marktplaats vals goud

Plaats hier berichten over valse munten. Hiermee wordt bedoeld, munten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.
squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

marktplaats vals goud

Bericht door squarecoin »

Deze verkoper probeert valse gouden munten te verkopen , hij heeft er heel veel en geeft de indruk dat het echte gouden munten zijn

Ik heb naar de verkoper geschreven maar hij heeft ze niet weg gehaalt , zouden jullie even langs marktplaats willen gaan en aangeven dat het hier om valse munten gaat
gewoon even op het knopje drukken (aanmelden )

als er genoeg mensen dit doen dan verwacht ik dat marktplaats er uiteindelijk wel iets aan gaat doen

http://www.marktplaats.nl/a/postzegels- ... ousPage=lr

squarecoin
Dick
Superlid
Superlid

Re: marktplaats vals goud

Bericht door Dick »

Ja na het lezen van zijn tekst kun je al wel nagaan dat dit niet klopt.

Ik heb geen verstand van munten, maar de goudprijs van muntgoud is actueel € 26,89 per gram. De intrinsieke (goud)waarde van deze munt is op basis van deze goudprijs dus actueel € 213,78. De verzamelwaarde van de munt zelf is mijn onbekend. Ik laat het aan u als verzamelaar over om uw oordeel te geven.

En dan een vraagprijs van 20 euro ?

Groet
Dick.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

vals.jpg
Voor het geval dat de fotootjes van dit studiemateriaal voor de toekomst worden weggehaald..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Dit kwam al eerder aan de orde: http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=44&t=12724

Deze meneer kan het dus niet laten...
squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Jan W schreef:Dit kwam al eerder aan de orde: http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=44&t=12724

Deze meneer kan het dus niet laten...

Hi Jan W, ja die meneer is vervelend maar als we allemaal even Marktplaats tippen dan denk ik dat ze wel iets doen , speciaal als je hier even vermelt dat je marktplaats getips hebt, want dan schrijf ik over een paar dagen waarom marktplaats niet reageerd ( met een paar copietjes naar wat kranten ) Het is komkommer tijd en er is niet al te veel voor kranten over te schrijven.

groetjes sc
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Ik heb MP net even getipt met als reden dat de munt niet van goud is maar van aluminium-brons.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Enkele weken geleden heb ik deze verkoper persoonlijk benaderd en erop gewezen dat zijn munten niet echt kunnen zijn. Hij zou zijn munten daarop door een juwelier laten toetsen.

Nou is dat waarschijnlijk een hele slechte juwelier geweest. Ik heb in ieder geval de advertentie gemeld bij MP.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik heb alle advertenties aangemeld bij MP. Ik houd niet van dat soort praktijken. In Tilburg woont er ook eentje die flikt dit ook, Centraal Inkoop is zijn naam geloof ik.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Ik kan mij herinneren dat een tijdje geleden een mevrouw munten "verkocht" op MP en daarvoor foto's gebruikte van een veiling van het Twents veilinghuis. Meerdere forumleden besloten daarop biedingen te doen van honderduizenden euro's.... wellicht is dat nog een optie? Kan helaas de posts niet meer terugvinden. Was wel een mooie actie :knipoog:
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

We kunnen ook een advertentie aanmaken waarin we de mensen waarschuwen voor deze meneer...

MuntenZwolle Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door MuntenZwolle »

janssenfrank schreef:We kunnen ook een advertentie aanmaken waarin we de mensen waarschuwen voor deze meneer...
Ja dat heb ik ook weleens gedaan maar die werden steeds verwijderd :cry:
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Nja, als je goud wil kopen, moet je wel weten wát je wil kopen. Ik vind de mensen die erin (zouden) trappen ook wel 'een beetje dom'.

Ik heb pas één gouden stuk in mijn verzameling en die heb ik gekocht bij een munthandel die bij de NVMH zit. Toch net iets betrouwbaarder, lijkt me.

rinuske

Bericht door rinuske »

ook marktplaats getipt
hij adverteerd ook al onder 2 namen, ben hem al weleens eerder tegengekomen
Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim »

Gemeld, dat hoort natuurlijk niet zo...

Wel goed dat er iemand al het maximale geboden heeft op alle advertenties :thumb up:
Zo kan in ieder geval niemand meer bieden.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

janssenfrank schreef:Ik heb pas één gouden stuk in mijn verzameling en die heb ik gekocht bij een munthandel die bij de NVMH zit. Toch net iets betrouwbaarder, lijkt me.
Nou, in Maastricht zat een handelaar die ook lid was maar hij is wegens frauduleuze praktijken door Justitie aangepakt. Robin kan er van meepraten.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Was dat niet Van Dussen (of zo).

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Is het niet een idee om een blacklist aan te leggen met mensen die niet betrouwbaar zijn?

neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

janssenfrank schreef:Is het niet een idee om een blacklist aan te leggen met mensen die niet betrouwbaar zijn?
voor mp gebruikers heeft dat geen zin. je kan in 1 seconde je gebruikersnaam veranderen zonder een nieuw account aan te maken. dat is wel het voordeel bij ebay bv. Daar blijft de account geschiedenis altijd in te zien.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

janssenfrank schreef:Was dat niet Van Dussen (of zo).
Philamunt was het.

Het is leuk dat iemand bij alle advertenties het maximale bod heeft geplaatst maar het is voor de verkoper toch heel simpel om die te verwijderen of zie ik dat verkeerd.

Gr. Alfred
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Dick schreef:Ja na het lezen van zijn tekst kun je al wel nagaan dat dit niet klopt.
Precies, en als je er dan toch in tuint heb ik er geen medelijden mee.
Alleen pure hebzucht kan er voor zorgen dat je hier gaat kopen.

Neemt natuurlijk niet weg dat het evengoed schandalig is wat de verkoper probeert.

Luit
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

neozion schreef:
janssenfrank schreef:Is het niet een idee om een blacklist aan te leggen met mensen die niet betrouwbaar zijn?
voor mp gebruikers heeft dat geen zin. je kan in 1 seconde je gebruikersnaam veranderen zonder een nieuw account aan te maken. dat is wel het voordeel bij ebay bv. Daar blijft de account geschiedenis altijd in te zien.

Maar zijn Marktplaats nummer blijft wel altijd hetzelfde.. Deze verkoper heeft: 10989827
Jorediej

Bericht door Jorediej »

Bij deze heb ik hem ook maar even getipt. Hopelijk worden zijn advertenties snel verwijderd.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Philamunt, die ken ik wel, ja. En de verhalen ook...

Ik meende inderdaad dat bij Markplaats iedereen een eigen nummer heeft, maar ja: je maakt met alle gemak een hotmailaccount aan en je registreert je weer opnieuw (en opnieuw, en opnieuw, enz). Een IP-ban is dan beter, maar volgens mij is dat ook wel weer te omzeilen.

Het blijft gewoon opletten, en zeker met duurdere stukken en/ of goud moet je echt oppassen. In ieder geval goed dat de mensen elkaar hier waarschuwen.

squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Hier is de reaktie van Marktplaats , het belangrijkste is dat ze niks kunnen doen om dat ik de eerste / en enigste ben die geklaagt heeft

heb je nog niet geklaagt dan kun je dat als nog doen ( ik heb een email gestuurd om dat het klaag knopje al helemaal niet gelezen word )

groetjes squarecoin

Beste meneer ***************

Hartelijk bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat er misleidend wordt geadverteerd door een gebruiker.

Allereerst wil ik zeggen dat ik uw frustratie wel begrijp wanneer hier sprake is van misleiding. Ik begrijp daarom dat u deze advertenties het liefst van de site verwijderd zou willen zien. Dat is echter voor Marktplaats niet te achterhalen. Marktplaats dient zich namelijk te baseren op de betreffende advertentie en in de advertentie valt dit niet terug te vinden.

In dergelijke gevallen is Marktplaats afhankelijk van de meldingen van andere gebruikers. U bent op dit moment de eerste gebruiker die bij ons aangeeft dat deze adverteerder misleidend adverteert. Marktplaats kan pas actie ondernemen na meerdere meldingen van verschillende gebruikers. Ik heb daarom nagekeken of er wellicht nog andere verdachte zaken van toepassing zijn op deze adverteerder, maar ook hierbij ben ik geen gegronde reden tegengekomen voor verwijdering van de advertenties of sluiting van het account.

Ik heb daarom besloten een duidelijke aantekening van uw opmerkingen te plaatsen bij het account van deze gebruiker. Wanneer Marktplaats vervolgens opnieuw meldingen ontvangt dan kunnen wij wellicht wel gepaste actie nemen. Ik hoop op uw begrip hiervoor.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben dan verneem ik dat uiteraard graag van u.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Ryan
squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Zijn advertenties zijn weg :)

sc

Terug naar “Valse munten”