Van de maker van de Euro Coin Collection App kreeg ik een e-mail dat de nieuwste versie (1.2.) is verschenen. Ik heb Davide verzocht zichzelf te registreren op ons forum en inmiddels heeft hij een account aangemaakt met de gebruikersnaam Albegor. Op deze wijze kan Davide in de toekomst zelf updates en andere zaken toevoegen aan dit topic en onze vragen beantwoorden.
De app is gemaakt voor de I-Phone, maar verbeter mij maar Davide als hij ook gebruikt kan worden op andere smartphone's en/of tablet's.

De app is ook in te stellen in de Nederlandse taal en dat maakt het voor ons Nederlanders wel een stuk aantrekkelijker. Hieronder enige uitleg over de nieuwste versie.
Screenshots van Iphone:Italië - 21 november 2011
De nieuwste versie van de app voor euromuntenliefhebbers is beschikbaar op de AppStore.
Een nieuwe functie is een optie om de munten, welke alleen beschikbaar zijn in muntsets te laten zien, deze zijn dus niet uitgegeven voor circulatie. Verder zijn er foto's geïmplementeerd van de nieuwe gemeenschappelijke zijden met het uitgebreide Europa ontwerp, uitgegeven sinds januari 2008. Zo kunt kunt u ze vergelijken met het vorige ontwerp.
De ontwikkelaar maakt tevens bekend dat de volgende versie/update foto's en beschrijvingen van de 2 euro herdenkingsmunten 2004-2011 zal bevatten. In de volgende update zal ook een nieuwe functie beschikbaar zijn, waarmee men makkelijker een munt kan ruilen op sociale netwerken.
Belangrijkste kenmerken:
• Exclusieve interactieve album om alle euromunten in een oogopslag te herkennen.
• Gedetailleerde afbeeldingen van 200 verschillende munten.
• Kaarten en info over de 20 landen van het eurogebied.
• Eenvoudig beheer van uw eigen, ruil en wens lijsten.
• Jaar, kwaliteit, muntteken en randschrift voor elke munt.
• Beschikbaar in 7 talen: Engels, Duits, Frans, Italiaans, Nederlands, Portugees en Spaans.
• Leuke munt geluidseffecten en "tril"-functie.
Vertaling door Munthunter

Een filmpje:
[youtube][/youtube]
Hieronder enkele links voor meer informatie en natuurlijk downloadlinks.
En natuurlijk de ► DOWNLOAD-LINK ◄ en nog een ► DOWNLOAD-LINK ◄
[hr]
Ik hoor graag jullie reacties en ervaringen en Davide zal zijn aanvullingen en updates hier plaatsen.
Verder een kleine peiling aan dit bericht toegevoegd met een paar simpele vragen, hiermee kun je laten weten of je de App gaat gebruiken of niet.
Tot slot in de bijlage een PDF-bestand met fraaie afbeeldingen en nog meer informatie!
Veel plezier er mee en laat wat van je horen!
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter http://www.freshapps.com/euro-coin-collection/