Nederland 2014

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

eurofreak België
Donateur
Donateur

Re: Nederland 2014

Bericht door eurofreak »

Ik heb mijn BU set van de knm ook nog niet ontvangen, zal iets voor in de loop van volgende week zijn hoop ik.
Wel schandalig dat ik het UNC setje van 5 euro er niet nog kon bijsteken.
Moest dan wederom 9 euro verzendkosten betalen, :evil: heb ze gezegd dat ik niets meer koop bij hun,,,,veel te duur die KNM :thumb down:
groetjes Luc
Oosaenden Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Oosaenden »

Hier is de BU set binnen :thumb up: gelukkig dubbelzijdig plastic.
Het is even wennen, zo zonder Beatrix, maar ik vind het toch wel mooi geworden
Overigens ben het volledig met je eens dat de verzendkosten aardig in de papieren lopen bij de KNM.
Deze week heb ik een enquete ingevuld van de KNM en dit ook duidelijk benoemd.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

eurofreak schreef:Ik heb mijn BU set van de knm ook nog niet ontvangen, zal iets voor in de loop van volgende week zijn hoop ik.
Wel schandalig dat ik het UNC setje van 5 euro er niet nog kon bijsteken.
Moest dan wederom 9 euro verzendkosten betalen, :evil: heb ze gezegd dat ik niets meer koop bij hun,,,,veel te duur die KNM :thumb down:
Daar zullen ze niet echt wakker van liggen. Snap eerlijk gezegd het commentaar niet zo goed. Als ze daar nog weer tijd aan moeten besteden om bestellingen te koppelen begint iedereen weer te zeuren dat de uitlevering weer traag loopt.

En als je graag snel iets wilt ontvangen kun je beter bij een handelaar kopen. Ook gezien de verzendkosten.

Al met al redelijk onzinnig commentaar. :thumb down:

Groeten Paul
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Ieder zijn mening uiteraard maar om dan direct te moeten zeggen dat het onzinnige commentaar is :(

Maar na een tijdje begin je uiteraard de mensen een beetje te kennen en doet het me weinig meer.
Er zijn nu eenmaal mensen waar je beter niets kan tegen zeggen, zo is het overal.
Heb hier al veel nuttige informatie gekregen waarvoor dank en heb via de site muntvergelijker een paar toffe handelaren leren kennen waar je alles kan aan vragen en die je dan verzendkosten aanbieden die 3 keer lagen liggen dan KNM en waar je altijd bij een bestelling nog iets mag aan toe voegen zonder enige commentaar. :thumb up:
Als beginnend verzamelaar moet je veel leren over hoe en waar wat te kopen maar niet over de mentaliteit van de mensen,,,die heb ik nogal snel door. :knipoog:
groetjes Luc
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Onzinnig commentaar omdat het toch niet veel uit zal halen bij de KNM. Zij hanteren nu eenmaal tarieven voor de verzending naar het buitenland. En daarmee moeten de verzamelaars het doen. Kijk eens naar de verzendkosten van Malta, Oostenrijk, Italië, Spanje, Finland, Ierland of Luxemburg als je daar wat bestelt.

Dan kun je beter bij een handelaar je munten aanschaffen, vaak hebben zij ze ook nog eerder (al dan niet via de groothandel). In heel veel topics komt het onderwerp verzendkosten en snelheid van levering weer terug. En al even vaak is gezegd dat wanneer je kosten wilt besparen, je beter bij de handelaren kunt gaan kijken. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals Vaticaanstad en San Marino. De verzendkosten zijn hier ook hoog, maar het wil nog weleens lonen om daar te bestellen. Nadeel voor sommigen is dat de uitlevering te lang duurt. Ook in dat geval kun je dan beter tegen een hogere prijs, je munten bestellen bij een handelaar.

Wat betreft je commentaar richting de KNM, nogmaals, wanneer ze bestellingen moeten gaan koppelen gaat het meer tijd kosten. Vervolgens gaan mensen mailen waar hun bestelling blijft. Ook hier moet weer op gereageerd worden. Zoals je in het jaarverslag van 2013 hebt kunnen lezen, moet ook de KNM kosten besparen en het een stuk minder personeel doen dan enkele jaren geleden. Dan is het toch commercieel economisch gezien een wijs besluit om het gewoon maar op 1 manier te doen?

Voor je hobby moet je ook wat over hebben :knipoog:

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Update verwachte leverdatum uitgiften nieuwe Nederlandse euromunten

07 februari 2014

Vanwege grote belangstelling voor de nieuwe Nederlandse euromunten heeft de uitlevering van bepaalde uitgiften helaas vertraging opgelopen. Bekijk hieronder op welke producten dit betrekking heeft. Deze pagina wordt bijgewerkt zodra er meer bekend is.*

BU-set Nederland 2014
Start uitlevering vanaf eind week 5.

Oranje Geluksdubbeltje 2014
Verwachte start uitlevering vanaf eind week 8.

Introductieset euromunten Koning Willem-Alexander 2014
Start uitlevering vanaf week 7. Bestellingen na 27 januari worden vanaf week 10 uitgeleverd.

Let op: combinatiebestellingen worden in één keer geleverd. Heeft u meerdere producten tegelijk besteld, dan worden deze allemaal geleverd op het moment dat de laatste beschikbaar is.

* Het leverschema is onder voorbehoud en afhankelijk van de productieplanning.
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon »

Ik vond deze ontwerpen op de site van robbiecornelissen zou dit het ontwerp worden voor de munt 200 jaar nederlandse bank

Afbeelding

Afbeelding
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Is deze ook weer verkrijgbaar op een postagentschap?

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
thomasa Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door thomasa »

Ilosab schreef:Is deze ook weer verkrijgbaar op een postagentschap?

Alfred
daar gaan we wel van uit alfred
altijd op zoek naar die ene munt
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

KNM schreef:

Dag van de Munt 2014

Op zaterdag 14 juni vindt de 22e editie van de Dag van de Munt plaats, dé muntbeurs van Nederland bij de Koninklijke Nederlandse Munt! De dag staat volledig in het teken van de nieuwe Nederlandse euromunten van Koning Willem-Alexander. Deze zijn onder andere verkrijgbaar in de volgende uitgiften, exclusief verkrijgbaar op de Dag van de Munt:

Dag van de Munt set 2014
Derde deel van de vijfdelige serie Innovatieve munttechnieken. Dit jaar met het thema ´kleur´, inclusief speciale penning van CuNi.
8038-KNM-Dag-vd-Munt-binnen-visual.jpg
Muntrolpakketten 2014
Rollen van alle 8 euromunten 2014 in circulatiekwaliteit. Ook verkrijgbaar als ´Special edition´ inclusief de bijzondere 2 euro Koningsdubbelportret 2014.

Daarnaast wordt ook de - zeer beperkt beschikbare - Holland Coincard aangeboden zolang de voorraad strekt.

Activiteiten
Uiteraard kunt u weer de muntbeurs bezoeken waar alle prominente munthandelaren aanwezig zijn. Op veler verzoek zijn daarnaast twee geliefde onderdelen van het evenement terug van weggeweest:
- Bezoekerspenning: deze penning kunt u zelf slaan!
- Neem een uniek kijkje achter de schermen in de productie en de Eerste Slag ruimte van de Koninklijke Nederlandse Munt.
- Signeersessies met Muntmeester Maarten Brouwer
- Speciale kamer met de laatste producten van Beatrix en Willem-Alexander
- Vele standhouders

Deze editie zijn er twee ingangen om wachttijden zoveel mogelijk te minimaliseren. Er is een snelle ingang voor mensen die niet voor de speciale uitgiften komen. Iedereen die wel de Dag van de Munt-uitgiften wil bemachtigen kan de reguliere ingang gebruiken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Oplages en prijzen muntrol pakketten.

Muntrolpakket 2014 (reguliere uitvoering, incl. 8 denominaties NL 2014 UNC): 1.500
Prijs: € 150,-

Muntrolpakket 2014 ‘Special Edition’ (speciale uitvoering, incl. 8 denominaties NL 2014 en rol 2 euro Koningsdubbelportret 2014 UNC): 750
Prijs: € 200,-

Groeten Paul
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Ben benieuwd of de UNESCO Wereld Erfgoedlijst serie, waarin dit jaar de derde verschijnt, wordt uitgebreid van 9 naar 10 munten nu bekend is gemaakt dat de Van Nellefabriek is toegevoegd aan deze lijst. Ze hebben nog tot 2021 de tijd :gniffel: :gniffel: :gniffel:
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Vanaf 2 september kan men bij de KNM om 9.00 uur het Molenvijfje kopen. Komt deze ook beschikbaar via Post NL? Ik zag op FB ook al dezelfde vraag van iemand maar wijselijk geven ze bij de KNM daar geen antwoord op want dat scheelt ze geld.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Stoif Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif »

Persoonlijk vind ik het, na het Grachtengordel en het Rietveldvijfje, weer een tegenvallend simpel ontwerp.
Kwam op de site van de KNM nog wel een bericht tegen dat er een nieuwe ontwerp(st)er komt voor de volgende 3 Werelderfgoed thema's.
Hoop dat diegene er wel iets speciaals van kan/wil maken.

Groeten
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Michel
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Michel »

Ilosab schreef:Vanaf 2 september kan men bij de KNM om 9.00 uur het Molenvijfje kopen. Komt deze ook beschikbaar via Post NL? Ik zag op FB ook al dezelfde vraag van iemand maar wijselijk geven ze bij de KNM daar geen antwoord op want dat scheelt ze geld.

Alfred
Beste Alfred,

Naar mijn idee is de munt ook verkrijgbaar bij POST-NL postkantoren.
Net als voorgaande vijfjes en tientjes. Dit is naar mijn idee altijd al zo geweest. Dus ik zie geen aanleiding waarom men dat bij deze munt niet zo doen.

Weet iemand wel toevallig of we deze munt ook al kunnen aanschaffen op de muntmanifestatie in Houten?
Scheelt namelijk ook weer een beetje verzendkosten. Dan maakt het niet uit of je hem via een munthandelaar of de KNM zelf aanschaft.
Tenzij je de munt als een van de eersten wil bemachtigen, dan kun je naar het POST-NL postkantoor gaan.

Bedankt alvast voor jullie antwoord.

Groeten,
Michel :knipoog:
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Alle 5 (verzilverd) en alle 10 (verzilverd) euromunten zijn tot nu toe te koop geweest bij de PostNL kantoren, behalve het Muntgebouwvijfje.

Ook deze munt zal wederom bij de PostNL zaken verkrijgbaar zijn.

Informatie over de munt is verder onder embargo.

groeten Paul

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”