Voskeman is weg gestuurd , nou mooi is dat!

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

voskeman
Superlid
Superlid

Voskeman is weg gestuurd , nou mooi is dat!

Bericht door voskeman »

Beste zoekers, verzamelaars ,

vandaag 6 0kt 2009 ben ik samen met mijn maatje Els wezen zoeken op een akker . Ik mag altijd zoeken de boeren kennen mij heel goed.
Tot vandaag ik zonder te weten op een landgoed liep , naast een akker waar ik altijd zoek. Komt er een opzichter aan en zegt mag je hier wel zoeken? Huh????? Moest mijn legitmatie laten zien .

Nu vroeg ik van wie dat land dan was , en zei mij namen die ik wel kende
en hij had er over dat er twee personen waren die er wel mochten zoeken en die dat dan afdroegen aan het landgoed.
Mag ik weten wie het zijn vroeg ik . Nou dat weet ik niet zegt ie.

Dus ik vriendelijk blijven en samen met Els het land af.

Toen zijn we maar even een recreatie tereintje op gegaan.

Ik had wel daar 2x halve W centen 1x duit West Friesland. 2 oude knoopjes en een gesp.
O ja ook mooi zeg die man kwam op het land naar ons toe laat ik op dat moment een vuurstenen pijlpunt vinden. Ik mocht het van m houden, dus toch wel toffe gozert .Hij doet ook zijn werk.

Afbeelding
De vondsten van het terein waar van we zijn weg gestuurd.

Afbeelding
Vondsten van het recreatie terien de Pepelhoeve.

Afbeelding
Ook van de Pepelhoeve 10 cent 1939 , 2 1/2 cent 1890
Laatst gewijzigd door voskeman op 08 nov 2009, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

tja kan gebeuren he :?
en ik kan met er wel iets bij voorstellen, sommige mensen hebben volgens mij nog liever een horde mollen dan een paar schatzoekers.:lol: :lol: :lol: :lol:
En sommige landgoederen zijn ook archeologische monumenten en dan is het in sommige gemeentes uberhaupt verboden daar te zoeken
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

In ieder geval staat het niet als archeologisch monument.
Maar natuurgebieden en landgoederen ga ik nooit zo maar op, dit wist ik
echt niet.
vutter Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door vutter »

Ik kan me d,r wel wat van voorstellen, Marcel, vaak ligt het een tegen het andere aan en loop je zonder het te beseffen opeens illegaal te zoeken.
Als ze me er op aanspreken is dat geen probleem zolang het maar op een fatsoenlijke manier gebeurt, en dan vertrek ik. Eens ben ik door zo,n vlegel van een boswachter uitgekafferd, ik ben gewoon door blijven zoeken en gezegd dat als hij niet normaal kan doen, ik niks met hem te maken heb, toen bond ie toch wel in.

Gr, Ed. :twisted:
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Ik heb even foto's toegevoegd van mijn vondsten.

Komt wel goed met het terein waar van we zijn weggestuurd.
Het is van Els bekende personen dus even toestemming vragen.
Maar ja als ik de vondsten nu zie die zijn wel slecht . Het gaat om
die zilveren :D
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Tsja, je voelt je zo klein als iets dergelijks gebeurt. Ik heb ooit een kleine overstap gemaakt naar een naast gelegen akker (paar meter) de scherven staken er uit de grond. Binnen 5 minuten stond de eigenaar naast me. ij had me dus gewoon in de gaten gehouden ;) Heb hem gelijk gegeven en ben direct van zijn land af gegaan. Een uurtje later stond hij met een kop koffie op mij te wachten en mocht ik de dag er op terug komen om er te gaan zoeken. Hij had het er met zijn vrouw over gehad en ze vonden het achteraf onzin dat ik niet mocht zoeken van hen. Ik heb twee dagen over het 'nog 'nooit gedetectorde' akker gezocht en vond nagenoeg niets... Een paar duiten en een zilveren dubbeltje aan de boer gegeven, alsmede een flink aantal musketkogels. Die interesseerden hem meer als de munten.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Wel een leuke ervaring Jeroen, dit is gekomen omdat je
vriendelijk bleef en hem gelijk gaf. Zo denk je die man is niet aardig
en later blijkt het een toffe peer te zijn.

Ja wij willen ook contakt krijgen met de opzichter , zijn tel nummer bv.
Gewoon als wij er mogen zoeken hem ook inlichten en wie weet zijn er
meer akkers op dat grond gebied en wil hij aan ons de eigenaars van
de akkers noemen, zodat wij kunnen vragen of we mogen zoeken.

Maar je gaat daar toch nog wel weer heen? Hoe lang was het geleden, dan ga je bij hem aanbellen, wie weet vind hij het heel leuk. En ja je zoekt toch wel laag in discriminatie.
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Re: Voskeman is weg gestuurd , nou mooi is dat!

Bericht door koiboyke »

Gespje op 2E foto is een franse.
Geen foto van pijlpunt
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

koiboyke schreef:Gespje op 2E foto is een franse.
Geen foto van pijlpunt
had je nog 5 jaar aan topics achterstand? :knipoog:
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Zeg dat wel , ik zie dat het al bijna 5 jaar geleden is .

Die pijlpunt waar over ik schreef is ook op genomen in de collectie van veldonderzoeken dus niet in eigen collectie terecht gekomen .

Je had het ook over de Franse gesp , zo'n exemplaar heb ik ook met Germany er op geschreven en de keerzijde solide en ook prima .
Weet jij hier meer over neozion ?

Groet, Marcel
http://voskemanscollection.punt.nl/
julia Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door julia »

Toch weer deze topic updaten, ik las het verhaal van Munthunter - het zou de onze kunnen wezen.
Zo waren we heerlijk aan het zoeken totdat een boer naar ons kwam en vroeg wie toestemming had gegeven. Wij verbaast; uh de eigenaar zelf. Dat kan niet zegt hij want het is mijn akker en degene die jullie toestemming gaf mag alleen zijn mais hierop laten groeien. Oké wij balen maar bleven netjes. Toen vroeg hij of we iets gevonden hadden, ik wees hem een paar musketjes die hij heel interessant vond. We dachten die man is er gelukkig mee en gaven het hem. Die dag kon niet meer stuk en mochten verder zoeken even later kwam hij ook nog eens met groenten uit zijn moestuin, lol.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Dat is een leuk bericht Julia . Het is ook goed om vriendelijke te blijven .

Als ik hier in Putten en omgeving op de wegen zoek dan weet ik al dat ik een boswachter zal ontmoeten . Dan is het goed dat ik op paden en wegen zoek.
Maar een boswachter kan niet zo maar weten waar ik zoek , er zijn veraders , gewoon de passant die een mobiel heeft . uh ja ik zie hier iemand met een
metaaldetector in het bos zoeken , ja oke in het bos maar hij zegt niet op de wegen . Boswachter ook weer voor niets gekomen , hem neem ik niets kwalijk en
zo ga je elkaar nog goed kennen .
julia Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door julia »

Ja dat herkennen we wel de bellers . In het begin zaten we veel in bossen. Ooit vroegen een paar oudjes ons wat we zoal zochten. We zeiden dat we zo bestraalde paddenstoelen konden traceren. Aha jullie doen goed werk. .haha.
Maar buiten dat is struinen in het bos prachtig niet alleen om te zoeken maar ook voor mooie opnames te maken.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

De camara dus ook in de aanslag . Zal nooit vergeten dat we bij ons in het buitengebied op een akker aan het zoeken waren en er 8 hindes van uit een bos kwamen . Die liepen naar mijn zoekmaatje toe en die zag niets en ze kwamen maar dichter bij haar . ik probeerde contact te krijgen maar de afstand was te groot . Later ik dit vertellen en zij niets gemerkt . Het was geen 50 meter van haar af .
Had ik toen maar een camera .
julia Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door julia »

Ja precies dan baal je als een stekker. Dat is ook de reden dat ik een camera altijd bij me heb. Zo'n moment is maar 1 x en ergens ook weer handig bij vondsten om meteen foto's te schieten.
Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 »

Grappig om dit oude topic weer eens te zien. Leuk dat je toen een Oost-Duits 20-pfennigstuk hebt gevonden! Best bijzonder eigenlijk dat een Oost-Duitse toerist hem toentertijd verloren heeft, het was volgens mij erg moeilijk om de DDR destijds uit te komen.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”