Ellende met CoinMate

Plaats hier berichten over software waarmee bijvoorbeeld een muntenverzameling digitaal kan worden bijhouden.
Gebruikersavatar
Astro-Piet Nederland
Senior lid
Senior lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 19 nov 2016, 18:14
Locatie: Deventer

Ellende met CoinMate

Bericht door Astro-Piet »

Ik zag hier wel een ouder item over de producten van Catamates maar ik vond dit wel iets voor een nieuw onderwerp. Ik gebruik sinds een half jaar CoinMate voor mijn verzameling Deventer munten (momenteel 90 stuks). Ik heb alle munten handmatig ingevoerd met eigen gedetailleerde foto’s. Het gaat hier immers om individuele provinciale stukken met eigen kenmerken.

Ik heb HEEL VEEL problemen met CoinMate.
Daar zag het aanvankelijk niet naar uit. De installatie ging als een trein en de connectie tussen de pc-app en de mobile-app liep gesmeerd. Ik was er blij mee en kocht vorige maand de nieuwe versie 2021. Toen begon de ellende.

1. Gedoe met afbeeldingen. Sommige afbeeldingen blijken als "HQ" in mijn verzameling te staan, een begrip wat ik nergens in de handleiding terug kan vinden. HQ-afbeeldingen worden enkel getoond op de pc en niet in de mobile-app. Na aanklikken van een thumbnail met “HQ” in de mobile-app blijft het afbeeldingveld zwart. Bovendien zie ik niet in waarom deze afbeeldingen "HQ" zouden zijn. Dit zijn eigen afbeeldingen zoals alle andere: dezelfde afmetingen, dezelfde resolutie. Erger nog: ik kan ze niet vervangen door "normale" afbeeldingen want op de mobile-app blijven de oude thumbnails staan, ook na synchronisatie.

2. Omdat ik dacht dat de mobile app vanwege vorig punt op de een of andere manier niet goed werkte, heb ik besloten deze opnieuw te installeren. Dat wordt immers wel vaker aangeraden bij mobiele apps. Dat had ik beter niet kunnen doen! Toen ik dat deed, moest ik de mobile-app opnieuw aanschaffen à €9,99! Hoewel Catamates had verzekerd dat de mobile-app gratis zou zijn als de pc-app versie 2021 was aangeschaft.

3. Nadat ik mijn mobiele app opnieuw had geïnstalleerd (en betaald), bleek het ineens onmogelijk de app te verbinden met mijn Dropbox-database. Nadat ik me succesvol bij Dropbox had aangemeld kreeg ik de melding: “Safari kan de pagina niet openen omdat er geen serververbinding mogelijk is”. Bij mijn vorige mobiele installatie was er geen enkel probleem om verbinding te maken met Dropbox. Dropbox werkt verder ook normaal, net als mijn andere apps. De app op de pc heeft wel verbinding met Dropbox. Het lijkt me dat CoinMate ritselt van de bugs.

Ik heb voor de zoveelste keer de helpdesk benaderd. Ik sta op het punt Coinmate eraf te gooien, ondanks mijn betalingen en al het invoerwerk. Ik ben er helemaal klaar mee.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Gebruikersavatar
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur
Berichten: 1737
Lid geworden op: 10 mar 2017, 18:49

Re: Ellende met CoinMate

Bericht door PietjePuk190 »

Dat gedoe met afbeeldingen had ik ook. In Banknote mate was er een vinkje "always show HQ images", wat dan inhield dat je altijd de blokkerige rotzooi van Colnect kreeg, wat je zelf ook toevoegde. Dat vinkje moet uit dus. Zou in de volgende versie opgelost worden. De Dropbox-issues herken ik niet. Misschien een keer heel de database op Dropbox verwijderen en het hele boeltje opnieuw laten aanmaken?


Afbeelding
Gebruikersavatar
Astro-Piet Nederland
Senior lid
Senior lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 19 nov 2016, 18:14
Locatie: Deventer

Re: Ellende met CoinMate

Bericht door Astro-Piet »

Dank voor je suggestie Piet! :thumb up:
Ik heb het "HQ" vinkje uitgezet. Het wordt tijd dat ze dat eens in de handleiding zetten. Ik kan alleen nog niet controleren of het werkt op de mobile app, want die kan nog steeds niet connecten. Ook niet na het weggooien van alle databases in Dropbox. Het lijkt me toch echt iets van de nieuwe versie van de mobile app. Die doet het gewoon niet!
Gebruikersavatar
Astro-Piet Nederland
Senior lid
Senior lid
Berichten: 441
Lid geworden op: 19 nov 2016, 18:14
Locatie: Deventer

Re: Ellende met CoinMate

Bericht door Astro-Piet »

Update van dit Coinmate-item:
Inmiddels heb ik 2 e-mails aan de Catamates-support gestuurd met verzoek om hulp.
Nooit antwoord ontvangen. Of hun support-mailbox is geëxplodeerd door een lawine aan hulpvragen, óf hun support bestaat niet. Ik vermoed het laatste.
Voor mij is het te laat, ik heb al ca. 50 euro en uren invoerwerk in Coinmate zitten. Maar ik verklungel geen tijd meer met deze app, neem mijn verlies en zie het als een leerzame ervaring.
Gebruikersavatar
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 05 mar 2016, 14:06

Re: Ellende met CoinMate

Bericht door sjors-sjors »

Mooi balen Piet! Ik houd het bij Excel :knipoog:
Gebruikersavatar
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur
Berichten: 1737
Lid geworden op: 10 mar 2017, 18:49

Re: Ellende met CoinMate

Bericht door PietjePuk190 »

Zonde. Ik heb altijd wel goed contact met die ontwikkelaar. Maar het is wel gewoon één poppetje waar ik steeds contact mee heb dus waarschijnlijk is het gewoon een eenmansbedrijfje of zo. En als die ene dude tegen een coronabesmetting aan loopt bestaat inderdaad heel die support niet meer. Ik weet ook niet wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid
Berichten: 7053
Lid geworden op: 20 feb 2010, 14:06
Locatie: 1500 km vanaf Utrecht

Re: Ellende met CoinMate

Bericht door Ilosab »

sjors-sjors schreef: 20 mar 2021, 16:19 Mooi balen Piet! Ik houd het bij Excel :knipoog:
Ik ook, overzichtelijk en kost niets.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Software over munten en bankbiljetten”