wilhelmina zilveren 10 G 1897 ??

Koningin Wilhelmina ☼ 1880 - † 1962
Regeerperiode: 1890 - 1948

Moderator: maarten89

winterkoning Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

wilhelmina zilveren 10 G 1897 ??

Bericht door winterkoning » 02 sep 2019, 14:30

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en op zoek naar info. Na uren lang googelen kom ik er niet uit..

Ik heb een klein zilveren doosje gemaakt van twee munten, de zilveren 10 G munt uit 1897.

Nou probeerde ik meer info daarover te krijgen en wat blijkt, deze munt bestaat kennelijk helemaal niet ? Ik kan echter ook nergens een zilveren kopie vinden en de munt ziet er exact zo uit als de gouden. Hier op het forum al gelezen dat er soms copie op staat of een R, of dat er iets ontbreekt maar dat is niet het geval. het doosje is voorzien van zilvermerk en maker merk.
Helaas begrijp ik niet hoe ik een foto kan uploaden....iemand die me kan vertellen hoe dat werkt ? Er wordt gevraagd naar een URL maar de foto's staan op mijn laptop.

Bestaan er zilveren kopieen van deze munt ?

Dank je wel voor jullie hulp.
Lina

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: wilhelmina zilveren 10 G 1897 ??

Bericht door janssenfrank » 02 sep 2019, 18:32

Hoi Lina,

Als je drie berichten hebt geplaatst kun je ook afbeeldingen uploaden. Anders moet je de foto ergens anders hosten en dan hier de link plaatsen. Maar ik vermoed dat het gaat om een replica. Omdat er geen zilveren tientjes 1897 bestaan, hoef er ook geen copy of replica of iets dergelijks op te staan. Omgekeerd bestaan er ook "gouden tientjes" van bijvoorbeeld 1980. Maar in het echt bestaan ze niet. Dat is zijn dus ook naslagen of replica's. Meestal zijn deze 'munten' niet meer waard dan de metaalwaarde. Maar zelfs als jou munt van zilver is, zul je er helaas niet rijk van worden.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 03 sep 2019, 18:33

Hoi dit is een doosje die rond 1980 gemaakt is. Naslag doosje van een 10 guldenmunt. Op de de veiling en marktplaat worden ze nog best voor een fors bedrag verkocht. Veel meer dan metaalwaarde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hostis Honor Invidia

winterkoning Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door winterkoning » 03 sep 2019, 21:54

Dank jullie wel voor jullie reacties ! En inderdaad, die laatste die heb ik ook.
Ik dacht er niet rijk van te worden hoor, als een gouden voor rond de 300 euro wordt aangeboden snap ik ook wel dat een zilveren niet de hoofdprijs gaat geven :).
Wat ik alleen niet snapte en nog steeds niet snap is waarom iemand dit namaakt ? Dat is toch nutteloos ?

Maar goed, het is dus een nadruk en op zich dan toch best apart :).

Dank jullie wel !

groetjes
Lina

Terug naar “Koningin Wilhelmina”