WitwasStoomPraktijken (WSP) nieuw experiment

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: WitwasStoomPraktijken (WSP) nieuw experiment

Bericht door Willem » 05 mar 2010, 22:32

Herman schreef:Hebben leden hier al ervaring opgedaan met een bankbiljet eens boven hete stoom te houden? :shock:
Ik heb dit gehoord van iemand, die mij vertelde dat dit soms gedaan word om uit het biljet de vouwen te verwijderen.
Welnu ik ga dat in het weekend proberen, ik heb al een knijper waar ik het biljet mee vast ga houden.
Ik heb nog wel een tweetal biljetten die ik daar aan ga wagen als test. :)
Het vorige experiment had ik gedaan met een totale onderdompeling in lauwwarm water en met een tandenborstel schoon borstelen, dat werkte dus niet! :cry:
Ik houd jullie op de hoogte.
Hier alvast de plasticknijper waarin ik het biljet mee vast ga houden anders stoom ik mijn vingertjes teveel, en die moeten wel iets langer nog mee als de testbiljetjes.
Afbeelding

Lijkt mij haast onmogelijk, vouwen/sporen uit een biljet te krijgen. We wachten jou experiment wel af.

Gr. Willem
Herman

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 06 mar 2010, 19:14

Misschien een optie voor een volgende test: biljet tussen doek en met stoom strijkijzer aan de gang.. :lol: Na het (wit)wassen volgt bijna altijd het strijken.. :lol:

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”