Project PMG
Re: Project PMG
Gewoon bewaren denk ik. Zijn meestal toch biljetten die ik nog niet had.
Een (iets) betere voor de 15 positie Nu weer op zoek naar een andere 69 want Bahamas had ik al
Booh fantastische improvement kunnen scoren op de 67 positie
Beste biljet van de wereld
Beste biljet van de wereld
Zo, is geen goedkope geweest denk ik, gefeliciteerd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lang niet de duurste van de set in ieder geval Dank je wel
Leuk biljet uit een historische serie biljetten.
Kleine verbetering op 58:
Extra land, weer een Canadees en een BCS-slab weggespeeld. Nou nog op zoek naar verbeteringen op 60, 62 en 69.
Extra land, weer een Canadees en een BCS-slab weggespeeld. Nou nog op zoek naar verbeteringen op 60, 62 en 69.
Je was toch blut?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Poehee, even een topic afstoffen Vandaag een mooie nieuwe aanwinst voor de 66 positie. Niet alleen is dit een mooier (en duurder) biljet dan de Indonesiër die tot nu toe op de 66 positie zat. Het is ook een Replacement, dus ik kan iets mooiers voor de 65 positie gaan zoeken (zonder dat het een Replacement hoeft te zijn) en het is bovendien een Zuid-Amerikaan, dus ik kan ook iets mooiers voor de 68 positie gaan zoeken (ik wil alle continenten vertegenwoordigd hebben. Ja Australië wordt aan gewerkt ) Dus ja, blij mee
Het liep toch weer anders. Voor de 69 was geen alternatief te vinden, dus toch maar weer op de 15 positie gaan kijken. Weer een extra land, en geen dubbele meer op de Bahama's. Mooi hè @ConBelPietjePuk190 schreef: ↑14 sep 2021, 15:10
Een (iets) betere voor de 15 positie Nu weer op zoek naar een andere 69 want Bahamas had ik al
Oke ik had wat dingetjes te vieren privé Mooi moment om op de 65 positie orde op zaken te stellen
Mooi op tijd binnen voor Sinterklaas Het laatste werelddeel dat nog niet vertegenwoordigd was: Australië en Oceanië met deze Nieuw-Caledonië 55.
Nieuwe aanwinst voor de 68 positie. Ik kon na ontvangst van de Uruguay 66 op zoek naar iets mooiers dan de Venezuela 68, en dat is deze geworden
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is er weer nieuws op dit front. En wat voor nieuws! De laatste aanwinsten waren allemaal verbeteringen van al ingevulde posities, maar eindelijk wordt er weer eens een nieuw getal afgestreept, en wel de 8. Met dank aan forumuser @surbe
Ja, was bijna 2 maanden geleden dat je weer iets had gescoord.
Zou leuk zijn eens een rijtje te zien met een totaaloverzicht!
Okee, heel in het begin heb ik al eens een gifje geplaatst geloof ik, maar er is op nogal wat plekken inmiddels een beter biljet gekomen Het wordt wel weer eens tijd inderdaad.sjors-sjors schreef: ↑03 feb 2022, 19:08 Zou leuk zijn eens een rijtje te zien met een totaaloverzicht!
Positie: 8
Land / Uitgevende autoriteit: Dominion of Canada
Denominatie: 25 cent
Jaar: 1870
Bijzonderheid: geen
Positie: 10
Land / Uitgevende autoriteit: Confederate States of America
Denominatie: 10 Dollars
Jaar: 1861
Bijzonderheid: Triple play: Pick matches Grade matches Denominatie
Positie: 12
Land / Uitgevende autoriteit: Government of Newfoundland
Denominatie: 1 Dollar
Jaar: 1920
Positie: 15
Land / Uitgevende autoriteit: Belgisch Congo
Denominatie: 20 Francs
Jaar: 1942
Positie: 20
Land / Uitgevende autoriteit: East African Currency Board
Denominatie: 5 Shillings
Jaar: 1933
Positie: 25
Land / Uitgevende autoriteit: Thailand (Siam)
Denominatie: 20 Baht
Jaar: 1935
Positie: 30
Land / Uitgevende autoriteit: Saint Pierre & Miquelon
Denominatie: 1 Nouveau Franc (over 50 Francs Réunion)
Jaar: 1960
Bijzonderheid: Overprint
Positie: 35
Land / Uitgevende autoriteit: Curaçao
Denominatie: 1 Gulden
Jaar: 1942
Positie: 40
Denominatie: 100 Dollars
Jaar: 1862
Positie: 45
Land / Uitgevende autoriteit: Portugees Guinea
Denominatie: 100 Escudos
Jaar: 1971
Bijzonderheid: Specimen
Positie: 50
Land / Uitgevende autoriteit: Burma
Denominatie: 50 Kyats
Jaar: 1958
Bijzonderheid: Triple play (zie #10)
Positie: 53
Land / Uitgevende autoriteit: Luxemburg
Denominatie: 10 Francs
Jaar: 1967
Bijzonderheid: Specimen
Positie: 55
Land / Uitgevende autoriteit: Nieuw Caledonië
Denominatie: 1 Franc
Jaar: 1943
Positie: 58
Land / Uitgevende autoriteit: Servië
Denominatie: 200 Dinara
Jaar: 2013
Positie: 60
Land / Uitgevende autoriteit: Bank of Canada
Jaar: 1988
Positie: 61
Denominatie: 2 Dollars
Jaar: 1863
Positie: 62
Denominatie: 5 Dollars
Jaar: 2002
Bijzonderheid: RADAR serienummer
Positie: 63
Land / Uitgevende autoriteit: Afghanistan
Denominatie: 10.000 Afghani's
Jaar: 1993
Positie: 64
Denominatie: 20 Dollars
Jaar: 2004-2007
Bijzonderheid: RADAR serienummer
Positie: 65
Land / Uitgevende autoriteit: Belize
Jaar: 1997
Positie: 66
Land / Uitgevende autoriteit: Uruguay
Denominatie: 200 Nuevos Pesos
Jaar: 1986
Bijzonderheid: Replacement
Positie: 67
Land / Uitgevende autoriteit: Nederland
Denominatie: 25 Gulden
Jaar: 1943
Bijzonderheid: Specimen, TOP-POP
Positie: 68
Land / Uitgevende autoriteit: Israël
Denominatie: 200 New Sheqalim
Jaar: 2015
Positie: 69
Land / Uitgevende autoriteit: Bahamas
Denominatie: 1 Dollar
Jaar: 2001
Vragen?
Ik vind die PMG 30 geweldig en de specimen PMG 67 is ongetwijfeld een dure.
Toch heel apart om zoiets te verzamelen.
Toch heel apart om zoiets te verzamelen.
Nee hoor geen vragen, super mooi overzicht!
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik heb op de posities 40 en 69 nog verbeteringen onderweg maar dat kan best nog wel weer een tijdje duren.
Wat versta je eigenlijk onder verbetering?
gradatie 40 blijft toch gradatie 40 ?
gradatie 40 blijft toch gradatie 40 ?
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
Alfred, als je zegt "...specimen PMG67 is ongetwijfeld een dure" waar denk je dan aan? Aan tientjes, honderden of zelfs duizenden euro's? Geen idee wat oude biljetten waard zijn (uit exotische landen).
We weten dat heer Puk een highroller is, afgaande van de hoeveelheid nieuwe aanwinsten die hij op het forum presenteert maar hoe dik zijn de wanden van de kluis die hij ongetwijfeld moet hebben aangeschaft van de verzekeringsagent?
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
Nu heb ik 3 elementen (10, 40 en 61) van hetzelfde land. Het liefst wil ik allemaal verschillende landen. Of een biljet dat nu in een BCS slab zit, daar wil ik liever eentje in een PMG slab voor. Of gewoon een dure voor een goedkope
Je mag ook gewoon aan mij vragen stellen hoor, ik bijt nietAnomander_Rake schreef: ↑03 feb 2022, 21:08Alfred, als je zegt "...specimen PMG67 is ongetwijfeld een dure" waar denk je dan aan? Aan tientjes, honderden of zelfs duizenden euro's? Geen idee wat oude biljetten waard zijn (uit exotische landen).
We weten dat heer Puk een highroller is, afgaande van de hoeveelheid nieuwe aanwinsten die hij op het forum presenteert maar hoe dik zijn de wanden van de kluis die hij ongetwijfeld moet hebben aangeschaft van de verzekeringsagent?
Maar het is om overduidelijke redenen niet gebruikelijk om met bedragen te gaan strooien op het open blote internet. Voor wat betreft de Muntbiljetten 1943 kan ik nog wel melden dat de specimens makkelijker te vinden zijn dan gelopen biljetten, tenminste voor de hogere waarden (25, 50 en 100 Gulden).