Lot 1746 komt in de buurt...
Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Moderators: maarten89, WBE
Re: Veilingen 2020 (voor zover bekend)
Komt zelfs niet voor 1% in de buurt
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Aardig wat papiergeld, ik ga eens op mijn gemak kijken. Bedankt voor de plaatsing.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Alleen NL, beetje overzees. Beetje aan de prijzige kant als ik het zo inschat.
Hoe zit met verzending van de gids? En Alfred krijg je deze wel in Hongarije?
...........afwezig..... :wave:
In Hongarije krijg ik alleen maar gidsen van MPO, Karel de Geus en heel incidenteel van de Ruiter. Van andere veilinghuizen heb ik nog nooit iets gehad ondanks dat ik er wel om gevraagd had. De eigenaar van Schulman heb ik eens 3 jaar geleden gesproken en hij heeft mijn adres doorgegeven aan het kantoor maar waarschijnlijk onderweg verloren.
Die gidsen op papier dat is me toch ook een kapitaalvernietiging ook zeg. Wat nou als we daar eens gewoon helemaal van af zouden stappen. Gewoon lekker online in je PDF-je bladeren, opgeld kan dan van 22-24 naar zeg 15-17 procent, daar heb je toch veel meer aan als verzamelaar?
Tja ik vind soms de gids wel fijn mpo leest wel makkelijk in nl is de gids bij biedingen gratis, soms vragen ze er bijdrage voor zoals Karel doet met een briefje hoewel laatst zat die er ook niet bij. Maar ik kan me voorstelen dat de gids naar Hongarije niet gratis is gezien de porto...PietjePuk190 schreef: ↑06 jun 2020, 19:08 Die gidsen op papier dat is me toch ook een kapitaalvernietiging ook zeg. Wat nou als we daar eens gewoon helemaal van af zouden stappen. Gewoon lekker online in je PDF-je bladeren, opgeld kan dan van 22-24 naar zeg 15-17 procent, daar heb je toch veel meer aan als verzamelaar?
Die is gratis, van de MPO ook. Ze weten dat ik altijd wel ga bieden op een kavel en ik stuur de MPO af en toe ook wat kavels op. Dit jaar niet want als de november veiling komt dan zullen ze wel veel te veilen hebben.
Mee eens, Goede foto's online van de voor- en achterzijde van het kavel. Dat scheelt ook de nodige kilometers op de weg.PietjePuk190 schreef: ↑06 jun 2020, 19:08 Die gidsen op papier dat is me toch ook een kapitaalvernietiging ook zeg. Wat nou als we daar eens gewoon helemaal van af zouden stappen.
Ik vind het prettig werken met een catalogus maar als er alleen een elektronische uitgave komt dan maakt het mij niet uit. AA Muntenveiling schreef dat alle foto's van de kavels op hun website staan maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Tuurlijk is die niet gratis. Die drukkerij is geen filantropische instelling he Door dit soort kostenposten is dat opgeld steeds zo hoog. Het produceren en versturen van zo'n catalogus, A4 full color, 100+ pagina's, 2-3 keer per jaar aan weetikhoeveel mensen kost bakken met geld.
Nee tuurlijk maar of je wel of geen biedingen doet de gids komt binnen. Het opgeld is standaard ook bij bijvoorbeeld antiek veilingen en mocht je daar de gids willen kost het je een tientje maar de opslag is altijd 25-30procent. Dus ik verwacht niet dat als een veilinghuis geen gids meer verzend dat ze de kosten plotseling 10-15procent lager makenPietjePuk190 schreef: ↑06 jun 2020, 20:03Tuurlijk is die niet gratis. Die drukkerij is geen filantropische instelling he Door dit soort kostenposten is dat opgeld steeds zo hoog. Het produceren en versturen van zo'n catalogus, A4 full color, 100+ pagina's, 2-3 keer per jaar aan weetikhoeveel mensen kost bakken met geld.
Nou ja, als er één veilinghuis mee begint zal de rest uiteindelijk mee moeten
Dat doen ze niet want het ene veilinghuis heeft kavel/tafelgeld en de andere niet. Ene veilinghuis verzendt voor € 25, - en de andere voor € 15, - dus ze volgen elkaar niet wat dat betreft.PietjePuk190 schreef: ↑06 jun 2020, 21:01 Nou ja, als er één veilinghuis mee begint zal de rest uiteindelijk mee moeten
Er wordt wel degelijk naar gekeken. Die van de MPO krijg ik sinds vorig jaar niet meer. De laatste veilingen wel mee geboden maar niks gewonnen. En niet voor lullige bedragen.willemo schreef: ↑06 jun 2020, 20:36
Nee tuurlijk maar of je wel of geen biedingen doet de gids komt binnen. Het opgeld is standaard ook bij bijvoorbeeld antiek veilingen en mocht je daar de gids willen kost het je een tientje maar de opslag is altijd 25-30procent. Dus ik verwacht niet dat als een veilinghuis geen gids meer verzend dat ze de kosten plotseling 10-15procent lager maken
Dat zal volgende week wel beschikbaar zijn, ze gebruiken het zelfde systeem als MPO/ Heritage
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Naja ik zat te denken van "als de één met een opgeld van 15 % gaat werken en zonder papieren catalogus, dan prijst een ander die nog 24 % rekent, zich wel uit de markt" maar dat werkt niet echt zo. Veilingen hebben allemaal unieke stukken, en kopers kopen nou eenmaal stukken van wie ze heeft. Je kunt moeilijk zeggen "ik ga naar een ander". Daar heb je wel een punt ja.Ilosab schreef: ↑07 jun 2020, 10:48Dat doen ze niet want het ene veilinghuis heeft kavel/tafelgeld en de andere niet. Ene veilinghuis verzendt voor € 25, - en de andere voor € 15, - dus ze volgen elkaar niet wat dat betreft.PietjePuk190 schreef: ↑06 jun 2020, 21:01 Nou ja, als er één veilinghuis mee begint zal de rest uiteindelijk mee moeten
Ik bepaal mijn maximale bod ook mede door de bij komende kosten. Als het opgeld lager wordt zijn mijn maximale bod hoger uitvallen.PietjePuk190 schreef: ↑07 jun 2020, 12:58
Naja ik zat te denken van "als de één met een opgeld van 15 % gaat werken en zonder papieren catalogus, dan prijst een ander die nog 24 % rekent, zich wel uit de markt" maar dat werkt niet echt zo. Veilingen hebben allemaal unieke stukken, en kopers kopen nou eenmaal stukken van wie ze heeft. Je kunt moeilijk zeggen "ik ga naar een ander". Daar heb je wel een punt ja.
Voor mij als verzamelaar maakt het niks uit want ik kijk naar de totale kosten.
Onzin lekker bladeren en meenemen naar veiling met aantekening.PietjePuk190 schreef: ↑06 jun 2020, 19:08 Die gidsen op papier dat is me toch ook een kapitaalvernietiging ook zeg. Wat nou als we daar eens gewoon helemaal van af zouden stappen. Gewoon lekker online in je PDF-je bladeren, opgeld kan dan van 22-24 naar zeg 15-17 procent, daar heb je toch veel meer aan als verzamelaar?
Heb dus dus bieb van onzin boeken volgens jou vanaf 1848 meer als 1500.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ik denk dat Maarten bedoeld te zeggen, dat hij 1500 veilingcatalogi heeft vanaf 1848 tot 2020!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Oh dat had ik er nog niet uitgehaald, zou best kunnen. Maar dat is heus geen "onzin volgens mij" hoor Als hij daar plezier aan beleeft is hem dat natuurlijk van harte gegund Voor mij zou het alleen niet hoeven. En als het opgeld dan lager zou worden, zou ik inderdaad ook een hoger biedbedrag hanteren. Misschien dat ik aanwinst X dan juist net wèl kan betalen