www.yosoyke.be

Links naar interessante websites.
Mark_1

Re: www.yosoyke.be

Bericht door Mark_1 »

Zeer mooie en overzichtelijke website!
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

vandaag nieuwe fotootjes toegevoegd aan mijn database
(het gaat hier meest over de speciale munten van 2011 en sommige van Duitsland, de andere zullen ooit nog eens volgen, want er zitten nog veel foto's tussen die verbeterd kunnen worden).
had vandaag wat tijd en de munten waarvan ik nog geen foto's had en wel al in mijn bezit had eens gefotografeerd
ben blij over het resultaat van de camera van mijn gsm
prachtige kwaliteit :suprised:

[thumbnail]http://www.yosoyke.be/images/Munten/Nat ... inland.jpg[/thumbnail]
[thumbnail]http://www.yosoyke.be/images/Munten/Nat ... stland.jpg[/thumbnail]
[thumbnail]http://www.yosoyke.be/images/Munten/Spe ... Spanje.jpg[/thumbnail]
mvg Kevin
Laatst gewijzigd door Yosoyke op 08 mar 2011, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Hey, duidelijke foto! Wat is dat onderin bij de onderste ster? Een beschadiging? :thuink:
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Gible schreef:Hey, duidelijke foto! Wat is dat onderin bij de onderste ster? Een beschadiging? :thuink:
oei goed opgemerkt.
ben gelijk gaan kijken en bleek een kreukje te zijn in het velletje van de munthouder
bijna niet te zien , enkel maar met de juiste belichting in de juiste hoek :D

mvg Kevin
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Wat me opvalt is dat vaak de Spaanse munten zo'n ongladde buitenkant hebben, dus vaak met oneffenheden. Dit zie ik bij jouw ook terug :thuink:
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Gible schreef:Wat me opvalt is dat vaak de Spaanse munten zo'n ongladde buitenkant hebben, dus vaak met oneffenheden. Dit zie ik bij jouw ook terug :thuink:
ja is mij ook al opgevallen met deze van 2011..
de kwaliteit controles van de rondellen zijn verminderd zeker fzo?

mvg Kevin
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Is trots om alweer een nieuw bezoekersrecord te melden deze maand.
Het oude record werd aan diggelen geblazen met maarliefst meer dan 100extra bezoekers.
Heb veel minder Nederlansde bezoekers wel dan voorheen, het aantal van Belgie is lichtjes gestegen maar heb een immense opmars vanuit USA gekregen..
vraag mij hoe dit komt ..

mvg Kevin
Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Peterbos »

Wat mij net opviel bij jouw foto's, bovenste munt (Finland 2011):
Daar zit een rondje onder het linkerblad, tussen de 4 sprietjes.
Dat heb ik niet op mijn Finlandmunten zitten. is dat wat nieuws of een ongelukje?
Groet,

PB
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Dat is het nieuwe muntteken van de Finse munt die sinds dit jaar op de normale circulatiemunten staat. In 2010 verschenen de verzamelaarsmunten en de nationale 2 euro herdenkingsmunt ook al met dit nieuwe muntteken.

groeten Paul
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Vandaag kan ik met trots meedelen dat ik mijn eerste jaar als web designer heb overleefd !
Fantastisch gewoon!

Blijkbaar slaat mijn persoonlijke visie van hoe ik een website van 2euromunten zie mooi aan.
Heb gedurende het voorbije jaar maarliefst meer dan 7000 bezoekers kunnen ontvangen.
Dit zie ik zeker als een grote persoonlijke overwinning die mij immens trots maakt :D

Ook leuk om te weten is dat mijn applicatie tot op vandaag reeds 248x gedownload is, dus hoop ik dat ik zo vele mensen een handig programma heb bezorgd om hun verzameling in bij te houden. In de komende vakantie zal ik een nieuwe update online gooien die op gelijkaardige wijze te downloaden zal zijn. Deze zal bijgevuld zijn met nieuwe informatie die ik dan nog niet wist + enkele nieuwe foto's die ik nog te kort had.

mvg Kevin
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Proficiat Kevin!

Goed bezig en op naar het volgende jaar!

Je applicatie blijft interessant en ben benieuwd wat de future gaat brengen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Munthunter schreef:Proficiat Kevin!

Goed bezig en op naar het volgende jaar!

Je applicatie blijft interessant en ben benieuwd wat de future gaat brengen.

Gr. Jeroen
Dankje Jeroen!
Ook ik ben benieuwd wat volgend jaar met zich mee zal brengen.
Ik ben van plan volgende week mijn website aan te passen met deze nieuwe herdenkingsmunten nu. Ben er nog steeds niet in geslaagd wat tijd vrij te maken hiervoor door immens drukke schooltijden. Dit is nu voorbij en zal na een weekendje rust terug mijn yosoyke-werk op mij nemen. Wel heb ik al in mijn database de huidige gekende aantallen opgenomen (weliswaar enkel beschikbaar voor mijzelf). Deze zal ik dan ook met het begin van 2012 openbaar maken en versterken met foto's van muntjes die (hopelijk snel) mijn kant op gerold komen.

Ik heb nu ook een macbook pro gekocht. Dus zal ik de applicatie ook voor deze helemaal toegankelijk maken. Er is nog één elementje die hier nog niet op werkt en dit zou ik ook graag gedaan krijgen. Dus werk genoeg, maar gelukkig dat ik het nog steeds vol liefde doe :D

mvg Kevin
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Mooie prestatie Kevin!! Op naar het dubbele aantal bezoekers volgend jaar :thumb up:
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Zullen we dit topic nog eens van onder het stof halen. Sinds enkele dagen bezig met een nieuw design voor de website. Mijn oud design is niet meer echt naar de standaarden van 2012 en ook mede dat deze één van mijn 'uitgangsbordjes' is als webdesigner moet dit toch wel up-to-date blijven. Mede door dat ik de informatie die erop staat nog eens zou moeten aanpassen, misschien wat beter onderverdelen enzovoort dacht ik van ik doe het uiterlijk ook eens. Ook de werkingssnelheid zou door dit design wat verbeterd moeten zijn.

Ook is er nu een aspect in deze designwereld dat 'responsive webdesign' heet. Kort uitgelegd is het dat de website zich aanpast naar verschillende website's. Zodanig dat deze zowel geschikt is om op de iPad te bekijken als op de pc. Zo heb ik dit ook toegepast.

Dus mijn parketvloer is verwijdert (kan nog op opbod verkocht worden indien er geïnteresseerden zijn :p ). De kleuren zullen enerzijds wel blijven, ik wil het rustige effect blijven houden. Het (voorlopige) resultaat kan hier al eens bekeken worden. Dit is nog volop in aanbouw en ik weet nog niet alle aspecten perfect dus het kan zijn dat het effectieve resultaat toch nog wat anders is.

Nieuw design:
Afbeelding

Wanneer het scherm kleiner is dan het gewone pcscherm, vb op een iPad zul je ook kleine aanpassingen zien aan de navigatiebalk en de rest van de inhoud..
Afbeelding

Reacties zijn welkom

mvg Kevin
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Jup jup, het is zover, yosoyke 2.0 staat online :D allen daarheen zou ik zeggen xp sommige elementen staan nog niet helemaal op punt maar dit zal dan beetje bij beetje bijgeschaafd worden (het meeste zelfs zonder dat de gebruikers dit zullen merken ) :lach:

Maar kon niet meer wachten om dit nieuwe design online te gooien! I Heb er lang aan gewerkt om mijn website terug hedendaags te maken, want mij parketvloertje was dringend aan vervanging toe vond ik :p Bij deze is dit nu gebeurd!

Het is dus voornamelijk het design dat aangepast is, maar ook achterliggend is er heel veel veranderd! Enkele elementen om het voor de gebruiker zo aangenaam mogelijk te maken, en dit voor alle gebruikers op maat, gelijk welk scherm of browser deze werkt. Het kan natuurlijk zijn dat er hier en daar nog een klein akkefietje in zit, maar deze zal ik zeker een voor een bestrijde. Tot deze website perfect kan genoemd worden :lach:

Ook moest de logica van de achterliggende database dus aangepast worden door deze nieuwe regel van 2013 met meerdere herdenkingsmunten. Nu mogen ze van mij part die regel aanpassen tot 5 munten per jaar, de logica vangt dit alles op xp

Hopelijk vinden jullie dit design geslaagd en kan ik blijven genieten van dezelfde bezoekers en misschien nog enkele meer !

:arrow: www.yosoyke.be

voor sommige onder jullie kan het zjn dat je niet direct de nieuwe website te zien krijgen door de caching van de webbrowser. Hiervoor moet je de pagina maar eens enkele keren hard refreshen (Ctrl +R) en dan zou het nieuwe design zichtbaar moeten zijn!

Mvg Kevin
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ziet er tof uit Yosoyke! Maar dat heb ik je al eerder laten weten!

Echter weet je ook hoe ik over het fade effect denk. Ik vind het maar irritant. De website is vrij simpel opgebouwd wat het bezoeken van de site erg fijn maakt. Alles is makkelijk terug te vinden, maar bij deze website hoort geen fade effect.

Keep it simple! Verder mijn complimenten, je wordt steeds beter! :thumb up:
Coin Hunter
Lid
Lid

Bericht door Coin Hunter »

Ja, het ziet er goed uit! Ik ben het echter wel met de opmerking van Daniël eens: het fade effect zou ik ook weghalen.

Misschien is het ook wel leuk als je iets meer informatie over de afbeelding op de munt kunt geven. Als ik bijvoorbeeld de 2004 CC van Griekenland neem, zie ik bij de omschrijving Olympische Spelen (OS) staan. Je kunt misschien wel ergens vinden wie de afbeelding ontworpen heeft, wat het voorstelt en misschien wat leuke feitjes over de OS (en het onderdeel discuswerpen) geven. Nu weet ik wel dat het enorm veel tijd kost, maar misschien kan je er iets mee. greeny

En ik las iets over mensen uit de USA. Komen die nog steeds op je website of is dit al weer gedateerd?

Nogmaals, de site ziet er erg goed uit. :knipoog:

Gr. Jeroen
Euromunten: Sets (1 set/land) en 2 Euro CC.
Wereldmunten: Sets (1 set/land)

[hr]Munten zijn duur, maar Verzamelen is onbetaalbaar.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Coin Hunter schreef:Ja, het ziet er goed uit! Ik ben het echter wel met de opmerking van Daniël eens: het fade effect zou ik ook weghalen.

Misschien is het ook wel leuk als je iets meer informatie over de afbeelding op de munt kunt geven. Als ik bijvoorbeeld de 2004 CC van Griekenland neem, zie ik bij de omschrijving Olympische Spelen (OS) staan. Je kunt misschien wel ergens vinden wie de afbeelding ontworpen heeft, wat het voorstelt en misschien wat leuke feitjes over de OS (en het onderdeel discuswerpen) geven. Nu weet ik wel dat het enorm veel tijd kost, maar misschien kan je er iets mee. greeny

En ik las iets over mensen uit de USA. Komen die nog steeds op je website of is dit al weer gedateerd?

Nogmaals, de site ziet er erg goed uit. :knipoog:

Gr. Jeroen
Jaaa, de fade zal ik dan onder lichte dwang van mijn website halen, vond dat nochtans een leuk extraatje maar ach xp

Dit is dan inderdaad wel een leuk idee van deze extra informatie over net onderwerp! Maar dit zal inderdaad een hele hoop tijd kosten om elementen over deze afbeelding bijeen te vinden en aan de database en website toe te voegen. Misschien een klein projectje dit voor in de kerstvakantie ( als ik deze al krijg van het werk) maar dit zal ik zeker aan het todo-lijstje voegen. Vind ik echt en leuk ideetje!

Waar las je dit van usa, hier in dit topic? Ik zou moeten kijken welke bezoekers ik nog telkens over de vloer krijg, heb dit al een tijdje niet meer gecontroleerd. Maar was ook nog van plan een soort van grafiek van bezoekers en/of andere statistiekjes aan de website toe te voegen, dit leek me ook wel leuk.

Mvg Kevin
Coin Hunter
Lid
Lid

Bericht door Coin Hunter »

Yosoyke schreef:Heb veel minder Nederlansde bezoekers wel dan voorheen, het aantal van Belgie is lichtjes gestegen maar heb een immense opmars vanuit USA gekregen..

mvg Kevin
Nou ja, ik zat te denken dat de mensen uit de USA geen Nederlands kunnen en dat wellicht een Engelse vertaling wel handig is. Maar dit is nog meer werk en alleen handig als er veel mensen daarvandaan op jouw site komen. :knipoog:

Gr. Jeroen
Euromunten: Sets (1 set/land) en 2 Euro CC.
Wereldmunten: Sets (1 set/land)

[hr]Munten zijn duur, maar Verzamelen is onbetaalbaar.
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Coin Hunter schreef:
Yosoyke schreef:Heb veel minder Nederlansde bezoekers wel dan voorheen, het aantal van Belgie is lichtjes gestegen maar heb een immense opmars vanuit USA gekregen..

mvg Kevin
Nou ja, ik zat te denken dat de mensen uit de USA geen Nederlands kunnen en dat wellicht een Engelse vertaling wel handig is. Maar dit is nog meer werk en alleen handig als er veel mensen daarvandaan op jouw site komen. :knipoog:

Gr. Jeroen
Ja dit was ooit nog een ideetje inderdaad, maar heb hier gewoon geen tijd voor om dit nogmaals in het frans en het engels te maken. Indien ze het in hun eigen taal willen bekijken kunne ze beroep doen op google translate maar ach xp

Mvg Kevin
genius
Senior lid
Senior lid

Bericht door genius »

Even wat technisch: Valide HTML code? Dit is tegenwoordig ook wel belangrijk.

Scheiden van opmaak en inhoud? (align="right") kan tegenwoordig al eigenlijk niet meer. ;)
123
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

genius schreef:Even wat technisch: Valide HTML code? Dit is tegenwoordig ook wel belangrijk.

Scheiden van opmaak en inhoud? (align="right") kan tegenwoordig al eigenlijk niet meer. ;)
Ik doennormaal gezien zo hard mogelijk mn best m alle element inderdaad scheiden van ontwerp en design. Maar tijdens de creatie durf ik ze nog eens ertussen te zetten en dan vergeet ik af en toe ze eens weg te doen! Sorry meester :(

Zal in het weekend eens kijken om alles valide te krijgen, is altijd leuk deze badges tmogen ontvangen eh xp

Mvg Kevin
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Eindelijk eens tijd gehad om de website in 2013 te brengen qua data. De munten die gekend zijn tot op vandaag werden aan de database toegevoegd. Oplage cijfers werden ingevuld indien deze gekend waren en foto's zullen terug toegevoegd worden van zodra ik ze zelf aan mijn verzameling heb toegevoegd (reeds 13 stuks dus met foto's momenteel die het jaartal 2013 dragen). De mensen die willen mogen altijd deze 13 gaan zoeken :lach:

mvg Kevin

Terug naar “Websites”