Te koop gevraagd / gezocht.
Moderators: maarten89, WBE
Te koop gevraagd / gezocht.
Plaats hier je oproep wanneer je naar iets op zoek bent of vraagt.
Reageren kan in het topic of via een persoonlijk bericht.
Reageren kan in het topic of via een persoonlijk bericht.
Re: Te koop gevraagd / gezocht
Gezocht: een gouden dukaat 1828 B geslagen in Brussel minimaal zfr.
Gezocht: een gouden dukaat van Friesland uit de periode 1581 - 1795
Stuur maar een PB met je e-mail adres.
Mvg, .
Gezocht: een gouden dukaat van Friesland uit de periode 1581 - 1795
Stuur maar een PB met je e-mail adres.
Mvg, .
Laatst gewijzigd door Ger1 op 09 feb 2022, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur
Beste leden,
Ik ben op zoek naar de volgende West-Friese dubbele wapenstuivers met de jaartallen :
1724, 1735, 1739 en 1780
En de West-Friese 2 stuivers met de volgende jaartallen:
1616,1625,1641,1646,1675,1677,1679,1699,1701
Mocht iemand mij kunnen helpen dan mag dat via een privé bericht of je kunt een reactie achterlaten!
Mvg Nieuwemunt
Ik ben op zoek naar de volgende West-Friese dubbele wapenstuivers met de jaartallen :
1724, 1735, 1739 en 1780
En de West-Friese 2 stuivers met de volgende jaartallen:
1616,1625,1641,1646,1675,1677,1679,1699,1701
Mocht iemand mij kunnen helpen dan mag dat via een privé bericht of je kunt een reactie achterlaten!
Mvg Nieuwemunt
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----
Zoek een penning van Tournai (Doornik) van vóór 1800.
Géén munt dus!
Graag PB.
Dank bij voorbaat,
marc
Géén munt dus!
Graag PB.
Dank bij voorbaat,
marc
Ik zoek niet één bepaalde penning, maar gewoon 'een' penning...
Ik weet dat er bijvoorbeeld kerkpenningen of armenpenningen bestaan van de jaren 1600 en 1700, en ik zou er gewoon eentje willen hebben!
Groetjes,
marc
Ik weet dat er bijvoorbeeld kerkpenningen of armenpenningen bestaan van de jaren 1600 en 1700, en ik zou er gewoon eentje willen hebben!
Groetjes,
marc
Hallo Allemaal,
Ik lees vaak topics, alleen reageer bijna niet.. maar nu wel!
Ik ben voor mijn verzameling op zoek naar zilver of gouden baartjes van schöne edelmetaal of drijfhout edelmetaal.
Misschien dat iemand deze wel heeft liggen en weinig mee heeft of doen, dan houd ik mij aanbevolen!
Ook zoek in penningen van Schöne of drijfhout.
Voor vragen stuur gerust een pb.
Groeten Jeffrey
Ik lees vaak topics, alleen reageer bijna niet.. maar nu wel!
Ik ben voor mijn verzameling op zoek naar zilver of gouden baartjes van schöne edelmetaal of drijfhout edelmetaal.
Misschien dat iemand deze wel heeft liggen en weinig mee heeft of doen, dan houd ik mij aanbevolen!
Ook zoek in penningen van Schöne of drijfhout.
Voor vragen stuur gerust een pb.
Groeten Jeffrey
Verzamelaar zeldzame en proof munten van wilhelmina en proof munten juliana!
ik ben op zoek naar wereld munten per kilo (liefst partijen van 100kg plus)
Ik heb nog wereldmunten per kilo te koop, maar helaas niet meer dan 100 kg. Ik heb een doos met nog 9 kg wereldmunten.
Mvg, Bram
Mvg, Bram
Beste mede muntenverzamelaars,
Heb jij een Zeeuwse nobel (op Vlaamse voet / rozenobel), van andere jaren dan 1584, en je zou die voor een goede prijs van de hand willen doen, laat het me weten. Naast 1584 en 1585 heb ik geen idee in welke jaren ze nog meer geslagen zijn en hoeveel verschillende varianten er dus zijn. Deze informatie is ook zeer welkom.
Groeten,
Adriaan
Heb jij een Zeeuwse nobel (op Vlaamse voet / rozenobel), van andere jaren dan 1584, en je zou die voor een goede prijs van de hand willen doen, laat het me weten. Naast 1584 en 1585 heb ik geen idee in welke jaren ze nog meer geslagen zijn en hoeveel verschillende varianten er dus zijn. Deze informatie is ook zeer welkom.
Groeten,
Adriaan
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
Bron: CNM van Passon en vd Wis.Anomander_Rake schreef: ↑20 aug 2022, 14:42 Beste mede muntenverzamelaars,
Groeten,
Adriaan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Thanks Sjors! Drie varianten / jaren dus.
Enig idee waarom er alleen bij die van 1584 een geschatte waarde staat? Als de auteurs het niet weten dan zijn ze waarschijnlijk dusdanig zeldzaam dat er geen (veiling/handels)informatie over bekend is. Jammer dat de oplages onbekend zijn.
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
De prijzen in CNM zijn grof gebaseerd op veilingresultaten, als deze niet voorhanden zijn wordt er ook geen prijs aan gehangen en mag je er vanuit gaan dat dergelijke stukken zeldzamer zijn.Anomander_Rake schreef: ↑21 aug 2022, 16:31Thanks Sjors! Drie varianten / jaren dus.
Enig idee waarom er alleen bij die van 1584 een geschatte waarde staat? Als de auteurs het niet weten dan zijn ze waarschijnlijk dusdanig zeldzaam dat er geen (veiling/handels)informatie over bekend is. Jammer dat de oplages onbekend zijn.
Een snelle blik in de collectie van de Nationale numismatische collectie (NNC) leert dat zij beschikken over:
2x 1583
4x 1584
2x 1585
Dat zou inderdaad kunnen betekenen dat 83 en 85 in verhouding wat zeldzamer zijn dan 84.
Je zou de wat grotere veilinghuizen een mailtje kunnen sturen met de vraag of zij deze ooit verhandeld hebben.