maarten89 schreef: ↑18 apr 2023, 18:10
Graag gedaan alfred!hopelijk zit wat voor je tussen
Ik heb het even bekeken en persoonlijk voor mij valt het tegen. Ik wacht de catalogus af om alles nog eens te bekijken maar ik denk niet dat ik denderend veel zal scoren.
Ze hebben wel alles snel online gezet, misschien omdat de catalogus al klaar is en misschien zaterdag te bewonderen is op de beurs in Houten.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Adriaan schreef: ↑18 apr 2023, 20:21
Ik vind het aanbod Nederlandse biljetten ook tegenvallen.
Ik spaar geen proefdrukken, specimen of misdrukken. Dan blijft er niet veel over.
Ik wil af en toe nog wel eens een misdruk kopen als die niet te duur is maar zal dan niet verder gaan dan 1 misdruk per variant.
Ik mis de PL81 nog in mijn verzameling, misschien moet ik dan maar eens voor 1 nieuwe aanwinst gaan maar mijn geluk kennende zal daar wel verschrikkelijk op geboden worden.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Van die 50 gulden specimen biljetten zie ik er wel veel de laatste tijd. Je kan geluk hebben want ze zijn niet gegraded. Ik denk dat wel mensen deze in hun boek doen als vervanger voor de normale uitvoering.
Ik heb een vraag. Mijn oog is in de mpo veiling catalogus gevallen op kavel 2209. Later zag ik dat hij zelfs de kaft siert, erg scherp was ik niet toen ik hem opensloeg .
Nu staat daar ex Rietdijk veiling 376 lot 93. Online gaat het register van rietdijk niet zo ver terug. Weet iemand waar dat terug te zien is? Ben benieuwd naar de inzet prijs en waar hij destijds op is afgeslagen.
Meer een vraag uit interesse, deze ligt een beetje buiten mijn bereik ben ik bang. Staat namelijk vaak bij kavels, Ex .... Als iemand een online register heeft die dat inzichtelijk maakt, dan hou ik me aanbevolen.
NijmegenMunten schreef: ↑12 mei 2023, 21:13
Ik heb een vraag. Mijn oog is in de mpo veiling catalogus gevallen op kavel 2209. Later zag ik dat hij zelfs de kaft siert, erg scherp was ik niet toen ik hem opensloeg .
Nu staat daar ex Rietdijk veiling 376 lot 93. Online gaat het register van rietdijk niet zo ver terug. Weet iemand waar dat terug te zien is? Ben benieuwd naar de inzet prijs en waar hij destijds op is afgeslagen.
Meer een vraag uit interesse, deze ligt een beetje buiten mijn bereik ben ik bang. Staat namelijk vaak bij kavels, Ex .... Als iemand een online register heeft die dat inzichtelijk maakt, dan hou ik me aanbevolen.
Als ze 2 veilingen per jaar doen dan is veiling 376 volgens mij in 2004 geweest.
Ik denk dat er toen zelden of nog nooit veilingen digitaal waren.
Dus zal je volgens mij iemand met een papieren catalogus moeten vinden.
Je zou ook een berichtje aan Rietdijk kunnen wagen, ik denk dat zij je wel kunnen informeren.
Alfred, voor de bankbiljetten hoef je niet te kijken
Oké, bedankt, scheelt me weer tijd.
De Schulmancatalogus van veiling 376 staat online. Ik denk voor de papiergeldverzamelaars best een mooie catalogus, of niet Alfred, Piet (Puk)?
En voor (Astro) Piet een mooie gouden munt uit Deventer!
Bij het Nederlandse papiergeld zit waarschijnlijk wel iets voor me bij, als ik geluk heb. Buitenland is helemaal niets.
Die kunnen van mij het lazarus krijgen, zelden zulke onbeschofte horken meegemaakt.
Meestal krijg ik een email dat er iets is geplaatst in het topic waar ik ook in voor kom maar dit keer niets ontvangen.
Edit: Om 13:07 kreeg ik de e-mail.
Ze waren wel erg laat met deze online veiling op hun site, 8 dagen voor de veiling.
Maar ik heb later begrepen dat ze al eerder op NumisBids en SB Numismatic Auctions op het internet stonden.
Vreemd dat daar dan geen melding van wordt gemaakt.
Ik had voor mezelf vorig jaar al de beslissing genomen om niets meer te kopen bij die oplichters dus die startprijzen boeien me niet zo
Ik heb vorig jaar een veiling bij ze gewonnen en ik weet dat ze altijd met FedEx verzenden.
Ik heb gevraagd of het met DPD kan want die vind ik betrouwbaarder omdat ik met FedEx al genoeg problemen heb gehad. Daarom koop ik ook nooit vanuit een ander continent omdat die ook alles met FedEx versturen. Om het geld gaat het niet, het is gewoon de keuze van de koerier.
Nee, het werd FedEx, was geen discussie mogelijk.
En ja hoor, problemen met de verzending zoals ik al had verwacht.
Contact opgenomen met FedEx, geen antwoord gekregen.
Contact opgenomen met de Ruiter en ik kreeg als antwoord dat zij het hadden verzonden en daarmee was voor hun de kous af.
Nogmaals een e-mail gestuurd en zoals verwacht ook daarop geen antwoord gekregen.
Zowaar nog gebeld en de hoorn werd erop gegooid.
Ik hanteer het standpunt dat als ik bij hun een kavel win of iets koop dan zijn zij verantwoordelijk tot het moment dat het bij mij is afgeleverd.
Bij hun is het zo dat ze verantwoordelijk zijn tot het moment dat ze het hebben verstuurd.
Zij bepalen hoe het wordt verstuurd en of ik het krijg of niet is hun zorg niet meer.
Dan ben je in mijn ogen een oplichter, service tot de brievenbus want het geld was binnen.
O ja, qua verzendkosten moest ik een aardig bedrag betalen en ik kreeg het alsnog na 4 weken.
Ps.: Dit jaar bij HA Heritage een veiling gewonnen, gevraagd of het met DPD verstuurd kon worden, geen probleem voor ze. Ik bedoel maar, dat is het verschil qua service.
Je kan je er niet zomaar van afmaken met als iemand in jouw ogen een oplichter is.
Je zal toch moeten opzoeken wat oplichting precies inhoud voordat je daar iemand van beschuldigd op een openbaar net.
Ik denk niet dat het enigszins iets met hoe of wat versturen te maken heeft, behalve (misschien) als men beweerd iets verstuurd te hebben terwijl men dat niet gedaan heeft.
Ik schrijf het op zoals ik erover denk. Als ik al mijn woorden op een weegschaaltje moet gaan leggen dan kan ik beter stoppen.
Je kan me niet kwader maken door eerst een e-mail niet te beantwoorden en vervolgens de telefoon op de haak te gooien als ik nota bene vanuit Hongarije bel. Degene die opnam had niet eens het fatsoen om zijn naam te zeggen.
Trouwens, hoezo openbaar wereld net. Als je hier geen lid bent kun je niet zomaar iets lezen.
Ik antwoord omdat Ger en Ron een reactie hebben gegeven maar dit is de laatste want ik ben niet van plan om hier een ellenlange discussie te plaatsen.
Ilosab schreef: ↑06 sep 2023, 15:54
Ik schrijf het op zoals ik erover denk. Als ik al mijn woorden op een weegschaaltje moet gaan leggen dan kan ik beter stoppen.
Je kan me niet kwader maken door eerst een e-mail niet te beantwoorden en vervolgens de telefoon op de haak te gooien als ik nota bene vanuit Hongarije bel. Degene die opnam had niet eens het fatsoen om zijn naam te zeggen.
Trouwens, hoezo openbaar wereld net. Als je hier geen lid bent kun je niet zomaar iets lezen.
Ik antwoord omdat Ger en Ron een reactie hebben gegeven maar dit is de laatste want ik ben niet van plan om hier een ellenlange discussie te plaatsen.
Ik wil hier ook geen discussie over gaan voeren, maar wil dit nog wel kwijt.
Je hoeft geen lid te zijn om op dit of een ander forum te lezen maar wel om iets te plaatsen. (en zelfs dat is hier niet altijd nodig)