Koning Albert 2 1999 50€ cent misslag jaartal?

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

Tim1984 Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Koning Albert 2 1999 50€ cent misslag jaartal?

Bericht door Tim1984 » 24 sep 2021, 13:51

Dag allemaal.
Ik ben nieuw en dus voor het eerst op deze forum.
Mijn naam is Tim.
Ik ben zelf niet zo erg bezig met het verzamelen van munten. Maar ik vind dat ik ondanks dat er toch nog aardig wat in mijn bezit hebt.
Mijn vraag is dus ook of iemand enig idee heeft of dit om een misslag gaat?
Ik heb dus een 50€ cent munt van Koning Albert 2. Jaartal 1999.
Echter staat er ipv 1999 het jaartal 19 9.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Bram VDV België
Volledig lid
Volledig lid

Re: Koning Albert 2 1999 50€ cent misslag jaartal?

Bericht door Bram VDV » 25 sep 2021, 13:50

Hoi Tim,

Van harte welkom op het forum!
Het is zeker mogelijk dat dit een misslag is. Iemand kan ook de 9 verwijderd hebben met een vijltje (huisvlijt) maar doordat dit stuk een lange tijd in circulatie is geweest is dit niet goed meer te zien. Ik ga er toch vanuit dat dit inderdaad een misslag is. Deze is dan ontstaan omdat de 9 op de stempel waarmee deze munt geslagen is, opgevuld was met een stukje metaal of ander materiaal. Hierdoor is deze niet/zeer slecht zichtbaar op de munt. Dit soort kleine misslagen komen echter vrij vaak voor op Belgische euromunten en zorgen daarom ook niet voor een grote meerwaarde, en al zeker niet bij zwaar gecirculeerd stuk als deze. Toch een leuke vondst en misschien kan dit de aanzet zijn tot de mooie hobby van het verzamelen van munten en biljetten.

Mvg, Bram

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”