World papermoney boeken

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Martijnvanandel
Lid
Lid

Bericht door Martijnvanandel » 17 nov 2009, 23:46

Hoi Herman,

Er zijn 3 uitgaves van deze boeken.

1: van het begin tot 1961.
2: van 1961 tot nu
3: speciale uitgaven.

Het belangrijkste deel voor een beginnende beginner is in mijn ogen deel 2. Dit deel wordt elke twee a drie jaar opnieuw uitgegeven en is dan een beetje aangepast.

De boeken zijn relatief best duur, ik meen zo'n 54 dollar excl. (uit amerika, niet in nedeland) verzendkosten.

Als je geinteresseerd bent in een tweedehandse uitgave van nr. 1 heb ik nog wel een leuk exemplaar liggen uit 2006. deze mag voor een habbekrats weg. Over een paar weken bestel ik de nieuwere uitgaven omdat de handelsprijzen voor mij wel van belang zijn.
Misschien doe ik ook deel 1 weg. Deze is uit 2008.

Ik laat wel wat weten als je interesse hebt.

Kristijn
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Kristijn » 18 nov 2009, 01:24

die boeken zijn toch enorm duur vind ik

prijs lag rond de 40€ kan dit kloppen?

gr

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 18 nov 2009, 09:51

Kristijn schreef:die boeken zijn toch enorm duur vind ik

prijs lag rond de 40€ kan dit kloppen?

gr
Hoi Kristijn,

dat klopt wel ongeveer en is best een aardig bedrag ja...
Aan de andere kant is het wel van belang een goede catalogus te hebben als je een verzameling aan het opbouwen bent. Je weet dan welke biljetten per land uitgegeven zijn en wat de waarde ongeveer is (en daarmee kun je voorkomen dat je biljetten veel te duur koopt en daarmee verdien de de catalogus eigenlijk weer terug). Je hebt hiervoor niet elk jaar een nieuwe catalogus nodig en voorlopig kun je denk ik vooruit met een tweedehands exemplaar van Martijn.
Het is ook handig de opruimingen van bibliotheken in de gaten te houden, een paar jaar geleden heb ik voor een habbekrats oude bieb-exemplaren kunnen kopen en met name deel 1 en 3 voldoen voor mij nog steeds goed.

groeten koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Kristijn
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Kristijn » 18 nov 2009, 12:05

is er misschien iemand hier die een boek verkoopt?

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”