Hulp bij schatten waarde euromunten
Moderator: euromunter
Hulp bij schatten waarde euromunten
Beste forumleden,
Jullie gaan me ongetwijfeld kunnen zeggen op welke website ik best kijk om een +/- relevante waarde van een euromunt te kennen ?
Als beginnend verzamelaar mag het gerust iets kosten, maar ik zou ongeveer de marktwaarde van alle euromunten willen kunnen inschatten.
Mvg,
Karel.
Jullie gaan me ongetwijfeld kunnen zeggen op welke website ik best kijk om een +/- relevante waarde van een euromunt te kennen ?
Als beginnend verzamelaar mag het gerust iets kosten, maar ik zou ongeveer de marktwaarde van alle euromunten willen kunnen inschatten.
Mvg,
Karel.
Re: Hulp bij schatten waarde euromunten
Hallo Karel,
Om te beginnen welkome op het voor en veel, lees-, kijk- en leerplezier gewenst!
Als ik jou was zou ik gewoon even een muntalmanak kopen, kost € 15,95 dacht ik.
Dan heb je een goede indicatie van de waarde van de munten.
Ik ken zelf geen site met de waarde van alle euromunten die goed up to date gehouden wordt, maar de euromuntenmannen van dit forum misschien wel...
Om te beginnen welkome op het voor en veel, lees-, kijk- en leerplezier gewenst!
Als ik jou was zou ik gewoon even een muntalmanak kopen, kost € 15,95 dacht ik.
Dan heb je een goede indicatie van de waarde van de munten.
Ik ken zelf geen site met de waarde van alle euromunten die goed up to date gehouden wordt, maar de euromuntenmannen van dit forum misschien wel...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
-
- Globale moderator
beste Karel,
Dat hangt er een beetje vanaf, wil je de verkoopwaarde van de euromunten weten of de inkoopwaarde?
Als het gaat om de inkoopwaarde dan kan je een kijkje nemen op de sites van verschillende muntzaken.
(http://www.knm.nl, http://www.verzamelaarsmarkt.nl e.a. of marktplaats of ebay afstruinen)
Van de verkoopwaarde van de munten heb ik geen idee, denk dat die meestal ietsje lager ligt dan die van de inkoopwaarde(winstmarge etc.).
Gr, Stephan
Ps: er was op dit Forum ook een topic met een excelsheet met daarin alle herdenkingsmunten en de inkoopwaarde, kon deze alleen niet zo snel vinden
Dat hangt er een beetje vanaf, wil je de verkoopwaarde van de euromunten weten of de inkoopwaarde?
Als het gaat om de inkoopwaarde dan kan je een kijkje nemen op de sites van verschillende muntzaken.
(http://www.knm.nl, http://www.verzamelaarsmarkt.nl e.a. of marktplaats of ebay afstruinen)
Van de verkoopwaarde van de munten heb ik geen idee, denk dat die meestal ietsje lager ligt dan die van de inkoopwaarde(winstmarge etc.).
Gr, Stephan
Ps: er was op dit Forum ook een topic met een excelsheet met daarin alle herdenkingsmunten en de inkoopwaarde, kon deze alleen niet zo snel vinden
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Het makkelijkste zou natuurlijk een soort van vergelijkingssite zijn waarin overzichtelijk weergegeven wordt welke prijs de verschillende handelaren hanteren voor hun euromunten...
Laat er nou zo'n site zijn en wel van de hand van onze Atox.
Ga er eens kijken en laat maar weten of dit een duidelijk beeld geeft!
► MUNTVERGELIJKER ◄
Gr. Jeroen
Laat er nou zo'n site zijn en wel van de hand van onze Atox.
Ga er eens kijken en laat maar weten of dit een duidelijk beeld geeft!
► MUNTVERGELIJKER ◄
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Bedankt, die site lijkt exact wat ik zoek,
mvg,
Karel.
mvg,
Karel.
-
- Senior lid
Bestaat de 'Muntvergelijker.nl' nog? Zowel via een zoekmachine alsook via de link op het forum is die al enige tijd niet bereikbaar.
Martin
Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Het is snel gefixt.. Ik zie dat ie het weer doet.. (hij was idd een tijdje offline ja)Martin schreef:Bestaat de 'Muntvergelijker.nl' nog? Zowel via een zoekmachine alsook via de link op het forum is die al enige tijd niet bereikbaar.
Martin
-
- Senior lid
mk0111 schreef:Het is snel gefixt.. Ik zie dat ie het weer doet.. (hij was idd een tijdje offline ja)Martin schreef:Bestaat de 'Muntvergelijker.nl' nog? Zowel via een zoekmachine alsook via de link op het forum is die al enige tijd niet bereikbaar.
Martin
Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Die link komt niet op een site over munten, maar op een site over sportkleding/-schoenen.
Groet Marc
Groet Marc
-
- Nieuw lid
hier werkt de link nog steeds goed.
Alleen de site word al een paar jaar niet meer bijgehouden.
Alleen de site word al een paar jaar niet meer bijgehouden.
Is een beetje vreemd, ik kom steeds uit op een site van Addidas?
Groet Marc
Groet Marc
Mij interesseert de waarde van euromunten niet maar als ik op de link klik krijg ik ook Adidas.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
En nog wel een fake addidas site. ( dus koop er niet !!)
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
-
- Nieuw lid