Online administratie euromuntenverzameling
-
- Nieuw lid
Online administratie euromuntenverzameling
Geachte dames en heren,
Mijn verzamelaarsvriend bracht me op het idee een site online te zetten waar men gemakkelijk zijn euromuntenverzameling kan bijhouden en communiceren. Hopelijk wordt het niet als spam gezien dat ik mijn eerste post gebruik om u te attenderen op het resultaat:
Coins
Het biedt u:
- Een lijst met de nationale zijden van alle euromunten
- De mogelijkheid te sorteren naar land, jaar van eerste uitgave, denominatie, en verzamelstatus
- Voor elk munt een beschrijving van de opdruk
- Voor elke herdenkingsmunt van 2 euro tevens de oplage
- Voor elke munt een "ja" / "nee" optie (bedoeld als "heb ik" / "heb ik niet")
- Voor elke munt een notitieveld om verdere details aan te geven (bijvoorbeeld aantal, conditie, jaartallen, munthuizen)
- De mogelijkheid uw verzameling gemakkelijk te communiceren via een link
Het is me bekend dat er alternatieve softwarepakketen, apps e.d. zijn met meer mogelijkheden en meer informatie. Ik heb me daarentegen (in eerste instantie) tot de essentie beperkt, en daarmee hopelijk een gedegen doch simpele site gemaakt. Om deze reden is van elke munt ook maar één exemplaar opgenomen, en zijn dezelfde munten van verschillende jaartallen en munthuizen niet apart aanwezig.
Ik heb Andorra per ongeluk een paar maanden te vroeg toegevoegd, en van Vaticaanstad 2014 ontbreken twee afbeeldingen*. Voor de rest is de site voor zover ik weet up-to-date, en hopelijk ook zonder fouten.
Feedback is van harte welkom! Is dit iets wat u kunt gebruiken? Welke functies ontbreken eventueel nog?
*) Interessant genoeg ontbreken deze twee afbeeldingen namelijk in de officiële bekendmaking. Ze hebben stiekem 'n afbeelding van de 2-euromunt genomen voor die van 1 euro, en zo ontbreekt eigenlijk ook de afbeelding van 20 cent.
Mijn verzamelaarsvriend bracht me op het idee een site online te zetten waar men gemakkelijk zijn euromuntenverzameling kan bijhouden en communiceren. Hopelijk wordt het niet als spam gezien dat ik mijn eerste post gebruik om u te attenderen op het resultaat:
Coins
Het biedt u:
- Een lijst met de nationale zijden van alle euromunten
- De mogelijkheid te sorteren naar land, jaar van eerste uitgave, denominatie, en verzamelstatus
- Voor elk munt een beschrijving van de opdruk
- Voor elke herdenkingsmunt van 2 euro tevens de oplage
- Voor elke munt een "ja" / "nee" optie (bedoeld als "heb ik" / "heb ik niet")
- Voor elke munt een notitieveld om verdere details aan te geven (bijvoorbeeld aantal, conditie, jaartallen, munthuizen)
- De mogelijkheid uw verzameling gemakkelijk te communiceren via een link
Het is me bekend dat er alternatieve softwarepakketen, apps e.d. zijn met meer mogelijkheden en meer informatie. Ik heb me daarentegen (in eerste instantie) tot de essentie beperkt, en daarmee hopelijk een gedegen doch simpele site gemaakt. Om deze reden is van elke munt ook maar één exemplaar opgenomen, en zijn dezelfde munten van verschillende jaartallen en munthuizen niet apart aanwezig.
Ik heb Andorra per ongeluk een paar maanden te vroeg toegevoegd, en van Vaticaanstad 2014 ontbreken twee afbeeldingen*. Voor de rest is de site voor zover ik weet up-to-date, en hopelijk ook zonder fouten.
Feedback is van harte welkom! Is dit iets wat u kunt gebruiken? Welke functies ontbreken eventueel nog?
*) Interessant genoeg ontbreken deze twee afbeeldingen namelijk in de officiële bekendmaking. Ze hebben stiekem 'n afbeelding van de 2-euromunt genomen voor die van 1 euro, en zo ontbreekt eigenlijk ook de afbeelding van 20 cent.
Re: Online administratie euromuntenverzameling
Als eerste een hartelijk welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!
Je valt met de deur in huis, maar dat is verder geen probleem. Echter is het misschien wel interessant om jezelf even voor te stellen. Waarom doe je dit, wie ben je en wat is je doel van deze site/catalogus? Is het de bedoeling dat je de verzamelaar helpt, of wil je (in de toekomst) geld verdienen met je site? Voorstellen kun je in de rubriek: Stel je voor...
Het ziet er allemaal mooi en werkbaar uit, ware het niet dat er al diverse sites zijn die dezelfde functie hebben. Ikzelf ben niet zo'n voorstander van deze sites met name omdat ik mijn verzameling uit veiligheidsoverwegingen verder geen bekendheid wil geven en het liefste mijn eigen database bijhoud/creeër.
Maar goed ik ben gecharmeerd van de layout en het is overzichtelijk, hoewel een en ander wellicht makkelijker te navigeren zou kunnen zijn door middel van makkelijke menuknoppen.
Kleine tip, let op met het van het internet afplukken van afbeeldingen. De meeste zul je makkelijk kunnen gebruiken, maar een enkele (copyrightgevoelige) afbeelding kan je als zo een zware kostenpost bezorgen. Let dus op want ze zitten er echt tussen! Vraag dus altijd (schriftelijk) toestemming aan de eigenaar en kan je die niet vinden of krijg je geen reactie, brand je er dan liever niet aan.
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Je valt met de deur in huis, maar dat is verder geen probleem. Echter is het misschien wel interessant om jezelf even voor te stellen. Waarom doe je dit, wie ben je en wat is je doel van deze site/catalogus? Is het de bedoeling dat je de verzamelaar helpt, of wil je (in de toekomst) geld verdienen met je site? Voorstellen kun je in de rubriek: Stel je voor...
Het ziet er allemaal mooi en werkbaar uit, ware het niet dat er al diverse sites zijn die dezelfde functie hebben. Ikzelf ben niet zo'n voorstander van deze sites met name omdat ik mijn verzameling uit veiligheidsoverwegingen verder geen bekendheid wil geven en het liefste mijn eigen database bijhoud/creeër.
Maar goed ik ben gecharmeerd van de layout en het is overzichtelijk, hoewel een en ander wellicht makkelijker te navigeren zou kunnen zijn door middel van makkelijke menuknoppen.
Kleine tip, let op met het van het internet afplukken van afbeeldingen. De meeste zul je makkelijk kunnen gebruiken, maar een enkele (copyrightgevoelige) afbeelding kan je als zo een zware kostenpost bezorgen. Let dus op want ze zitten er echt tussen! Vraag dus altijd (schriftelijk) toestemming aan de eigenaar en kan je die niet vinden of krijg je geen reactie, brand je er dan liever niet aan.
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Nieuw lid
Dank voor de reactie, Jeroen!
Ik heb de site voornamelijk gebouwd omdat ik plezier beleef aan het bouwen van sites, en omdat ik meende dat er mensen mee geholpen zouden kunnen zijn (als niemand anders, dan op z'n minst de genoemde vriend ). Ik heb geen commerciële interesses met deze site.
Wat voor menuknoppen had u in gedachten?
Wat betreft de afbeeldingen: Ze komen voornamelijk van de Europese Commissie, en zijn zover ik weet dus amtelijke werken, die ik kan gebruiken. Een paar komen van de respectievelijke munthuizen. Heeft dit forum negatieve ervaring opgedaan met deze of bepaalde andere bronnen?
Ik heb de site voornamelijk gebouwd omdat ik plezier beleef aan het bouwen van sites, en omdat ik meende dat er mensen mee geholpen zouden kunnen zijn (als niemand anders, dan op z'n minst de genoemde vriend ). Ik heb geen commerciële interesses met deze site.
Wat voor menuknoppen had u in gedachten?
Wat betreft de afbeeldingen: Ze komen voornamelijk van de Europese Commissie, en zijn zover ik weet dus amtelijke werken, die ik kan gebruiken. Een paar komen van de respectievelijke munthuizen. Heeft dit forum negatieve ervaring opgedaan met deze of bepaalde andere bronnen?
Nee niet met die sites, maar wel met een andere site/persoon en dat is gewoon vervelend geld kwijt raken.
Toch raad ik je aan om gewoon even te melden dat je de afbeeldingen gebruikt, je weet maar nooit en dan hebben we het over een kleine moeite.
Verder zou ik persoonlijk de 2 euro herdenkingsmunten apart navigeerbaar maken, dmv een knop. Het is immers een belangrijke en populaire verzameltak. Verder werken de knoppen goed hoor die je al hebt in de menubalk. Ik doelde meer op knoppen naar landen en wellicht jaar, je zult bijvoorbeeld veel moeten scrollen als je naar Spanje wilt, want je ziet eerste Andorra, België, etc. Zo ook met zoeken op jaar, zoek ik een munt uit 2001, dan zal ik eerst 2014, 2013, 2102 etc door moeten schrollen. Het is maar een tip en kijk maar wat je er mee doet.
Gr. Jeroen
Toch raad ik je aan om gewoon even te melden dat je de afbeeldingen gebruikt, je weet maar nooit en dan hebben we het over een kleine moeite.
Verder zou ik persoonlijk de 2 euro herdenkingsmunten apart navigeerbaar maken, dmv een knop. Het is immers een belangrijke en populaire verzameltak. Verder werken de knoppen goed hoor die je al hebt in de menubalk. Ik doelde meer op knoppen naar landen en wellicht jaar, je zult bijvoorbeeld veel moeten scrollen als je naar Spanje wilt, want je ziet eerste Andorra, België, etc. Zo ook met zoeken op jaar, zoek ik een munt uit 2001, dan zal ik eerst 2014, 2013, 2102 etc door moeten schrollen. Het is maar een tip en kijk maar wat je er mee doet.
Gr. Jeroen
-
- Nieuw lid
U heeft gelijk: Liever het zekere voor het onzekere nemen.
Wat betreft uw suggesties: Ze zijn alleszins redelijk, en zijn mij ook reeds te binnen geschoten. Ik zal erover nadenken hoe ik ze zou kunnen implementeren.
Wat betreft uw suggesties: Ze zijn alleszins redelijk, en zijn mij ook reeds te binnen geschoten. Ik zal erover nadenken hoe ik ze zou kunnen implementeren.
Ik heb mij even geregistreerd en wat munten in mijn collectie toegevoegd. Werkt redelijk, maar ik zie nu ook groene cirkels van munten die ik niet heb aangevinkt. Misschien kun je dat weglaten, anders heb ik straks een gigantisch lange lijst om doorheen te scrollen met zinlose ruimte.
Verder mis ik wel wat informatie over de munt zelf, met name bij de herdenkings 2 euro's, het thema.
Ook verzamel ik bij de Duitse munten de muntplaats letters (ADFGJ) hoe kan ik dat verwerken in mijn collectie?
En waar kan ik aanvinken welke jaren ik heb van de reguliere munten. Dus als ik de serie Nederland 2007 wel heb, 2008 niet, maar 2009 en 2010 weer wel? Of dat ik alleen de 2 euro's per jaar aan kan vinken, zo ook de andere denominaties...
En ja ik ben een zeur, ik mis de kwaliteitsaanduidingen... Ik heb heb bijvoorbeeld de 2 euro van België 2013 - 100 jaar KMI in zowel UNC, BU/FDC en Proof. Kan dit volgens mij niet aangeven. Daarbij kan ik ook niet de hoeveelheden aangeven die ik heb, zoals 45 maal UNC België 2013 - 100 jaar KMI.
Nu ik het even heb uitgetest blijf ik wel bij de opmerking dat het navigeerbaar moet zijn. Ik scroll me echt een ongeluk. De logica is duidelijk maar dus niet erg gebruiksvriendelijk. Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien kun je eens nadenken over een overzichtlijst waarin alle munten te zien zijn, maar dan zonder de afbeeldingen en met enkel de belangrijkste informatie.
Zie bovenstaande als positieve feedback, ik ben best gecharmeerd van de basis van de catalogus en denk dat er met de nodige aanpassingen een heel handige catalogus gemaakt kan worden die makkelijker werkt. Ik zie in ieder geval dat je de kennis in huis hebt om wat moois te bouwen.
Succes!
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Verder mis ik wel wat informatie over de munt zelf, met name bij de herdenkings 2 euro's, het thema.
Ook verzamel ik bij de Duitse munten de muntplaats letters (ADFGJ) hoe kan ik dat verwerken in mijn collectie?
En waar kan ik aanvinken welke jaren ik heb van de reguliere munten. Dus als ik de serie Nederland 2007 wel heb, 2008 niet, maar 2009 en 2010 weer wel? Of dat ik alleen de 2 euro's per jaar aan kan vinken, zo ook de andere denominaties...
En ja ik ben een zeur, ik mis de kwaliteitsaanduidingen... Ik heb heb bijvoorbeeld de 2 euro van België 2013 - 100 jaar KMI in zowel UNC, BU/FDC en Proof. Kan dit volgens mij niet aangeven. Daarbij kan ik ook niet de hoeveelheden aangeven die ik heb, zoals 45 maal UNC België 2013 - 100 jaar KMI.
Nu ik het even heb uitgetest blijf ik wel bij de opmerking dat het navigeerbaar moet zijn. Ik scroll me echt een ongeluk. De logica is duidelijk maar dus niet erg gebruiksvriendelijk. Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien kun je eens nadenken over een overzichtlijst waarin alle munten te zien zijn, maar dan zonder de afbeeldingen en met enkel de belangrijkste informatie.
Zie bovenstaande als positieve feedback, ik ben best gecharmeerd van de basis van de catalogus en denk dat er met de nodige aanpassingen een heel handige catalogus gemaakt kan worden die makkelijker werkt. Ik zie in ieder geval dat je de kennis in huis hebt om wat moois te bouwen.
Succes!
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
-
- Nieuw lid
Huh. Groene cirkels horen natuurlijk alléén om de munten te staan die u heeft aangevinkt en nergens anders. Het is me niet helemaal duidelijk wat u bedoelt -- kunt u wellicht een screenshot posten?
Qua informatie over de munten: Als u uw muis boven de munt houdt verschijnt het onderwerp van de munt, en, in het geval van herdenkingsmunten, ook de oplage.
Munthuizen, jaartallen, en kwaliteitsaanduidingen: Dat zou het uiteraard compleet maken, maar ook een stuk minder eenvoudig. In eerste instantie heb ik het zo minimaal nodig gelaten voor diegenen die de details niet zo interesseren. Voor hen die deze informatie wel willen registreren is er het notitieveld. Als blijkt dat dit eigenlijk noodzakelijke informatie is en het notitieveld (dus) te omslachtig is, zou ik bijvoorbeeld voor elke munt een popup o.i.d. kunnen invoeren... Ik zou graag eerst van andere potentiële gebruikers horen of dit inderdaad gewenst is.
Tabelaanzicht zonder afbeeldingen zou niet moeilijk te programmeren zijn, maar zou het nog steeds gewenst zijn als er een betere navigatie zou zijn? Momenteel denk ik aan een "Jump to..." lijstje in het menu, met daarin alle categoriën.
Qua informatie over de munten: Als u uw muis boven de munt houdt verschijnt het onderwerp van de munt, en, in het geval van herdenkingsmunten, ook de oplage.
Munthuizen, jaartallen, en kwaliteitsaanduidingen: Dat zou het uiteraard compleet maken, maar ook een stuk minder eenvoudig. In eerste instantie heb ik het zo minimaal nodig gelaten voor diegenen die de details niet zo interesseren. Voor hen die deze informatie wel willen registreren is er het notitieveld. Als blijkt dat dit eigenlijk noodzakelijke informatie is en het notitieveld (dus) te omslachtig is, zou ik bijvoorbeeld voor elke munt een popup o.i.d. kunnen invoeren... Ik zou graag eerst van andere potentiële gebruikers horen of dit inderdaad gewenst is.
Tabelaanzicht zonder afbeeldingen zou niet moeilijk te programmeren zijn, maar zou het nog steeds gewenst zijn als er een betere navigatie zou zijn? Momenteel denk ik aan een "Jump to..." lijstje in het menu, met daarin alle categoriën.
-
- Globale moderator
Ik heb mij ook even aangemeld, al kan ik mij totaal vinden in de stelling van Jeroen:
Maar als ik dat op dit moment wel doe krijg ik een 'Database Error'.
Als laatste moet ik zeggen dat het er gelinkt uit ziet. Viel me alleen op dat je de afbeelding van de 'Franse 2 euromunt 2013 50 jaar verdrag van Elysee' de afbeelding van de Duitse munt gebruikt.... (maar dat staat weer een beetje gelijk aan het munthuizen verschil...)
Gr, Stephan
Heb even rond gekeken. Viel me wel op dat je niet moet vergeten om na het selecteren van de munten ook nog even op de knop 'Save changes' te klikken.Munthunter schreef: Ikzelf ben niet zo'n voorstander van deze sites met name omdat ik mijn verzameling uit veiligheidsoverwegingen verder geen bekendheid wil geven en het liefste mijn eigen database bijhoud/creeër.
Maar als ik dat op dit moment wel doe krijg ik een 'Database Error'.
Ik begon mijn verzameling inderdaad ooit zonder jaartalverschil en munthuisverschil. Verzamel wel in een kwaliteit dus vind dat niet zozeer van belang, maar de meeste hier denken daar denk ik anders over.pnx schreef:Munthuizen, jaartallen, en kwaliteitsaanduidingen
Als laatste moet ik zeggen dat het er gelinkt uit ziet. Viel me alleen op dat je de afbeelding van de 'Franse 2 euromunt 2013 50 jaar verdrag van Elysee' de afbeelding van de Duitse munt gebruikt.... (maar dat staat weer een beetje gelijk aan het munthuizen verschil...)
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
-
- Nieuw lid
Dank voor de reactie en goed opgelet, de Franse munt zal ik vervangen!
Database Errors zijn natuurlijk ook niet de bedoeling, en des te vreemder omdat de database kennelijk wél functioneerde bij het in eerste instantie ophalen van de munten. Was dit iets tijdelijks? Werkte de rest van de site daarna wel nog gewoon? En werkt 't nu?
Over veiligheid: Zou een mogelijkheid om het delen van de collecties uit te schakelen verschil maken, of is er dieperliggend principeel bezwaar tegen het überhaupt in andermans database hebben van een verzameling?
Database Errors zijn natuurlijk ook niet de bedoeling, en des te vreemder omdat de database kennelijk wél functioneerde bij het in eerste instantie ophalen van de munten. Was dit iets tijdelijks? Werkte de rest van de site daarna wel nog gewoon? En werkt 't nu?
Over veiligheid: Zou een mogelijkheid om het delen van de collecties uit te schakelen verschil maken, of is er dieperliggend principeel bezwaar tegen het überhaupt in andermans database hebben van een verzameling?
Hoezo delen van de collecties, kan een ander zien wat ik in mijn account invoer? Oftewel kan een ander zien hoe mijn collectie er uit ziet? dat zou ik wel bezwaarlijk vinden want dat wil ik dus juist niet...pnx schreef:Over veiligheid: Zou een mogelijkheid om het delen van de collecties uit te schakelen verschil maken, of is er dieperliggend principeel bezwaar tegen het überhaupt in andermans database hebben van een verzameling?
Die groene cirkels waren denk ik eenmalig nadat ik had aangeklikt. Nadat ik het had opgeslagen staan de niet aangeklikte munten netjes onder 'mijn collectie'.
Rome is niet in een dag gebouwd en wanneer een soortgelijk programma in gebruik wordt genomen kom je pas de plus en minpunten tegen. Zoals ik hier uit je reacties mag opmaken luister je goed naar de goedbedoelde adviezen en hoop ik dat wij je kunnen helpen om een mooie, werkbare collectiedatabase te maken, iets waar velen wat aan kunnen hebben.
Gr. Jeroen
-
- Nieuw lid
Ja, zoals in de openingspost te zien was is dat op dit moment mogelijk via coins.kata-noon.net/c/gebruikersnaam, mits de mensen dus je gebruikersnaam kennen en invoeren. Er is geen openbare lijst van collecties of iets dergelijks, maar ik wilde het de mensen makkelijk maken om hun collecties aan anderen te laten zien (de in eerste instantie primaire gebruiker, 'n vriend van me, gebruikt dat zodat andere mensen kunnen zien welke munten ze voor hem moeten bewaren ). Ik zet op de to-do list: Deze mogelijkheid standaard uitzetten, en de gebruiker de mogelijkheid geven dit áán te zetten.Munthunter schreef:Hoezo delen van de collecties, kan een ander zien wat ik in mijn account invoer? Oftewel kan een ander zien hoe mijn collectie er uit ziet? dat zou ik wel bezwaarlijk vinden want dat wil ik dus juist niet...
-
- Globale moderator
Na het inloggen op de site krijg ik al een 'Database Error' als ik vervolgens op 'home' klik krijg ik toch de hele database te zien.pnx schreef:Dank voor de reactie en goed opgelet, de Franse munt zal ik vervangen!
Bij het munten toevoegen aan de collectie krijg ik na 'Save Changes' ook weer de 'Database Error' maar als ik dan nogmaals op 'Home' klik krijg ik wel weer de database te zien, maar is er niets toegevoegd aan mijn 'Collection'.
Wat mij betreft heb ik er geen goed gevoel bij als mijn volledige database ergens op internet bestaat, ik doe dit liever zelf in een excelbestand.pnx schreef: Over veiligheid: Zou een mogelijkheid om het delen van de collecties uit te schakelen verschil maken, of is er dieperliggend principeel bezwaar tegen het überhaupt in andermans database hebben van een verzameling?
Maar er zijn er meer die daar anders over denken, denk ik.
Ik hoop dat je wat aan mijn bevindingen hebt.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
De site ziet er goed uit, doch werk ik ook liever met een excel sheet. Deze plaats ik in dropbox, waardoor ik ze kan benaderen via mijn iPhone waardoor ik altijd en overal zicht heb op mijn verzameling en manco's. Tevens heb ik een deel van mijn verzameling in catawiki. Een nadeel van catawiki is dat niet alle munten in hun database staan en eerlijk gezegd heb ik geen zin om er zelf pakweg 60 items aan toe tevoegen
Hier kan ik mezelf helemaal in vinden.Stephan O schreef:Wat mij betreft heb ik er geen goed gevoel bij als mijn volledige database ergens op internet bestaat, ik doe dit liever zelf in een excelbestand. Maar er zijn er meer die daar anders over denken, denk ik. Gr, Stephan
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Mooi en overzichtelijk.Zelfs gemakkelijk voor mij(nadat ik een nieuw wachtwoord kreeg ).Echt hanteerbaar voor mensen die maar over een kleine basis computergebruik beschikken .Moeiteloos ook om fouten recht te zetten.Je hoeft dan je verzamelmap niet uit te halen om alles te bekijken of te checken wat je hebt of niet.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Ik denk dat het met name prettig zal zijn als men een (eenvoudig) overzicht uit kan printen waarin hun verzameling overzichtelijk getoond wordt. Met name als men naar bijvoorbeeld een beurs gaat is dit handig zodat je kunt zien wat je nog mist in je verzameling, of al hebt.pnx schreef:Tabelaanzicht zonder afbeeldingen zou niet moeilijk te programmeren zijn, maar zou het nog steeds gewenst zijn als er een betere navigatie zou zijn? Momenteel denk ik aan een "Jump to..." lijstje in het menu, met daarin alle categoriën.
Gr. Jeroen
-
- Globale moderator
Ik denk dat de eerste opzet is geweest om een overzicht met afbeeldingen te kunnen geven aan mensen die je wel willen helpen met verzamelen, maar niet alle munten kennen die er zijn.
Dus specifieker voor de mensen die uit circulatie verzamelen is dit een handige opzet. De familie en vrienden kunnen niet zoveel met een tabel met jaartallen.
Als het inderdaad als overzicht voor je zelf is hoeven de afbeeldingen er niet bij lijkt mij. Dus de keuze hebben maakt het voor meer mensen aantrekkelijk.
Gr, Stephan
Dus specifieker voor de mensen die uit circulatie verzamelen is dit een handige opzet. De familie en vrienden kunnen niet zoveel met een tabel met jaartallen.
Als het inderdaad als overzicht voor je zelf is hoeven de afbeeldingen er niet bij lijkt mij. Dus de keuze hebben maakt het voor meer mensen aantrekkelijk.
Gr, Stephan
Inderdaad persoonlijk vind ik het met afbeeldingen aantrekkelijk om naar te kijken en zo leer je de munten beter kennen dan met wat nummers en jaartallen.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Ik gebruik verder dit overzicht maar vraag me af of de nieuwe afbeeldingen bijv.van Belgie Filip er nog niet bij kunnen en nog een paar andere nieuwe.Vind het een goed systeem(ook voor mensen die niet zo handig zijn met de computer).Hopelijk blijft dit en wordt er verder bijgewerkt.Alvast bedankt.
-
- Nieuw lid
Zo! Excuses voor de stilte; ik was even een paar maandjes in Amerika, waar ik geen tijd had om aan projecten te werken, maar wel mijn beide verzamelingen flink hebben kunnen updaten. De Amerikaanse series voor hun kwartjes (50 staten en "America the Beautiful") hebben best mooie ontwerpen!
Ter zake: ik heb dit weekend de volgende gevraagde veranderingen doorgevoerd:
- Het probleem van Stefan O. opgelost: Hij gebruikte tekens in zijn gebruikersnaam waar de database niet mee om kon gaan. Dit is nu als het goed is niet meer mogelijk.
- Mogelijkheid om de collectie privé te maken. Dit is nu de standaard, ook met terugwerkende kracht voor bestaande gebruikers. De instelling kan in het profiel veranderd worden.
- Navigatiemogelijkheid voor de categorieën (landen, denominaties, jaartallen).
Tevens heb ik een tweetal nieuwe munten toegevoegd, maar ik heb nog niet de tijd genomen om eens goed te kijken wat er de laatste maanden allemaal gebeurd is met de euro's... Zoals die nieuwe van België, bijvoorbeeld. Hopelijk heb ik daar binnenkort tijd voor.
Ter zake: ik heb dit weekend de volgende gevraagde veranderingen doorgevoerd:
- Het probleem van Stefan O. opgelost: Hij gebruikte tekens in zijn gebruikersnaam waar de database niet mee om kon gaan. Dit is nu als het goed is niet meer mogelijk.
- Mogelijkheid om de collectie privé te maken. Dit is nu de standaard, ook met terugwerkende kracht voor bestaande gebruikers. De instelling kan in het profiel veranderd worden.
- Navigatiemogelijkheid voor de categorieën (landen, denominaties, jaartallen).
Tevens heb ik een tweetal nieuwe munten toegevoegd, maar ik heb nog niet de tijd genomen om eens goed te kijken wat er de laatste maanden allemaal gebeurd is met de euro's... Zoals die nieuwe van België, bijvoorbeeld. Hopelijk heb ik daar binnenkort tijd voor.
-
- Globale moderator
Mooie stapel muntjes en boekjes.
De bijwerkingen zien er goed uit! Ik heb me maar eens opnieuw geregistreerd, wist niet meer wat de oude was...
Inloggen werkt inderdaad beter, geeft de melding als het niet conform standaard is.
Privé-optie is een hele goede toevoeging.
Daarnaast viel me direct op dat de 2 euro Portugal 40 jaar Anjerrevolutie 90 graden gedraaid is afgebeeld.
Gr, Stephan
De bijwerkingen zien er goed uit! Ik heb me maar eens opnieuw geregistreerd, wist niet meer wat de oude was...
Inloggen werkt inderdaad beter, geeft de melding als het niet conform standaard is.
Privé-optie is een hele goede toevoeging.
Daarnaast viel me direct op dat de 2 euro Portugal 40 jaar Anjerrevolutie 90 graden gedraaid is afgebeeld.
Gr, Stephan
-
- Nieuw lid
Hm, vreemd. De munt is 90 graden gedraaid afgebeeld in het officiële publicatieblad van de EU; ik heb het gewoon overgenomen. Hij staat nu in ieder geval weer recht. De nieuwe serie van België is ook opgenomen. Als er nog verdere munten ontbreken hoor ik het graag!
(En excuses voor het verkeerd spellen van de naam.)
Momenteel nog op de to-do list:
- Functie om het wachtwoord te resetten.
- "Commemorative" versus "Common" als aparte sorteermogelijkheid.
Ik denk niet dat ik functionaliteit zal inbouwen om voor elke munt uitgebreide informatie (jaartallen, munthuizen, kwaliteiten e.d.) aan te geven, in ieder geval niet binnen afzienbare tijd. Voor gedetailleerde boekhouding zijn er meerdere alternatieven; haar eenvoud lijkt me op dit moment juist één van de pluspunten van deze website -- voor hen die er genoeg aan hebben, natuurlijk.
(En excuses voor het verkeerd spellen van de naam.)
Momenteel nog op de to-do list:
- Functie om het wachtwoord te resetten.
- "Commemorative" versus "Common" als aparte sorteermogelijkheid.
Ik denk niet dat ik functionaliteit zal inbouwen om voor elke munt uitgebreide informatie (jaartallen, munthuizen, kwaliteiten e.d.) aan te geven, in ieder geval niet binnen afzienbare tijd. Voor gedetailleerde boekhouding zijn er meerdere alternatieven; haar eenvoud lijkt me op dit moment juist één van de pluspunten van deze website -- voor hen die er genoeg aan hebben, natuurlijk.
De Slowakije 2014 ontbreekt nog .Steeds mooie afbeeldingen met oog voor detail vind ik.
-
- Nieuw lid
Slowakijke eindelijk toegevoegd, plus vijf andere commemoratieve munten.
Hoewel de Nederlandse dubbelkop en de Duitse Laendermunt volgens sommige al dan niet officiele bronnen al in de omloop zouden moeten zijn, kan ik hun aankondigingen niet vinden in het publicatieblad van de EU. Heb ik ze gemist of zijn ze er daadwerkelijk nog niet?
Hoewel de Nederlandse dubbelkop en de Duitse Laendermunt volgens sommige al dan niet officiele bronnen al in de omloop zouden moeten zijn, kan ik hun aankondigingen niet vinden in het publicatieblad van de EU. Heb ik ze gemist of zijn ze er daadwerkelijk nog niet?
De Nederlandse 2014 dubbelkop is er al.