om te sparen van van munten wat een beetje goedkoop is en wat uit Nederland komt.

Gr. Willem-Hendrik
tinker Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: Waar kan je een beetje goedkope goeie munten kopen

Bericht door tinker »

Welkom hier.
Als ik jou was zou ik eerst uitzoeken wat je wilt gaan sparen.
En dan beginnen bij de gangbare jaartallen.
Meestal kun je die wel voor een vriendenprijsje op de kop tikken.
Veel succes
Mensen die me niet kennen zeggen hij is gek.
Mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!
Willemhp Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Willemhp »

Oké ik zal eens zoeken
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Beste Willem-Hendrik,

Wat een moeilijke vraag stel je hier “goedkoop en goed” bedoel je met goed een mooie kwaliteit of een moeilijk verkrijgbare (zeldzaam) munt?

Als advies van mij kan je beginnen met de Nederlandse gulden munten teruglopend van 2002 naar xxxx jaar.
En dan alleen minstens in unc/fdc kwaliteit.
Je kan deze als setje per jaar kopen en de afweging maken om ze daaruit te halen en per jaar in een boek te steken.
(maar dan wel in de juiste munthouders en boeken die daarvoor in de handel zijn)
Deze setjes kan je dan het goedkoopst via een veiling aanschaffen en dat is ook leuk en spannend omdat te ervaren.
Maar kijk bij de veilingen eerst eens rond bij de Nederlandse Lots en hou bij wat ze per stuk opbrengen inclusief het opgeld en e.v.t. de verzendkosten. Meestal zijn dan de prijzen per stuk minder als ze gekost hebben bij de K.N.M.

Daar kan je in ieder geval geen bult aan vallen en kan je geleidelijk aan je verzameling opbouwen.
Dus oriënteer je eerst goed voordat je begint, catalogussen van veilingen kosten niets en kan je downloaden.
Veilingen volgen kosten ook niets alleen moet je bij sommige in kunnen loggen om mee te kijken.
Maar je kan altijd achteraf de opbrengsten ook downloaden en dat samen met de catalogus bestuderen.

Dan kan je later beslissen wat je wil en je daarop oriënteren, veel plezier met het verzamelen.

Mvg, :) .
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Beste Willem Hendrik,

leuk dat je begint het het verzamelen van munten!!
Naast alle tips van Ger, kun je ook op marktplaats kijken. Meestal willen de verkoper munten nog wel wat goedkoper weg doen, dan wat er bij de advertentie staat. Ook kun je kijken of er een muntenwinkel bij jou in de buurt is, naast de dure munten hebben ze meestal ook wel wat goedkopere munten. En het belangrijkste is nog om de beste kwaliteit te kopen, die je kunt betalen. Hier zul je later ook veel plezier van hebben!!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië

Terug naar “Hulp”