Effe een laat antwoordje, maar beter laat dan nooit
Voor zo ver ik weet en met acces al gewerkt heb is dit toch de beste manier om overzichten te maken.
Access gebruikt een grafische interface, waardoor het mogelijk is voor gebruikers die geen kennis hebben van de programmeertaal (SQL) waarmee databases gemaakt worden, om toch een databank te bouwen. Nog een extraatje is dat via deze grafische interface het ook mogelijk is om een frontend te bouwen (formulieren, rapporten, en pagina's).
Al deze dingen worden dan in een database-formaat opgeslagen op de harde schijf van de gebruiker. Probleemje met deze acces-databases is dat deze heel gauw massaal veel capaciteit van uw harde schijf opslorpen.
Klein vergelijkend voorbeeldje : ik heb momenteel 2 databases die ik gebruik, waarin tweemaal dezelfde informatie staat, een voor eigen gebruik, een voor het voeden van mijn website :
- Access database : 1220 kb (eigen gebruik)
- SQL-script : 57 kb ( website )
dus stel ik voor dat je toch blijft in Access werken met links naar de foto's. Op een link is snel geklikt en wordt de foto geopend. Wanneer je deze nog eens extra zou opslaan in uw database zou deze immens groot worden en veel te traag om nog goed mee te kunnen werken.
( Een database is en blijft een plaats waar je TEKST-gegevens over gelijkaardige dingen bijhoudt. )
Dus als je dan echt foto's wilt tonen bij uw overzichtjes is het inderdaad beter om een PDF bestandje te gaan maken.
mvg Kevin