Euromunten Nederland (Koning Willem Alexander 2014 - ...)
Moderator: euromunter
Re: Euromunten Nederland (Koning Willem Alexander 2014 - ...
Op www.herdenkingsmunt.nl zijn de deelnemende verkooppunten te vinden.
Je kunt daar ook bestellen en hoewel de site van KNM samen met het ministerie is, hanteren ze daar slechts 1,50 aan verzendkosten in plaats van de 2,95 die KNM zelf in rekening brengt. Maximaal 2 per bestelling.
Luit
Je kunt daar ook bestellen en hoewel de site van KNM samen met het ministerie is, hanteren ze daar slechts 1,50 aan verzendkosten in plaats van de 2,95 die KNM zelf in rekening brengt. Maximaal 2 per bestelling.
Luit
-
- Globale moderator
Gisteren tijdje gesproken met de eigenaar van de winkel waar ik de setjes heb gekocht. Niet uitverkochte setjes gaan bij hem de kassa in. Als wisselgeld... Kleine kans dus alsnog om de 1 en 2 eurocent munten tegen te komen.
Groeten Paul
Groeten Paul
-
- Donateur
Paul, ik denk dat je niet verkochte setjes bedoeld, als ze uitverkocht zijn dan....................euromunter schreef:Gisteren tijdje gesproken met de eigenaar van de winkel waar ik de setjes heb gekocht. Niet uitverkochte setjes gaan bij hem de kassa in. Als wisselgeld... Kleine kans dus alsnog om de 1 en 2 eurocent munten tegen te komen.
Groeten Paul
Volgens mij is de kans wel heel erg klein om ze in circulatie tegen te komen, de laatste jaren heb ik nooit meer 1 en/of 2 centen terug gekregen als wisselgeld, dus waarom nu wel.
gr
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Vandaag zijn eindelijk ook hier de setjes uitgeleverd en lagen ze keurig op mij te wachten. Voor het gemak hadden ze even alle setjes met plakband aan elkaar getaped...
Inderdaad zijn de 2 eurocenten van mindere kwaliteit, maar lijkt het minder erg te zijn dan ik van andere leden hier begrijp. Dat de achterzijde open is, was te verwachten omdat deze setjes niet specifiek voor de verzamelaar zijn gemaakt en ik denk dat de bedoeling is dat de munten er uit gehaald zouden moeten worden.
Wat betreft het ontwerp ben ik wat milder nu ik ze in het echt zie. Bovenal vind ik ze mooier dan het ontwerp van Beatrix, maar die vond ik dan ook spuuglelijk. Het heeft wat meer door het reliëf, maar ik zal er nooit echt heel erg warm voor gaan lopen. De pukkel in de nek van Willem is op mijn munten van 2 euro niet meer te zien.
Gr. Jeroen
Inderdaad zijn de 2 eurocenten van mindere kwaliteit, maar lijkt het minder erg te zijn dan ik van andere leden hier begrijp. Dat de achterzijde open is, was te verwachten omdat deze setjes niet specifiek voor de verzamelaar zijn gemaakt en ik denk dat de bedoeling is dat de munten er uit gehaald zouden moeten worden.
Wat betreft het ontwerp ben ik wat milder nu ik ze in het echt zie. Bovenal vind ik ze mooier dan het ontwerp van Beatrix, maar die vond ik dan ook spuuglelijk. Het heeft wat meer door het reliëf, maar ik zal er nooit echt heel erg warm voor gaan lopen. De pukkel in de nek van Willem is op mijn munten van 2 euro niet meer te zien.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Donateur
Wat betreft de munten zelf (heb ze vandaag pas opgehaald), ze vallen me tegen. Niet alleen de 2 cent, die zoals ik hier al gelezen heb, bij ieder aangetast is, maar ook de vormgeving.
Op papier zag het her beter uit dan in het echt. De blokjes (weet niet hoe ik het anders moet noemen), springen er op papier uit, op de munt nauwelijks, alleen bij een bepaalde lichtval zie je ze.
Jammer, we zullen het er de komende tijd mee moeten doen.
Op papier zag het her beter uit dan in het echt. De blokjes (weet niet hoe ik het anders moet noemen), springen er op papier uit, op de munt nauwelijks, alleen bij een bepaalde lichtval zie je ze.
Jammer, we zullen het er de komende tijd mee moeten doen.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
-
- Globale moderator
5 euro betalen om 3,88 uit te geven? Uiteindelijk zullen er wel setjes in de circulatie belanden, maar denk dat het de bedoeling er achter is.Munthunter schreef: Inderdaad zijn de 2 eurocenten van mindere kwaliteit, maar lijkt het minder erg te zijn dan ik van andere leden hier begrijp. Dat de achterzijde open is, was te verwachten omdat deze setjes niet specifiek voor de verzamelaar zijn gemaakt en ik denk dat de bedoeling is dat de munten er uit gehaald zouden moeten worden.
De 1 en 2 euro cent munten zijn wél geslagen voor de verzamelaars en niet voor de circulatie. Dus...het is maar hoe je het bekijkt
groeten Paul
Nou, ik moet gewoon tot maandag wachten want het postagentschap bij mijn werk had me vanochtend verteld dat ze maandag pas mogen leveren. Ik zal jullie de discussie besparen maar ik was op zijn zachtst gezegd "not amused".
Alfred
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Dat was ik ook niet Alfred, zeker niet als je hoort/leest dat ze overal verder worden uitgeleverd. Waarop ze het basseren is mij een vraag, maar wellicht zal de KNM bij uitlevering aan de postagentschappen wel een schrijven hebben toegevoegd met een datum waarop ze mogen worden uigeleverd.
Pest is alleen dat de dames hier achter de balie het zichtbaar vervelend vinden al die lastige vragen en opmerkingen en er verder ook weinig mee op hebben. Wat ik begreep is dat zij zelf (er zal iemand voor zijn aangewezen) de bestelling doen en diegene die er hier mee op is gezadeld heeft vast gedacht dat ze er mee zouden blijven zitten want 25 stuks lijkt mij wel erg weinig voor bijna 30.000 inwoners.
Maar goed ik heb ze.
Gr. Jeroen
Pest is alleen dat de dames hier achter de balie het zichtbaar vervelend vinden al die lastige vragen en opmerkingen en er verder ook weinig mee op hebben. Wat ik begreep is dat zij zelf (er zal iemand voor zijn aangewezen) de bestelling doen en diegene die er hier mee op is gezadeld heeft vast gedacht dat ze er mee zouden blijven zitten want 25 stuks lijkt mij wel erg weinig voor bijna 30.000 inwoners.
Maar goed ik heb ze.
Gr. Jeroen
Er is inderdaad een schrijven toegevoegd door KNM, bij het postagentschap un de Jumbo in ssen waar ik gisteren was probeerde ik 20 setjes te kopen, vooral voor de export...Munthunter schreef:maar wellicht zal de KNM bij uitlevering aan de postagentschappen wel een schrijven hebben toegevoegd met een datum waarop ze mogen worden uigeleverd.
Toen ging ze zoeken, en vond dat aleen voor kleingebruik mocht worden verkocht, en niet aan munthandelaren.
Die moesten contact met KNM opnemen. Ik mocht 5 setjes meenemen. Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als ik vandaag terug zou komen, werd gezegd dat dat niet te controleren was
Luit
-
- Globale moderator
Ik heb gisteren gevraagd hoeveel ik er mocht kopen. Mocht alles wel in 1 keer kopen, hij moet ze toch verkopen, dus of dat nou aan één iemand was of dat ze allemaal apart verkocht werden aan meerdere klanten, maakte voor hem geen verschil. Hij was vooral 'bang' dat hij er weer mee bleef zitten. Dus als ik ze voor de handel nodig had mocht ik ze allemaal kopen. Mooi is dat hè, verschillende verhalen en verschillende verkoop datums.
Groeten Paul
Groeten Paul
Wat is eigenlijk de oplage van deze setjes? Is dat al bekend?
-
- Globale moderator
Oplages valt onder de circulatie oplages.
Dus maximaal 500.000 setjes
-
- Senior lid
500 halen we bij lange na niet.
70 of 220 dacht ik (een groot verschil, maar weet niet meer welke t was).
Overigens is de bu set inmiddels ook beschikbaar! Ik zal deze maandag naar mijn klanten verzenden in ieder geval.
70 of 220 dacht ik (een groot verschil, maar weet niet meer welke t was).
Overigens is de bu set inmiddels ook beschikbaar! Ik zal deze maandag naar mijn klanten verzenden in ieder geval.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
-
- Globale moderator
Staat ook een knipoog bij
Onder die 500.000 stuks zitten o.a. de munten uit de muntrolpakketten, welke in juni op de Dag van de Munt uitgegeven worden.
Groeten Paul
Onder die 500.000 stuks zitten o.a. de munten uit de muntrolpakketten, welke in juni op de Dag van de Munt uitgegeven worden.
Groeten Paul
Gaat niet vanuit België, is enkel voor Nederland.llinde schreef:Op http://www.herdenkingsmunt.nl zijn de deelnemende verkooppunten te vinden.
Luit
Zal dan toch maar bij een handelaar moeten kopen, verdomd.
groetjes Luc
Hier in Belgie krijg mijn vader en mijn vrouw nog regelmatig 1 en 2 cent terug,ze zijn nog gewoon in omloop hier.hierm schreef:Paul, ik denk dat je niet verkochte setjes bedoeld, als ze uitverkocht zijn dan....................euromunter schreef:Gisteren tijdje gesproken met de eigenaar van de winkel waar ik de setjes heb gekocht. Niet uitverkochte setjes gaan bij hem de kassa in. Als wisselgeld... Kleine kans dus alsnog om de 1 en 2 eurocent munten tegen te komen.
Groeten Paul
Volgens mij is de kans wel heel erg klein om ze in circulatie tegen te komen, de laatste jaren heb ik nooit meer 1 en/of 2 centen terug gekregen als wisselgeld, dus waarom nu wel.
gr
Ina
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Nederlandse 1 en 2 cent dus.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Ik ga het morgen maar eens ergens anders proberen want logica is niet te zien bij de verkooppunten. Bij de één mag je 5 setjes meenemen, bij de ander mag je de hele voorraad kopen en in mijn geval leveren ze maandag pas. Misschien wordt het eens tijd dat de KNM mooiere munten gaat maken en een uniforme regelgeving bedenkt.
Alfred
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Globale moderator
Mooiere munten in de zin van...?
Bedoel je de ontwerpen? Deze worden door de muntencommissie uitgekozen. Dus niet door de KNM.
Als je het over kwaliteit hebt, komen we in een discussie terecht over de eisen die gesteld mogen worden aan een circulatiemunt, want daar gaat het hier om. Dat er een keer vlekjes of oneffenheden of dergelijke opzitten, dat hoort bij een munt voor de circulatie. Als dit bij een BU-set munt zou gebeuren, dan kun je de KNM hierop aan spreken.
Groeten Paul
Bedoel je de ontwerpen? Deze worden door de muntencommissie uitgekozen. Dus niet door de KNM.
Als je het over kwaliteit hebt, komen we in een discussie terecht over de eisen die gesteld mogen worden aan een circulatiemunt, want daar gaat het hier om. Dat er een keer vlekjes of oneffenheden of dergelijke opzitten, dat hoort bij een munt voor de circulatie. Als dit bij een BU-set munt zou gebeuren, dan kun je de KNM hierop aan spreken.
Groeten Paul
Misschien wordt het dan eens tijd om een nieuwe muntencommissie aan te wijzen want dit zijn wel munten die in vele aantallen voor jaren worden geslagen.
Alfred
Alfred
-
- Globale moderator
En ook zijn goedgekeurd door onze Koning...
Maakt me wel nieuwsgierig naar de andere ontwerpen
Maakt me wel nieuwsgierig naar de andere ontwerpen
Paul,euromunter schreef:Oplages valt onder de circulatie oplages.
de muntrolpakketten vallen toch ook onder circulatie oplage? en met 50 in een rolletje gaat dat best snel....
Luit
Ik had vanmorgen ook het complete doosje zo kunnen kopen, er zat geen max op volgens de verkoopster........
Peter.
Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Hier waren ze helaas niet aanwezig de dame achter de balie kon ook niet vertellen of ze nog zouden komen.
-
- Moderator
In deze duitse krant staat te lezen, dat de "Beatrix-Munten" uit de omloop genomen worden en "stuk voor stuk" door "Willem-Alexander-Munten" ingeruilt worden. De bron zou René van Dijk van de KNM zijn.
"Wir werden nur so viele neue Münzen mit dem Porträt von König Willem-Alexander prägen, wie wir alte Euro-Münzen mit Ex-Königin Beatrix darauf einziehen können,‘‘ kündigt René van Dijk von der ,,Königlichen Münze‘‘ an.
Is daarover bij jullie in NL iets bekend??? Het lijkt me nonsens ...
"Wir werden nur so viele neue Münzen mit dem Porträt von König Willem-Alexander prägen, wie wir alte Euro-Münzen mit Ex-Königin Beatrix darauf einziehen können,‘‘ kündigt René van Dijk von der ,,Königlichen Münze‘‘ an.
Is daarover bij jullie in NL iets bekend??? Het lijkt me nonsens ...
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf