MPO Heritage Auctions veiling 15-19 november 2016

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: MPO Heritage Auctions veiling 15-19 november 2016

Bericht door Ilosab »

Ga ik maar even mee off-topic door een foto bij te voegen. In NL is het de gewoonte om een paar weken je schoen te zetten, dat doen ze hier maar 1 keer op 5 of 6 december. De Kerstman kennen ze hier trouwens niet, er wordt gevierd dat Jezus werd geboren.

Ik hoorde dat ook van die kavel van € 201. Was niet de 1e keer trouwens deze week maar dit was wel de 1e keer dat hij bleef staan. Het is eigenlijk hun eigen schuld, moeten ze maar inbouwen dat je minimaal met € 5 omhoog kan gaan met bieden. Één van de veilingmeesters is trouwens dezelfde die bij de Verzamelaarsmarkt veilingmeester was, wordt zeker ingehuurd of zo. Deze was trouwens erg rustig. Degene die het papiergeld deed ken ik wel, die ben ik wel gewend en de 3e gaat echt als een speer. Soms krijg ik het idee dat hij haast heeft en geïnteresseerden amper tijd hebben om te bieden.

Aanstaande zaterdag de veiling van de NMV maar dat gaat niet via internet. Ik zal maar wat schriftelijke biedingen insturen, hoop dat ik iets win heb ik niet maar je weet maar nooit. Dat is dan de laatste veiling van dit jaar voor mij. Ondanks dat ik in het buitenland woon was het op het gebied van Nederlands papiergeld toch een goed jaar voor me, mooie aanwinsten erbij gekregen. Ik ben al begonnen om wederom een pakket samen te stellen voor de MPO veiling van mei 2017 want ik heb besloten dat ik ook mijn papiergeld WO II laat veilen, zoals onder meer 2 biljetten Buchenwald en een serie van Flossenburg. Ik beperk me voortaan alleen nog maar tot papiergeld Nederland en Hongarije.

En de komende weken de volgende klus, het samenstellen van een 30 kg zwaar pakket met producten uit Nederland. Allemaal leuk en aardig dat Hongarije en we wonen en leven fantastisch maar er gaat niets boven Calvé pindakaas en Hollandse kaas. En de rest vullen we wel aan met Kerstproducten.
15036440_1475911129090077_4414679267134596049_n.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

janssenfrank schreef:
Jan W schreef:Of kan het zijn dat mensen over dit soort gouden munten bij verkoop geen commissie betalen?
Zijn er veilinghuizen waarbij dat zo is, dan alleen de koper commissie betaalt over bepaalde munten? Ik kan het me niet zo goed voorstellen.
Sterker nog, er zijn veilinghuizen waar je commissie ontvangt als je dit soort gouden munten verkoopt (dwz dat je meer ontvangt dan de prijs waarvoor het afgeslagen is).
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

rtholen schreef:Niet heel veel, maar ben wel tevreden:
Twee ingebonden boeken met muntverslagen van Rijksmunt. 1852 t/m 1880.
Hierin vind je gegevens van de muntslag, techniek en achtergronden van de Munt.
Genoeg te lezen met de feestdagen.
Gefeliciteerd rtholen,

Ik had deze ook gezien en er een paar jaar uit gelezen. Geen gemakkelijk kost deze verantwoordingen van het Muntcollege. Ik ben benieuwd of de experimenten met aluminium voor regulier muntgeld nog tegen komt.

Mvgr,

Mel
Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins »

Ilosab schreef: Ik hoorde dat ook van die kavel van € 201. Was niet de 1e keer trouwens deze week maar dit was wel de 1e keer dat hij bleef staan. Het is eigenlijk hun eigen schuld, moeten ze maar inbouwen dat je minimaal met € 5 omhoog kan gaan met bieden.
15036440_1475911129090077_4414679267134596049_n.jpg
Ik denk dat ze het al hebben ingebouwd in hun Algemene Verkoopwaarden onder Nr3. "De velingmeester is gerechtigd om bedragen dei bij schriftelijke biedingen worden opgegeven en die niet binnen deze staffel vallen, naar boven af te ronden."
Ik vraag mij af of Als het bod van 201 blijft staan de veilingmeester niet gerechtigd/verplicht is om het alsnog te verhogen ten behoeve van de inzender. Of compenseert het veilinghuis de inzender voor hun inschikkelijkheid naar de schriftelijke bieder?
In dit geval was het 210 geworden... Dat is niet wereldschokkend.

Wat mij opviel bij de lots meerdere keren nadat een kavel was gesloten toch nog werd toegewezen aan een zaalbieder. Slechts 1 keer werd het kavel heropend omdat een tweede zaalbieder zich meldde. De tweede zaalbieder wilde niet hoger bieden dus waarschijnlijk aangeven dat dit wel een heel snelle naverkoop was.

Mvgr

Mel
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Ik heb zo juist naar de opbrenglijst gekeken, ik was benieuwd hoe kavel 1106 het gedaan had, de 8 soeverein Karel II 1694 Brugge. 639 ex.
instelprijs 10.000 Euro. Is blijkbaar niet verkocht geraakt. (persoonlijk ben ik niet verbaasd daarover, de kwaliteit was eerlijk gezegd maar zwakjes).
Groeten Luc. :D
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

LUC schreef:de 8 soeverein Karel II 1694 Brugge. 639 ex.
Is bij Jean ELSEN bij de veiling van 10 december 2016 verkocht voor 37.760 Euro maar men moet er wel bij vermelden dat bij dit exemplaar de kwaliteit zeer fraai plus was. Als daar nog veilingskosten bij komen ja dat is is toch een kostbaar muntje zou ik zeggen. :dizzie:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ilosab schreef:En de komende weken de volgende klus, het samenstellen van een 30 kg zwaar pakket met producten uit Nederland. Allemaal leuk en aardig dat Hongarije en we wonen en leven fantastisch maar er gaat niets boven Calvé pindakaas en Hollandse kaas. En de rest vullen we wel aan met Kerstproducten.
Om hier nog even op terug te komen (wederom off topic). Het werd een pakket van 20 kilo, mijn vrouw vond het wel genoeg en het merendeel eet ik toch niet vanwege diabetes. De kinderen zijn er ook blij mee.
2016-12-17 09.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Ilosab schreef:Het werd een pakket van 20 kilo
Het begin van een nieuwe collectie. :lach:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou, er is al het nodige weggegeten.

Terug naar “Veilingen”