Project PMG

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Re: Project PMG

Bericht door PietjePuk190 »

Nogal ja :thumb down:
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Ilosab schreef: 16 jul 2021, 18:58 Met al die nieuwe regels die per 1 juli zijn ingegaan wordt het verzamelen wel ontmoedigd.
welnee, het word alleen iets duurder, niet leuk maar geen reden om te stoppen toch ?
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Het wordt aanzienlijk duurder. Plus een hoop gedoe, plus een hoop ergernis, plus dat je je spullen bij een PostNL punt moet gaan halen.

En reken er maar op dat PostNL hier ook enorm veel extra werk aan heeft, dus dat gaat leiden tot weken en maanden extra wachttijd voordat je zending door de bevoegde beambten beoordeeld is.

Maar hey, over een paar maanden zul je zien dat bijna niemand meer via eBay zaken doet om deze reden dus dan zal het misschien wel weer wat sneller gaan.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Arjena3 schreef: 16 jul 2021, 22:09
Ilosab schreef: 16 jul 2021, 18:58 Met al die nieuwe regels die per 1 juli zijn ingegaan wordt het verzamelen wel ontmoedigd.
welnee, het word alleen iets duurder, niet leuk maar geen reden om te stoppen toch ?
Verzamelen is erg leuk, zoeken naar ontbrekende items is nog leuker maar het moet wel betaalbaar blijven. Het leven bestaat niet alleen uit hobby's, ik heb ook nog een gezin met 2 kleine kinderen die ook een heerlijk leven willen hebben met uitjes, vakanties enz. In mijn geval kijk ik wel eerst wat de kosten zijn voordat ik iets ga kopen. Als ik een biljet koop voor € 200 en in totaal ben ik met verzendkosten en overige kosten ongeveer € 265 kwijt dan bedenk ik me nog wel even.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Arjena3 schreef: 16 jul 2021, 22:09
De prijzen zullen uiteindelijk dalen omdat verzamelaars reken gaan houden met de bijkomende kosten. Als de veiling in het land waar je woont wordt gehouden heb je een voordeel.

Mijn vriendin ziet op haar werk dat veel bedrijven, douane en belastingdienst niet weten hoe ze met de nieuwe regels moeten omgaan. Gevolg veel zendingen lopen vertraging op of komen uiteindelijk helemaal niet het land binnen. Uiteindelijk zal het wel soepeler verlopen maar dat heeft tijd nodig.
Laatst gewijzigd door Adriaan op 17 jul 2021, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Adriaan schreef: 17 jul 2021, 10:31 Mijn vriendin ziet op haar werk dat veel bedrijven, douane en belastingdienst niet weten hoe ze met de nieuwe regels moeten omgaan. Gevolg veel zendingen lopen vertraging op of komen uiteindelijk helemaal niet het land binnen. Uiteindelijk zal het wel soepeler verlopen maar dat heeft tijd nodig.
Ik woon in Hongarije en alles wat ik in het buitenland koop wordt sinds 1 januari gecontroleerd cq. open gemaakt door de douane. Het duurt wat langer voordat ik het krijg maar ze verpakken het weer netjes zodat er geen schade is ontstaan.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Nog twee die er een week of 6 over gedaan hebben. "Het nieuwe normaal". Het zal wel.

#63 - Afghanistan - 10.000 Afghanis 1993
Afbeelding

#69 - Bahamas 1 Dollar 2001
Afbeelding
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Die laatste is trouwens wel mijn hoogst gegrade biljet ooit, dat dan weer wel froggy
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Ik zoek nu alleen nog de 1, 2, 4, 6, 8, 61 en 70. Ben bezig met een 50, de 62 is onderweg. De rest heb ik :)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Het schiet lekker op met je plastic hoesjes.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

als ik er over een paar weken die 50 en 62 ook binnen heb sta ik op 22 uit 29. Daarna kan het weleens heel, heel erg lang duren voordat er nog één exta bij komt :D
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Nou dan ben ik benieuwd naar je volgende project. froggy
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Eerst even kijken hoe ver ik hiermee kom. En hoe hard ik vastloop voordat ik besluit dat er weer een nieuw project noet komen. Voorlopig nog veel te veel lol hieraan :D

Update: een 61 gevonden! froggy froggy froggy
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Ik heb een 61 gevonden froggy froggy froggy een grade die zelden voorkomt, en nu ook nog een biljet met catalogusnummer 61 in grade 61 :thumb up:

Wou natuurlijk cool playen dus heb eerst een voorstel gestuurd ver onder de vraagprijs :problem: Moest mezelf bijna aan de tuinstoel vasttapen om hem twee uur te geven om daarop te reageren. Gebeurde niet, toen gewoon vraagprijs betaald. :D Een 61 :lollig: Wauw dat was één van de lastigste van allemaal. Nou ja hierna worden ze alleen maar nog lastiger trouwens. Maar toch :D Een 61 froggy froggy froggy Waar een mens al niet gelukkig van kan worden :D

Afbeelding
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

En weer een Triple Play froggy froggy froggy Pick, Grade en Denominatie (net als bij de 10) :)

Afbeelding
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Eindelijk weer wat nieuws: een RADAR serienummer. Had ik er nog niet tussen zitten :)

Afbeelding
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Netjes, en nog een lang nummer ook.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Ja en de letters mogen we toch niet meerekenen dus dat doen we ook maar niet :D

Set is nu compleet van 10 t/m 69. Alleen de hele lage en de 70 mis ik nog. En er zitten al wat eigenaardigheden in: Overprint, Triple plays, specimens, nou deze RADAR. Ben alleen nog op zoek naar een replacement maar dat zal er eentje worden op een positie die al bezet is nu froggy Het wordt steeds beter, en het blijft uitdagend :)

Oh ja alle continenten behalve Australië zijn al vertegenwoordigd. Misschien moet ik daar ook nog even wat mee doen.
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Korte slideshow van de hele set nu. Aan diverse verbeteringen wordt nog gewerkt, uitbreidingen zijn uiteraard ook welkom :)

Afbeelding
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Leuk gedaan, best wel een succesvol projectje geworden toch?
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

In nog geen 3 maanden, en zonder beurzen of wat ook, alleen van eBay? Absoluut! Klaar? Nee, dat nog niet. Nog lang niet :D
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Gaaf hoor! froggy froggy froggy
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Een nieuwe op de 64 positie: Canada BC-64a in PMG 64 EPQ met RADAR serial. Ik zoek toch een nieuwe voor de 62 positie want die BCS slabs ben ik niet zo gelukkig over.

Afbeelding
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

En een nieuwe op de 65 positie: een Replacement.

Afbeelding
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Wat doe je dan met de oude?
Misschien scoor je nog wat in Houten.

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”