Waarde Zalmkit
Moderator: euromunter
-
- Superlid
Re: Waarde Zalmkit
De eurokit kon je van 14 december t/m 31 december 2001 afhalen bij, HEMA, Shell, Combi, Postbank, ABN AMRO, ING Bank, Fortis Bank of GWK.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
-
- Senior lid
Rabobank ontbreekt nog in het lijstjeDick schreef:De eurokit kon je van 14 december t/m 31 december 2001 afhalen bij, HEMA, Shell, Combi, Postbank, ABN AMRO, ING Bank, Fortis Bank of GWK.
123
-
- Superlid
Je hebt helemaal gelijk, blijkbaar over het hoofd gezien.genius schreef:Rabobank ontbreekt nog in het lijstjeDick schreef:De eurokit kon je van 14 december t/m 31 december 2001 afhalen bij, HEMA, Shell, Combi, Postbank, ABN AMRO, ING Bank, Fortis Bank of GWK.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
-
- Donateur
Beetje late reactie maar voor de volledigheid hier nog wat foto's.. Zelf dit setje gekregen van een collega die toentertijd had bedacht dat het leuker was om dit compleet te bewaren dan het setje afhalen..Lumi schreef: Maar misschien kan Sander even kijken, hij heeft tenslotte de afhaalcoupon nog....
Ludo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Deze week nog 2 setjes in handen gekregen. Het ene setje geseald, het andere niet. Wat mij opvalt is dat de kleur van de munten nogal veranderd is en dat is goed te zien bij de 2 euromunt waarbij de kern sterk verkleurd. Van de 50, 20 en 10 cent zie je ook dat de kleur eruit trekt en de 1, 2 en 5 cent krijgen van die groene aanslag. Waarde van de zalmkit kan me niet zo heel veel schelen. Ik vind het wel zonde dat de munten behoorlijk zijn aangetast in de afgelopen jaren.
Ah, dan toch niet enkel een probleem dat zich bij de Belgische muntjes voor doet in sets. Inderdaad erg jammer,
Verschil is alleen dat in het geval van België het gaat on BU sets die voor verzamelaars bedoeld zijn en in dit geval gaat het om een Zalmkit waar munten met lijm op een kartonnetje geplakt waren en die alleen als doel had de bevolking te laten kennismaken met de munten, om ze daarna direct uit te geven.
De kwaliteit van de munten in de zalmkit is dus totaal onbelangrijk....
Luit
P.S.
Overigens voor de aardigheid net even mijn Zalmkit voor het eerst in 10 jaar weer eens bekeken, de munten zien er nog net zo uit als 10 jaar geleden, hooguit iets donkerder gekleurd.
Luit
P.S.
Overigens voor de aardigheid net even mijn Zalmkit voor het eerst in 10 jaar weer eens bekeken, de munten zien er nog net zo uit als 10 jaar geleden, hooguit iets donkerder gekleurd.
Da's ook weer waar natuurlijk... tja, over de Belgische muntensets blijf ik niet te spreken hoor, misschien onbewust wel dé reden waarom ik zo goed als enkel circulatiemunten verzamel (op enkele Belgische sets na dus).llinde schreef:Verschil is alleen dat in het geval van België het gaat on BU sets die voor verzamelaars bedoeld zijn en in dit geval gaat het om een Zalmkit waar munten met lijm op een kartonnetje geplakt waren en die alleen als doel had de bevolking te laten kennismaken met de munten, om ze daarna direct uit te geven.
zo'n coupon heb ik ook nog, op naam van mijn vader die twee jaar geleden overleden is. ook al bied iemand mij 100,000,- € dan doe ik m nog niet weg ook een ongeopende set ontbreekt niet bij mij,$and€r schreef:Die heb ik ook nog...rtholen schreef:Hoeveel verzamelaars zijn in het bezit van niet ingeleverde coupons, die recht gaven op het bekende setje?
Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,
Dat is de juiste instelling, er zijn sommige dingen die niet te koop zijn voor een anderFrans schreef:zo'n coupon heb ik ook nog, op naam van mijn vader die twee jaar geleden overleden is. ook al bied iemand mij 100,000,- € dan doe ik m nog niet weg ook een ongeopende set ontbreekt niet bij mij,$and€r schreef:Die heb ik ook nog...rtholen schreef:Hoeveel verzamelaars zijn in het bezit van niet ingeleverde coupons, die recht gaven op het bekende setje?
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
misschien is het leuk om een minipoll te maken over wie er nog zo'n coupon heeft, ik ben benieuwd naar het aantal coupons dat er nog is...
groet: frans,,,
groet: frans,,,
Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,
-
- Volledig lid
Dat plastic zakje met munten (uit m'n hoofd waren die 25 gulden) heb ik nog wel in bezit. Ik heb zelf weinig met het verzamelen van munten (helemaal al niet met euromunten), zou dat zakje dan nog wel iets opleveren?llinde schreef:Zeker weten dat er mensen zijn die van elk land een starterkit sparen, maar dan vooral de plastic zakjes zoals Nederland die naast de Zalmkit ook heeft uitgegeven.Griphus schreef:Misschien zijn er ook wel mensen die de starterkits van alle landen sparen, en voor hen is zo'n setje wel meer waard dan 3,88.
Het meest vervelende aan de Zalmkit is dat de munten niet zichtbaar zijn in gesloten toestand en in geopende toestand is er geen enkele bescherming meer.
Iets meer dan nominaal zal er altijd wel gegeven worden door iemand die iets zoekt, maar het verschil is verwaarloosbaar.
Luit
Ongeveer dat wat er in zit: http://www.ebay.nl/itm/EURO-STARTERKIT- ... 1c264e479cnostalgia schreef:Dat plastic zakje met munten (uit m'n hoofd waren die 25 gulden) heb ik nog wel in bezit. Ik heb zelf weinig met het verzamelen van munten (helemaal al niet met euromunten), zou dat zakje dan nog wel iets opleveren?
€11.35 dus...
Luit
-
- Volledig lid
Dat is dus niet de moeite van het bewaren geweest (zeg ik dus als niet-muntenverzamelaar).llinde schreef:Ongeveer dat wat er in zit: http://www.ebay.nl/itm/EURO-STARTERKIT- ... 1c264e479cnostalgia schreef:Dat plastic zakje met munten (uit m'n hoofd waren die 25 gulden) heb ik nog wel in bezit. Ik heb zelf weinig met het verzamelen van munten (helemaal al niet met euromunten), zou dat zakje dan nog wel iets opleveren?
€11.35 dus...
Luit
Maar het zakje is niet al te lang geleden door mijn oma aan mij cadeau gedaan omdat zij weet van mijn interesse in alles wat met ‘geld’ te maken heeft. Blijft voorlopig dus wel in de kast liggen.
De Zalmkit is nu te koop bij de KNM voor 7,50 euro... Dus toch nog alweer bijna 100% in waarde gestegen.
https://www.knm.nl/starter-kit-euromunt ... gKTOPD_BwE
Ik las trouwens hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Starterkit dat de oplage van de Zalmkit 16.000.000 exemplaren betrof en die van het plastic zakje (wat je voor 25 gulden kon kopen) 8.800.000 exemplaren.
Hoeveel van die zakjes zouden nu nog (dicht) bewaard zijn gebleven? Ik zie dat ze bij Verzamelaarsmarkt 18,95 moeten kosten.. https://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/eur ... -2074.html
https://www.knm.nl/starter-kit-euromunt ... gKTOPD_BwE
Ik las trouwens hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Starterkit dat de oplage van de Zalmkit 16.000.000 exemplaren betrof en die van het plastic zakje (wat je voor 25 gulden kon kopen) 8.800.000 exemplaren.
Hoeveel van die zakjes zouden nu nog (dicht) bewaard zijn gebleven? Ik zie dat ze bij Verzamelaarsmarkt 18,95 moeten kosten.. https://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/eur ... -2074.html
Ik heb beide nog, allebei dicht uiteraard. Niet voor het verzamelen maar vanwege de nostalgie
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Beste mensen, ik vond een afhaalcoupon voor de eurokit tussen oude papieren. Heeft iemand belangstelling om deze over te nemen?
Zo ja stuur mij dan alsjeblieft een mail: eslikoetsenruyter@gmail.com
Welkom op het forum,
Het is niet de bedoeling om items te koop aan te bieden, daarnaast is mijn advies je email te verwijderen ivm bots en spam.