Nederland 2017
Moderator: euromunter
Re: Nederland 2017
En via die link van PostNL hebben ze voor mij een exemplaar te pakken kunnen krijgen, ben er blij mee.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Heeft iemand hier die lelijke kaart die met van die smerige lijm aan het nieuwe rode kruis vijfje is geplakt al eens goed gelezen?
Ik vraag me af wat het te betekenen heeft dat bij de eerste twee uitgiften van dit jaar bij verkrijgbaar bij zowel KNM als Primera en PostNL staat ingevuld en bij de laatste twee alleen KNM.
Betekent dit dat de twee laatste straks verplicht bij KNM moeten worden besteld met verzendkosten, of is het gewoon nog niet bekend?
Ik vraag me af wat het te betekenen heeft dat bij de eerste twee uitgiften van dit jaar bij verkrijgbaar bij zowel KNM als Primera en PostNL staat ingevuld en bij de laatste twee alleen KNM.
Betekent dit dat de twee laatste straks verplicht bij KNM moeten worden besteld met verzendkosten, of is het gewoon nog niet bekend?
Dat was precies mijn vraag toen ik die kaart zag. Ik mag hopen van niet, want ik betaal geen cent extra voor die dingen dan de waarde die op de munt staat. Dus dan zou het einde verzameling zijn.llinde schreef:Heeft iemand hier die lelijke kaart die met van die smerige lijm aan het nieuwe rode kruis vijfje is geplakt al eens goed gelezen?
Maar ik neem aan dat ze ook gewoon weer bij het postkantoor en bij Primera te krijgen zullen zijn.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Zou inderdaad best kunnen, en dan is het alleen een soort dringend advies om toch vooral een abonnement af te sluiten.janssenfrank schreef:Maar ik neem aan dat ze ook gewoon weer bij het postkantoor en bij Primera te krijgen zullen zijn.
Ik baal trouwens echt van die lijm, vooral van dat kleine beetje wat op het doorzichtige plastic zit wat de munt moet beschermen, is er bijna niet zonder sporen af te krijgen
Dat was inderdaad ook wat mij meteen opviel.
Gelukkig kreeg ik die lijm er wel makkelijk af.
De knm is sinds een jaar of 2 sowieso aan het pushen om abonnementen afsluiten.
Die aasgieren willen ook nog verdienen aan verzendkosten.
Gelukkig kreeg ik die lijm er wel makkelijk af.
De knm is sinds een jaar of 2 sowieso aan het pushen om abonnementen afsluiten.
Die aasgieren willen ook nog verdienen aan verzendkosten.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Ik kon de lijm er ook makkelijk afkrijgen. Gelukkig maar. Ik ben al blij dat ze niet weer zo'n belachelijke sticker erop hebben geplakt, zoals bij het verjaardagstientje.
De verzendkosten zijn bij KNM € 2,95. Een coincard met de gewone munt zou dan opeens € 7,95 gaan kosten. Dat vind ik onzin. Maar je mag er maximaal 10 bestellen en de verzendkosten blijven dan gelijk. Dan zou een coincard met gewone munt dus € 5,29 gaan kosten. Alleen: wat doe ik met de 9 andere coincards? Ik kan ze wel op marktplaats gooien, maar dan moet de koper er ook weer verzendkosten over betalen, en dan is het alweer 6 euro. Dikke kans dat ik ermee blijf zitten.
Misschien kunnen we als forum nog iets doen door collectief in te kopen, maar voor mij persoonlijk is de lol er dan al van af.
De verzendkosten zijn bij KNM € 2,95. Een coincard met de gewone munt zou dan opeens € 7,95 gaan kosten. Dat vind ik onzin. Maar je mag er maximaal 10 bestellen en de verzendkosten blijven dan gelijk. Dan zou een coincard met gewone munt dus € 5,29 gaan kosten. Alleen: wat doe ik met de 9 andere coincards? Ik kan ze wel op marktplaats gooien, maar dan moet de koper er ook weer verzendkosten over betalen, en dan is het alweer 6 euro. Dikke kans dat ik ermee blijf zitten.
Misschien kunnen we als forum nog iets doen door collectief in te kopen, maar voor mij persoonlijk is de lol er dan al van af.
Ik meld me bijdeze aanjanssenfrank schreef: Misschien kunnen we als forum nog iets doen door collectief in te kopen, maar voor mij persoonlijk is de lol er dan al van af.
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
De meeste lijm was er snel af, maar het kleine beetje wat niet op de card zit maar op het plastic is veel lastiger.janssenfrank schreef:Ik kon de lijm er ook makkelijk afkrijgen. Gelukkig maar.
Eerst zag ik het helemaal niet, maar het is er dus wel....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voor collectieve verkoop meld ik me ook aan, ik betaal € 9,- verzendkosten naar Hongarije, gewone bezorging dus.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Globale moderator
Uitgiften Transitie assortiment
Het Muntmeesterteken is een persoonlijk signatuur van de Muntmeester zelf dat op alle Nederlandse munten wordt voorzien en tevens als kwaliteitskeurmerk dient. Het is gebruikelijk dat een Waarnemend Muntmeester het teken van zijn voorganger gebruikt, met een kleine toevoeging.
Koerszettende Zeilen (tot 2015)
Muntmeester M.T. Brouwer koos in 2003 voor Koerszettende Zeilen als persoonlijk signatuur. De zeilen symboliseren het in 1893 gebouwde schip de ‘Nederland’. De overgrootvader van Brouwer was kapitein van deze laatste onder Nederlandse vlag varende driemast klipper. De Koerszettende Zeilen staan tevens voor de voorwaartse richting, die de Koninklijke Nederlandse Munt van oudsher voor ogen heeft.
Koerszettende Zeilen met ster (vanaf december 2015)
In december 2015 trad Kees Bruinsma aan als interim-opvolger van Maarten Brouwer. Het Muntmeesterteken Koerszettende Zeilen werd toen voorzien van een ster. De Nederlandse euromunten vanaf december 2015 dragen dit Waarnemend Muntmeesterteken. Ook in 2017, onder Muntmeester Ted Peters, zijn Nederlandse euromunten geslagen met dit Waarnemend Muntmeesterteken.
Sint Servaasbrug (vanaf oktober 2017)
In 2017 is de transitie naar een nieuw Muntmeesterteken afgerond door de aanstelling van Muntmeester Stephan Satijn. Hij koos als Muntmeesterteken voor de Sint Servaasbrug in zijn geboortestad Maastricht. De brug symboliseert enerzijds de rol van Muntmeester als bruggenbouwer en anderzijds de verbinding tussen privaat en publiek. Net als de Koninklijke Nederlandse Munt kent Maastricht een rijke historie. In 1992 kwam hier de Europese Monetaire Unie (EMU) tot stand.
Om de transitie naar een nieuwe Muntmeester te vieren zijn er een aantal gelimiteerde uitgiften te bestellen, waarbij het nieuwe Muntmeesterteken centraal staat. Het gaat om vier nieuwe uitgiften. De transitieset bestaat uit vijf muntreeksen in BU- en Proof kwaliteit, de dikgedrukte muntreeksen zijn exclusief in deze set verkrijgbaar:
2015: Koerszetten Zeilen (Maarten Brouwer)
2015: Koerszettende Zeilen met ster (Kees Bruinsma)
2016: Koerszettende Zeilen met ster (Kees Bruinsma)
2017: Koerszettende Zeilen met ster (Ted Peters)
2017: Sint Servaasbrug (Stephan Satijn)
Transitieset 2015-2017 in Proof-kwaliteit
Deze transitieset bestaat uit vijf muntreeksen in Proof kwaliteit, geleverd in een luxe, op maat gemaakte, houten cassette. Deze transitieset bevat alle sets reguliere euromunten in Proof kwaliteit die zijn geslagen tussen 2015 en 2017 bij de Koninklijke Nederlandse Munt, inclusief de acht, nooit eerder verschenen, euromunten 2015 met Waarnemend Muntmeester (geslagen december 2015, onder Waarnemend muntmeester Kees Bruinsma) en de nieuwe Nederlandse euromunten 2017 met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug.
Max. oplage: 1.000 sets
Aantal munten: 40
Kwaliteit: Proof
Transitieset 2015-2017 in BU-kwaliteit
Deze transitieset bestaat uit vijf muntreeksen in BU-kwaliteit geleverd in vijfluik verpakking met interessante informatie over het muntmeesterteken en de (Waarnemend) Muntmeesters van 2015 tot 2017. Deze transitieset bevat alle sets reguliere euromunten in BU-kwaliteit die zijn geslagen tussen 2015 en 2017 bij de Koninklijke Nederlandse Munt, inclusief de acht, nooit eerder verschenen, euromunten 2015 met Waarnemend Muntmeester (geslagen december 2015, onder Waarnemend muntmeester Kees Bruinsma) en de nieuwe Nederlandse euromunten 2017 met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug.
Max. oplage: 5.000 sets
Kwaliteit: Brilliant Uncirculated
2 euro 2017 Sint Servaasbrug Proof
Deze reguliere twee euromunt met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug geslagen in Proof kwaliteit wordt geleverd in een luxe etui met genummerd certificaat van echtheid.
Max. oplage: 2.000 stuks
Metaal: Bi-Colour
Gewicht: 8,5 g
Diameter: 25,75 mm
Nominale waarde: 2 euro
2 euro 2017 Sint Servaasbrug BU in coincard
Deze reguliere twee euromunt met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug wordt geleverd in coincard. Deze is onderdeel van de officiële Coincard Catalogus. Alle BU-coincards in 2016 en 2017 zijn volledig uitverkocht.
Max. oplage: 20.000 stuks
Bron: KNM
Het Muntmeesterteken is een persoonlijk signatuur van de Muntmeester zelf dat op alle Nederlandse munten wordt voorzien en tevens als kwaliteitskeurmerk dient. Het is gebruikelijk dat een Waarnemend Muntmeester het teken van zijn voorganger gebruikt, met een kleine toevoeging.
Koerszettende Zeilen (tot 2015)
Muntmeester M.T. Brouwer koos in 2003 voor Koerszettende Zeilen als persoonlijk signatuur. De zeilen symboliseren het in 1893 gebouwde schip de ‘Nederland’. De overgrootvader van Brouwer was kapitein van deze laatste onder Nederlandse vlag varende driemast klipper. De Koerszettende Zeilen staan tevens voor de voorwaartse richting, die de Koninklijke Nederlandse Munt van oudsher voor ogen heeft.
Koerszettende Zeilen met ster (vanaf december 2015)
In december 2015 trad Kees Bruinsma aan als interim-opvolger van Maarten Brouwer. Het Muntmeesterteken Koerszettende Zeilen werd toen voorzien van een ster. De Nederlandse euromunten vanaf december 2015 dragen dit Waarnemend Muntmeesterteken. Ook in 2017, onder Muntmeester Ted Peters, zijn Nederlandse euromunten geslagen met dit Waarnemend Muntmeesterteken.
Sint Servaasbrug (vanaf oktober 2017)
In 2017 is de transitie naar een nieuw Muntmeesterteken afgerond door de aanstelling van Muntmeester Stephan Satijn. Hij koos als Muntmeesterteken voor de Sint Servaasbrug in zijn geboortestad Maastricht. De brug symboliseert enerzijds de rol van Muntmeester als bruggenbouwer en anderzijds de verbinding tussen privaat en publiek. Net als de Koninklijke Nederlandse Munt kent Maastricht een rijke historie. In 1992 kwam hier de Europese Monetaire Unie (EMU) tot stand.
Om de transitie naar een nieuwe Muntmeester te vieren zijn er een aantal gelimiteerde uitgiften te bestellen, waarbij het nieuwe Muntmeesterteken centraal staat. Het gaat om vier nieuwe uitgiften. De transitieset bestaat uit vijf muntreeksen in BU- en Proof kwaliteit, de dikgedrukte muntreeksen zijn exclusief in deze set verkrijgbaar:
2015: Koerszetten Zeilen (Maarten Brouwer)
2015: Koerszettende Zeilen met ster (Kees Bruinsma)
2016: Koerszettende Zeilen met ster (Kees Bruinsma)
2017: Koerszettende Zeilen met ster (Ted Peters)
2017: Sint Servaasbrug (Stephan Satijn)
Transitieset 2015-2017 in Proof-kwaliteit
Deze transitieset bestaat uit vijf muntreeksen in Proof kwaliteit, geleverd in een luxe, op maat gemaakte, houten cassette. Deze transitieset bevat alle sets reguliere euromunten in Proof kwaliteit die zijn geslagen tussen 2015 en 2017 bij de Koninklijke Nederlandse Munt, inclusief de acht, nooit eerder verschenen, euromunten 2015 met Waarnemend Muntmeester (geslagen december 2015, onder Waarnemend muntmeester Kees Bruinsma) en de nieuwe Nederlandse euromunten 2017 met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug.
Max. oplage: 1.000 sets
Transitieset 2015-2017 in BU-kwaliteit
Deze transitieset bestaat uit vijf muntreeksen in BU-kwaliteit geleverd in vijfluik verpakking met interessante informatie over het muntmeesterteken en de (Waarnemend) Muntmeesters van 2015 tot 2017. Deze transitieset bevat alle sets reguliere euromunten in BU-kwaliteit die zijn geslagen tussen 2015 en 2017 bij de Koninklijke Nederlandse Munt, inclusief de acht, nooit eerder verschenen, euromunten 2015 met Waarnemend Muntmeester (geslagen december 2015, onder Waarnemend muntmeester Kees Bruinsma) en de nieuwe Nederlandse euromunten 2017 met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug.
Max. oplage: 5.000 sets
2 euro 2017 Sint Servaasbrug Proof
Deze reguliere twee euromunt met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug geslagen in Proof kwaliteit wordt geleverd in een luxe etui met genummerd certificaat van echtheid.
Max. oplage: 2.000 stuks
2 euro 2017 Sint Servaasbrug BU in coincard
Deze reguliere twee euromunt met het nieuwe Muntmeesterteken Sint Servaasbrug wordt geleverd in coincard. Deze is onderdeel van de officiële Coincard Catalogus. Alle BU-coincards in 2016 en 2017 zijn volledig uitverkocht.
Max. oplage: 20.000 stuks
Bron: KNM
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat is heel mooi, maar de KNM site ligt plat.
Gelukkig heb ik via een "omweg" wel kunnen bestellen.
Toch wel een unieke set!
Thomas
Gelukkig heb ik via een "omweg" wel kunnen bestellen.
Toch wel een unieke set!
Thomas
Laatst gewijzigd door resparvae op 19 okt 2017, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Globale moderator
Niks aan de hand, zojuist een set besteld (BU). Gewoon via Muntsets in de categorie Nederland...
https://www.knm.nl/muntsets/nl/page/2196/
https://www.knm.nl/muntsets/nl/page/2196/
Gewoon via Zonnemunten:
https://www.zonnemunten.nl/nl/prooflike ... -2017.html
https://www.zonnemunten.nl/nl/jaarsets- ... iteit.html
https://www.zonnemunten.nl/nl/2-euro/22 ... proof.html
https://www.zonnemunten.nl/nl/coin-card ... ncard.html
https://www.zonnemunten.nl/nl/prooflike ... -2017.html
https://www.zonnemunten.nl/nl/jaarsets- ... iteit.html
https://www.zonnemunten.nl/nl/2-euro/22 ... proof.html
https://www.zonnemunten.nl/nl/coin-card ... ncard.html
Altijd opzoek naar munten en biljetten van Thailand, Laos, Cambodja en nu ook Birma/Mayamar
Het is jammer dat ze niet alleen die munten van 2015 en 2017 in deze set hebben gedaan. 3 van de 5 setjes heb ik al.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
-
- Senior lid
Tja, vroeger werden hier munten geslagen maar nu lijkt het meer op geldklopperij . Belachelijke prijzen die men vraagt voor de BU-setjes! Heel veel uitgaves zullen al zijn verkocht aan de handel zodat ze weer net kunnen doen of alles super snel is uitverkocht...sgtravel schreef:Het is jammer dat ze niet alleen die munten van 2015 en 2017 in deze set hebben gedaan. 3 van de 5 setjes heb ik al.
Theo Peeters biedt de sets wel per jaar aan, maar voor die prijs kun je zelf ook zo'n complete set uit elkaar halen om ze in munthouders te stoppen.
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Ik vond de BU set en de PROOF set ook heel erg duur... jammer. Had wel 100 euro af gekund.
Verder leuke sets, zien er wel prachtig uit.
Groet Erwin
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verder leuke sets, zien er wel prachtig uit.
Groet Erwin
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Tja, ik ben wel verrast, maar niet in de goede zin van het woord. We moeten dus 5 series kopen, waarvan we er 3 al hebben. Commercieel gezien een briljant idee, want 'men koopt ze toch wel'. Nu komen ook ineens de muntjes uit 2015 tevoorschijn, die eerst wel zouden komen, toen weer niet en nu toch maar weer wel.
Maar ik vind 200 euro echt veel te duur. En de trend van té dure producten zet zich al erg lang voort.
Toen ik begon met verzamelen, zo'n 25 jaar geleden, was het nog leuk: de muntjes kon je gewoon uit de circulatie halen. Toen was het nog echt zoeken: mensen vragen of ze hun portemonnee wilden nakijken. Herdenkingsmunten die nog echt van zilver waren en er waren leuke setjes voor een normale prijs, zoals bijvoorbeeld de provincie-sets.
Maar nu kun je in de circulatie niks meer vinden. Alleen maar stuivers en héél soms eens iets anders. Maar zeker geen complete series meer. Alles moet je kopen en dan ook nog eens veel te duur. De provincie-setjes kostten indertijd ƒ 25,- en er zat voor ƒ 8,90 aan nominaal in. Dat is 1/3. Nu kost een set € 200 en er zit maar voor 2 tientjes aan nominaal in. Dat is 1/10. De rest is een paar euro voor het karton en de rest is vette winst.
Deze verzamelaar trekt nu de streep. Hij koopt ze niet en stopt met het verzamelen van moderne vaderlandse munten.
Maar ik vind 200 euro echt veel te duur. En de trend van té dure producten zet zich al erg lang voort.
Toen ik begon met verzamelen, zo'n 25 jaar geleden, was het nog leuk: de muntjes kon je gewoon uit de circulatie halen. Toen was het nog echt zoeken: mensen vragen of ze hun portemonnee wilden nakijken. Herdenkingsmunten die nog echt van zilver waren en er waren leuke setjes voor een normale prijs, zoals bijvoorbeeld de provincie-sets.
Maar nu kun je in de circulatie niks meer vinden. Alleen maar stuivers en héél soms eens iets anders. Maar zeker geen complete series meer. Alles moet je kopen en dan ook nog eens veel te duur. De provincie-setjes kostten indertijd ƒ 25,- en er zat voor ƒ 8,90 aan nominaal in. Dat is 1/3. Nu kost een set € 200 en er zit maar voor 2 tientjes aan nominaal in. Dat is 1/10. De rest is een paar euro voor het karton en de rest is vette winst.
Deze verzamelaar trekt nu de streep. Hij koopt ze niet en stopt met het verzamelen van moderne vaderlandse munten.
Ik ben blij dat ik ermee ben gestopt, qua pegels loopt het de spuigaten uit bij de KNM met die sets.
Eindelijk weer eens wat speciaals voor Nederland.
En als het 2 nieuwe sets van Monaco waren voor 100 euro pet set, vond iedereen het een "koopje"
Gr. Mischa
En als het 2 nieuwe sets van Monaco waren voor 100 euro pet set, vond iedereen het een "koopje"
Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Ik heb best €150 over voor een setje met de twee ontbrekende series in proof kwaliteit, maar ga dan geen €300 extra betalen voor andere 3 series die ik al hebMischaop82 schreef:Eindelijk weer eens wat speciaals voor Nederland.
Gr. Mischa
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ik vind deze prijzen echt erover voor de bu setjes. Ze willen echt dat mensen stoppen met verzamelen.
Triestig noem ik het.
Triestig noem ik het.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Helemaal mee eens, waarom moet ik toch iedere keer weer denken aan het gezegde "munt slaan uit"?janssenfrank schreef:Maar ik vind 200 euro echt veel te duur. En de trend van té dure producten zet zich al erg lang voort.
Morgen begint de KNM met het slaan met de 'nieuwe' munten. Volgens NOS Nieuws zouden de 5 cent en 2 euro ook in omloop komen.
Artikel op NOS Nieuws
Artikel op NOS Nieuws
Nu is hier ook nog een losse 2 euromunt Nederland 2017 servaasbrug te bestellen: https://www.knm.nl/officiele-2-euromunt ... escription
Ik kan geen oplage aantal vinden, is dit ergens bekend?
Peter.
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Typisch KNM. Tóch nog een extra manier om ze te kunnen krijgen, al leg je er dan wel omgerekend € 11,95 voor neer. € 20,95 + € 2,95 verzendkosten voor twee muntjes van twee euro. Dan kon je nog beter de coincard kopen.Petijsach schreef:Nu is hier ook nog een losse 2 euromunt Nederland 2017 servaasbrug te bestellen: https://www.knm.nl/officiele-2-euromunt ... escription
Peter.
En let eens op hoe ze spreken over de "bijzondere" twee euro (met servaasbrug). Het is juist een gewone twee euro...
Het zou me niets verbazen als ze ook gewoon in omloop gaan komen met een hoge oplage en zodoende uiteindelijk geen extra waarde hebben.
Wat betreft de oplage van de 2 euro servaasbrug:
20.000 stuks BU in coincard
5.000 stuks BU in transitieset
2.000 stuks proof in cassette
1.000 stuks proof in transitieset
x aantal unc in de 2-euromunten collectie
Dat laatste aantal schat ik in op een paar duizend. Geen idee hoeveel mensen die collectie hebben, maar ze zullen ook nog wel iets achter de hand houden voor nieuwe klanten.