Hallo,
Weet iemand misschien een site waar ik de oude wisselkoersen kan vinden van voor de euro (van de 17 eurolanden)?
Ik bedoel niet bijvoorbeeld 1 euro = 6,55957 Franse Franken, maar 1 Franse frank = .... Euro.
Is hier anders misschien een soort rekensommetje voor, als je weet dat 1 euro 6,56 Franc is?
Grt, Lotus07
oude wissel koersen voor de euro
Moderator: euromunter
-
- Superlid
oude wissel koersen voor de euro
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Re: oude wissel koersen voor de euro
Ik weet niet of daar een site voor is ofzo, maar als je weet dat 1 euro = 6,56 Franken, kun je ook wel uitrekenen hoeveel euro 1 Frank waard is.Lotus07 schreef:Hallo,
Weet iemand misschien een site waar ik de oude wisselkoersen kan vinden voor de euro (van de 17 eurolanden)?
Ik bedoel niet bijvoorbeeld 1 euro = 6,55957 Franse Franken, maar 1 Franse frank = .... Euro.
Is hier anders misschien een soort rekensommetje voor, als je weet dat 1 euro 6,56 Franken is?
Grt, Lotus07
Dat doe je door 6,56 gedeeld door 6,56 te doen, daar komt 1 uit. Omdat je weet dat 1 euro = 6,56, moet je die 1 euro ook gedeeld door 6,56 doen, en dan heb je 1 Franse frank = ... Euro.
-
- Moderator
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
voor alle koersomrekeningen gebruik ik altijd http://www.oanda.com/currency/converter/ daar zijn ook de oude koersen nog terug te vinden van de meest bekende eurolanden
Luit
Luit
-
- Donateur
Wordt dit tegenwoordig niet meer op school geleerd?Lotus07 schreef:Hallo,
.........................................
Is hier anders misschien een soort rekensommetje voor, als je weet dat 1 euro 6,56 Franc is?
Grt, Lotus07
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Wisselkoersen niet, maar zo omrekenen welhierm schreef:Wordt dit tegenwoordig niet meer op school geleerd?Lotus07 schreef:Hallo,
.........................................
Grt, Lotus07
Lotus, je deelt die 1 euro door de vorige valuta aantal, in dit geval dus 6,56.
1 : 6,56 = 0,15.
Je wilt weten hoeveel 2 euro is. Doe je:
2 : 0,15 = 13,33.
Doe dit precies met de andere valuta en je komt er wel uit Helemaal exact klopt het niet want ik heb het even iets afgerond.
1 : 6,56 = 0,15.
Je wilt weten hoeveel 2 euro is. Doe je:
2 : 0,15 = 13,33.
Doe dit precies met de andere valuta en je komt er wel uit Helemaal exact klopt het niet want ik heb het even iets afgerond.
-
- Senior lid
Deze gebruik ik vaker, simpel, overzichtelijke en alles in 1 keer
http://nl.coinmill.com/FRF_calculator.html#FRF=1
http://nl.coinmill.com/FRF_calculator.html#FRF=1
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
-
- Superlid
Bedankt voor het rekensommetje!
Het is tenminste iets wat ik overal op kan toepassen!
Grt, Lotus07
Het is tenminste iets wat ik overal op kan toepassen!
Grt, Lotus07
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Graag gedaan!
Je mag eventueel, mocht je het vervelend vinden elke keer vragen te stellen, mij een PB sturen met de vraag erin. Mits het over de euro gaat natuurlijk
Je mag eventueel, mocht je het vervelend vinden elke keer vragen te stellen, mij een PB sturen met de vraag erin. Mits het over de euro gaat natuurlijk