Overzicht en uitgifteprogramma 2 euro herdenkingsmunten 2014

Plaats hier alle berichten, vragen, weetjes, nieuwtjes, etc, over de speciale 2 euro herdenkingsmunten, ook wel de zogenaamde 2 euro commemoratief.

Moderators: numisfreund, euromunter

eurofreak België
Donateur
Donateur

Re: Overzicht en uitgifteprogramma 2 euro herdenkingsmunten

Bericht door eurofreak »

Die heb ik twee weken geleden ontvangen.

mvg Luc
groetjes Luc
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Stephan O schreef:Even Off Topic:

De site die ik aangaf is niet helemaal up-to-date of betrouwbaar...
Ze gaan wel uit van een 2de munt van Nederland met het Thema 'Vereniging met het Zuiden' en een afbeelding van een fantasy ontwerp voor 2013(al eens eerder hier getoond).

Voor maar een kleine 6 euro is de munt voor u. :problem:

Gr, Stephan
er komt géén tweede 2 euromunt in 2014 van Nederland. Grote onzin dus... schandalig dat een niet bestaand of komend product verkocht wordt....
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Toch erg dat men munten aanbied die er niet gaan komen en dan de prijzen, pffffff veel te hoog.
Ben ik blij dat ik zelf begonnen ben met de rollen aan te kopen want betaalde vroeger ook veel te veel voor de euromunten. :dizzie:

Op het internet staat het vol van site's die de euromunten aanbieden en er veel voor vragen.
Heb er hier eentje van België en de prijzen liegen er niet om maar dan lokt men de mensen met een gratis verzending en er zullen er altijd in trappen hoor.
groetjes Luc
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

eurofreak schreef:Toch erg dat men munten aanbied die er niet gaan komen en dan de prijzen, pffffff veel te hoog.
Ben ik blij dat ik zelf begonnen ben met de rollen aan te kopen want betaalde vroeger ook veel te veel voor de euromunten. :dizzie:

Op het internet staat het vol van site's die de euromunten aanbieden en er veel voor vragen.
Heb er hier eentje van België en de prijzen liegen er niet om maar dan lokt men de mensen met een gratis verzending en er zullen er altijd in trappen hoor.
Dat bovenste is ergens ook wel logisch.... koop je 1 scheermesje of koop je ze per duizend tegelijk.... marges zijn dan ook nog vele malen hoger dan bij munten.
wat iemand voor een munt vraagt ging er mij verder ook niet om, het gaat me vooral om het feit dat er iets aangeboden wordt.... wat er gewoon niet komt en ook nooit is geweest
Club van 2304!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

eurofreak schreef:Die heb ik twee weken geleden ontvangen. mvg Luc
Ik had te vroeg geklaagd, vandaag werd hij bezorgd, gelukkig was mijn vrouw thuis anders kon ik hem volgende week weer aan de andere kant van de stad op het postkantoor ophalen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

De herdenkingsmunten van Griekenland komen toch niet beide te samen uit zoals eerder vermeld.
De eerste komt uit op 23 september en de tweede eind oktober volgens de laatste berichten.

mvg Luc
groetjes Luc
numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund »

eurofreak schreef:De herdenkingsmunten van Griekenland komen toch niet beide te samen uit zoals eerder vermeld.
De eerste komt uit op 23 september en de tweede eind oktober volgens de laatste berichten.

mvg Luc
Nee, naar nieuwe berichten uit Griekenland komen alle twee munten op 24 September.
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

numisfreund schreef:
eurofreak schreef:De herdenkingsmunten van Griekenland komen toch niet beide te samen uit zoals eerder vermeld.

mvg Luc
Nee, naar nieuwe berichten uit Griekenland komen alle twee munten op 24 September.
Allé dan is mijn bron verkeerd zo te zien.
We zullen het zien wat het wordt.
Samen of apart maakt me niet veel uit zolang ze maar komen hé ;)

Tegenwoordig is het een zootje aan het worden met de uitgifte's van de munten vindt ik, elke keer veranderd het.
Eén ding is zeker de munt van het rode kruis komt uit op donderdag 18 september.
groetjes Luc
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

eurofreak schreef:Eén ding is zeker de munt van het rode kruis komt uit op donderdag 18 september.
Ik ben alleen wel heel erg benieuwd waar deze munt qua prijs op gaat komen. Ik zie al bedragen waar ik niet erg vrolijk van word, maar wel kan begrijpen. Ik weet dat er verzamelaars zijn (ook rollenverzamelaars) die heel ver gaan, letterlijk en figuurlijk. Kortom ze zijn bereid er ver voor te reizen en er veel voor te betalen en of een rollenverzamelaar uiteindelijk de verleiding niet kan weerstaan om de rol te openen voor losse verkoop is maar de vraag.

Ik zie hem inmiddels al ergens voor €17,95 excl. verzendkosten aangeboden, is dat dan een normale prijs of neemt de verkoper het zekere voor het onzekere? Voorverkoop of afwachten? In ieder geval hoop ik hem voor een leuk en normaal bedrag aan te kunnen schaffen op de Muntmanifestatie.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

De munt in coincard kan je toch aan een tamelijke prijs kopen hoor, allé bij sommige toch.
De rollen zal een ander verhaal worden, je zal vroeg moeten gaan kamperen :yawn: en dan maar hopen dat je er eentje bemachtigd.
En als je dan buitenkomt staan ze wss al aan te schuiven en willen ze je rol overkopen en die bedragen gaan niet min zijn. :dizzie:
groetjes Luc
Koala Coins
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Koala Coins »

Munthunter schreef:
eurofreak schreef:Eén ding is zeker de munt van het rode kruis komt uit op donderdag 18 september.
Ik ben alleen wel heel erg benieuwd waar deze munt qua prijs op gaat komen. Ik zie al bedragen waar ik niet erg vrolijk van word, maar wel kan begrijpen. Ik weet dat er verzamelaars zijn (ook rollenverzamelaars) die heel ver gaan, letterlijk en figuurlijk. Kortom ze zijn bereid er ver voor te reizen en er veel voor te betalen en of een rollenverzamelaar uiteindelijk de verleiding niet kan weerstaan om de rol te openen voor losse verkoop is maar de vraag.

Ik zie hem inmiddels al ergens voor €17,95 excl. verzendkosten aangeboden, is dat dan een normale prijs of neemt de verkoper het zekere voor het onzekere? Voorverkoop of afwachten? In ieder geval hoop ik hem voor een leuk en normaal bedrag aan te kunnen schaffen op de Muntmanifestatie.

Gr. Jeroen
Hoi Jeroen,

Je hoeft je daar niet druk over te maken dacht ik toch?
Je hebt toch je vaste plaats voor je euromunten :lol:

Groetjes,

Koala-coins
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ja dat heb ik, er is daar een heel wijs mannetje met een nog wijzer zoontje die mij bijzonder goed helpen iedere keer. ;)

Wat dat betreft maak ik mij geen enkele zorgen en denk ik dat die twee wijze mannetjes mij voor een hele mooie prijs aan die muntjes kunnen helpen.

Tot zaterdag!

Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Voila ik heb mijn middag slaapje gedaan en ben helemaal fit nu om deze avond aan de nationale bank van Brussel te gaan kamperen om een rol te bemachtigen morgen van het rode kruis.
Ben eens benieuwd om hoe laat juist het er gaat toestromen van volk. :thuink:
groetjes Luc
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O »

Veel succes! plaats als het lukt even een fotootje van de campsite ;)

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

eurofreak schreef:Voila ik heb mijn middag slaapje gedaan en ben helemaal fit nu om deze avond aan de nationale bank van Brussel te gaan kamperen om een rol te bemachtigen morgen van het rode kruis.
Ben benieuwd of je een rol gaat bemachtigen of dat je 'slechts' enkele stuks gaat krijgen... Succes in ieder geval!
Club van 2304!
DvdTheBusDriver
Senior lid
Senior lid

Bericht door DvdTheBusDriver »

Ook ik ga vanavond lekker wachten aan de Nationale bank te Hasselt om een rol te kunnen krijgen morgen. :zzzz:
Verzameling euromunten uit circulatie: 691/859
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Collectcoins schreef:
eurofreak schreef:Voila ik heb mijn middag slaapje gedaan en ben helemaal fit nu om deze avond aan de nationale bank van Brussel te gaan kamperen om een rol te bemachtigen morgen van het rode kruis.
Ben benieuwd of je een rol gaat bemachtigen of dat je 'slechts' enkele stuks gaat krijgen... Succes in ieder geval!
Heb vandaag nog gebeld met de nationale bank in brussel en je krijgt per persoon maximum 1 rol, ze spreken niet over losse stukken.
Laten we hopen dat ze woord houden anders :jajajaja:
groetjes Luc
numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Grieks ministerie van Financie informeert:

NUMISMATIC PROGRAMME 2014
NEWSLETTER NO 12/2014

CIRCULATION OF TWO NEW COMMEMORATIVE 2€ COINS WITH YEARMARK 2014

With this newsletter we would like to inform you that as of 24/09/2014 two new 2€ commemorative circulation coins with year mark 2014 and issuing volume of 750.000 pieces per coin, will circulate, celebrating the following anniversaries:

“400 years from the death of Domenikos Theotokopoulos (1614-2014)”

• The coins outer ring bears the 12 stars of the European flag
• The inner part of the coin shows a portrait of Domenikos Theotokopoulos. The background features a typical figure from his work, illustrative of his technique. The entire design is encircled in an inscription reading in Greek “ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ 1541-1614” and “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ”.
• On the left are the year 2014 and the characteristic signature of the artist («Δομήνικος Θεοτοκόπουλος εποίει»).

“150 years from the unification of the Ionian Islands with Greece (1864-2014)”

• The coins outer ring bears the 12 stars of the European flag
• The inner part of the coin depicts a seven-pointed star inscribed in Greek with the words: “150 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1864-2014 - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” and the mint mark of the Greek State Mint. The spaces between the points of the star feature the symbols of the Ionian Islands. The entire design is encircled in a decorative stylised wave motif.

The design of the common sides of each coin as well as the edge lettering, are the same as on the regular 2 Euro coin issued by the Hellenic Republic.

For coins’ images, please visit the website of the Ministry of Finance (http://www.minfin.gr, Press Release)
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Amai het was een helse nacht gisteren aan de bank maar heb mezelf toch enkele rollen kunnen bemachtigen.
Je kreeg er per persoon maar eentje en ik heb er daarvoor ongeveer een 13 uur op moeten wachten om ze in mijn handen te hebben.
Om 21 uur was ik er gisteren en om 8.45 ging de bank open en ik was de eerste dus dacht even binnen en buiten maar dat viel tegen,,,er stond daar een rij van een 150 man personeelsleden die ook een rolletje kwamen kopen dus achteraan aanschuiven.
Maar na een uurtje was het aan mij en de vrienden en ben ik met drie rollen naar huis gegaan.

Een bewogen lange avond maar het heeft toch een rolletje opgeleverd.
Heb ook de coincards tergelijkertijd via de webshop nog kunnen aankopen
Afbeelding

Nog een leuke handelaar leren kennen die wel dacht te weten wie ik was maar heb dit ontkent. greeny
Nu zal hij wel weten dat ik toch diegene ben die hij dacht. ;)

mvg Luc
groetjes Luc
DvdTheBusDriver
Senior lid
Senior lid

Bericht door DvdTheBusDriver »

Top, ik denk trouwens dat je op een foto staat in een krant Eurofreak :)

Ik heb ook een rol verkregen en meteen doorverkocht aan iemand die er wel wat voor over had :)
Verzameling euromunten uit circulatie: 691/859
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

DvdTheBusDriver schreef:Top, ik denk trouwens dat je op een foto staat in een krant Eurofreak :)

Ik heb ook een rol verkregen en meteen doorverkocht aan iemand die er wel wat voor over had :)
Kan je een link door sturen van die foto?

Ik heb ook genoeg aanbiedingen gehad om een rol over te kopen maar 200 euro is wat weinig vindt ik.

Coincards kan ik wel aanbieden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door eurofreak op 19 sep 2014, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Luc
LeandrosNumismatics België
Senior lid
Senior lid

Bericht door LeandrosNumismatics »

Ligt het aan mij of gaat deze munt explosief snel in prijs stijgen (BU, PROOF en UNC) ? Op de site van de KMB daalt de teller van de BU en PROOF versie continu.

Mvg Leandros
numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Hier een eerste indruk van de 2€CC "Giacomo Puccini" uit San Marino 2014 - bron: AASFN
Image-1624590e-09de-487a-b0f4-3f0b828ed1b6-2.jpg
eurofreak België
Donateur
Donateur

Bericht door eurofreak »

Naar het schijnt is dit de juiste afbeelding van de munt van Finland 2014
groetjes Luc
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter »

Ontwerp lijkt heel erg op een fantasy design wat ik eerder heb gezien. Ook de opmaak wijkt af van normale ontwerpen. Mis ook de initialen van de ontwerper die er vaak op staan. En het muntteken.

Maar zou het zeker een mooi ontwerp vinden. Officieel wordt in oktober het ontwerp voorgesteld.

Groeten Paul

Terug naar “2 Euromunten commemoratief CC”