Leukste munt uit de umloop
Moderator: euromunter
Leukste munt uit de umloop
Wat was de leukste munt, die je ooit in de umloop heeft gevonden?
Ik verzamel ALLEEN uit de omloop en ik hou van mijn stempeluitbraak
Re: Leukste munt uit de umloop
Vroeger, tijdens mijn middelbareschooltijd, ging ik vaak kaarten met vriendjes. We speelden dan petoeten / zwicken met dubbeltjes, kwartjes en guldens. Soms vond iemand een Willemientje tussen het speelgeld en dat vond iedereen dan bijzonder. Het waren altijd dubbeltjes van 1948. Het speelgeld was gewoon circulatie geld, geld uit de omloop. Rijksdaalders met dubbele kop, 1980, vonden we ook altijd wel bijzonder.
Tegenwoordig gebruik ik nog maar zelden cash. Ik heb al iets van 10 jaar een portemonnee zonder muntvakje. Het wisselgeld dat ik dan die enkele keer na papiergeldbetaling ontvang, gaat in de middenconsole van mijn tuut-tuut en dat gebruik dan voor de wasstraat :-)
En wat is/zijn jouw leukste munt(en) die je ooit in je portemonnee hebt gevonden?
Tegenwoordig gebruik ik nog maar zelden cash. Ik heb al iets van 10 jaar een portemonnee zonder muntvakje. Het wisselgeld dat ik dan die enkele keer na papiergeldbetaling ontvang, gaat in de middenconsole van mijn tuut-tuut en dat gebruik dan voor de wasstraat :-)
En wat is/zijn jouw leukste munt(en) die je ooit in je portemonnee hebt gevonden?
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
Re: Leukste munt uit de umloop
Het was 20 cent uit België met 4 keer stempeluitbraak. Maar deze muntwas eerst in mijn portemonnee, als ik sommige euromunten van een leraar heb doorgezoekt en ieder munt uit het buitenland heb geruild. Maar nu ben ik niet oop zoek naar ieder euromunt uit het buitenland, maar alleen naar sommige exotische landen en ieder symbool.Anomander_Rake schreef: ↑11 feb 2022, 18:34 Vroeger, tijdens mijn middelbareschooltijd, ging ik vaak kaarten met vriendjes. We speelden dan petoeten / zwicken met dubbeltjes, kwartjes en guldens. Soms vond iemand een Willemientje tussen het speelgeld en dat vond iedereen dan bijzonder. Het waren altijd dubbeltjes van 1948. Het speelgeld was gewoon circulatie geld, geld uit de omloop. Rijksdaalders met dubbele kop, 1980, vonden we ook altijd wel bijzonder.
Ik verzamel ALLEEN uit de omloop en ik hou van mijn stempeluitbraak