Bankbiljetten sorteren

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 26 dec 2009, 22:06

Je zult bezig blijven, nieuwe aankopen die je weer toe moet voegen.
Je verzameling is nooit compleet gna gna.

jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz » 26 dec 2009, 23:43

Als je alles maar op orde hebt en je krijgt dan een nieuwe erbij dan valt het nog wel mee..... :D

peterpaul31 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door peterpaul31 » 27 dec 2009, 10:11

Afbeelding

Ik heb even een screenshot van mijn database gemaakt v.w.b. bankbiljetten. Het banknotenumber wordt door mijn database aangemaakt, de rest moet ik zelf aanvullen. Ik denk dat een bankbiljettenverzamelaar wellicht ook een kwaliteitsveld er in op wil nemen en wellicht ook een rubriek met wat ervoor betaald is?

Deze database is gemaakt in MS ACCESS. Wanneer je weet welke velden je wilt hebben, en je hebt een aantal bankbiljetten (of munten zoals hieronder te zien is) ingevoerd, kan je op veel manieren filteren. Voor mij werkt het erg prettig.

Afbeelding
verzamelaar van wereldmunten

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 27 dec 2009, 15:50

@ Herman,

Ik verwerk ook alles in een Excelbestand. Ben ooit begonnen met Acces en kwam een heel eind. Een boek halen over het programma in de bibliotheek is aan te raden. Zolas Peter Paul hier laat zien is natuurlijk schitterend. Het grote voordeel is dat je kunt zoeken middels een zoekfunctie.

Ik ga denk ik binnenkort weer eens aan de slag met een nieuwe database in Acces, tot die tijd doet Excel het perfect.

Ben blij dat je zo veel aan het forum hebt en hoop dat je nog lang zult blijven genieten van je verzameling! :D

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

peterpaul31 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door peterpaul31 » 28 dec 2009, 09:26

Vroeger werkte ik in Access met een hoofdmenu via welk ik kon doorklikken naar allerlei submenus. Ieder submenu bevatte weer een opgeslagen query. (Een query is een zoekopdracht). Het was ontzettend veel werk om te maken. Met de nieuwste versie (ik gebruik MS ACCESS 2007) ben ik er achter gekomen dat ik het heel simpel kan houden. Eigenlijk heb ik alleen nog één tabel met gegevens (of twee als ik de bankbiljetten ook mee tel) maar doordat ik via de 'filter' optie alles kan zoeken wat ik wil kan ik erg makkelijk selecteren en sorteren. De schermafdrukken die ik heb laten zien, gebruik ik zelf eigenlijk nooit omdat ik altijd de optie 'gegevensbladweergave' gebruik. En laat dat nu weer erg veel op Excel lijken.....
verzamelaar van wereldmunten

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 28 dec 2009, 15:18

En bestanden uit Office 2007 kun je opslaan als Office 2003 of zelfs lager ;)

Kortom het komt altijd goed :D

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”