Waarde Zalmkit

Plaats hier berichten over algemene zaken omtrent de euro. Denk hierbij aan nieuws over aankomende eurolanden, nieuwtjes, weetjes, etc.

Moderator: euromunter

Dick
Superlid
Superlid

Re: Waarde Zalmkit

Bericht door Dick »

De eurokit kon je van 14 december t/m 31 december 2001 afhalen bij, HEMA, Shell, Combi, Postbank, ABN AMRO, ING Bank, Fortis Bank of GWK.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
genius
Senior lid
Senior lid

Bericht door genius »

Dick schreef:De eurokit kon je van 14 december t/m 31 december 2001 afhalen bij, HEMA, Shell, Combi, Postbank, ABN AMRO, ING Bank, Fortis Bank of GWK.
Rabobank ontbreekt nog in het lijstje :oops:
123
Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick »

genius schreef:
Dick schreef:De eurokit kon je van 14 december t/m 31 december 2001 afhalen bij, HEMA, Shell, Combi, Postbank, ABN AMRO, ING Bank, Fortis Bank of GWK.
Rabobank ontbreekt nog in het lijstje :oops:
Je hebt helemaal gelijk, blijkbaar over het hoofd gezien.
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Lumi schreef: Maar misschien kan Sander even kijken, hij heeft tenslotte de afhaalcoupon nog....

Ludo
Beetje late reactie maar voor de volledigheid hier nog wat foto's.. Zelf dit setje gekregen van een collega die toentertijd had bedacht dat het leuker was om dit compleet te bewaren dan het setje afhalen..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Finny

Bericht door Finny »

Deze week nog 2 setjes in handen gekregen. Het ene setje geseald, het andere niet. Wat mij opvalt is dat de kleur van de munten nogal veranderd is en dat is goed te zien bij de 2 euromunt waarbij de kern sterk verkleurd. Van de 50, 20 en 10 cent zie je ook dat de kleur eruit trekt en de 1, 2 en 5 cent krijgen van die groene aanslag. Waarde van de zalmkit kan me niet zo heel veel schelen. Ik vind het wel zonde dat de munten behoorlijk zijn aangetast in de afgelopen jaren.
stilte

Bericht door stilte »

Ah, dan toch niet enkel een probleem dat zich bij de Belgische muntjes voor doet in sets. Inderdaad erg jammer, :(
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Verschil is alleen dat in het geval van België het gaat on BU sets die voor verzamelaars bedoeld zijn en in dit geval gaat het om een Zalmkit waar munten met lijm op een kartonnetje geplakt waren en die alleen als doel had de bevolking te laten kennismaken met de munten, om ze daarna direct uit te geven.
De kwaliteit van de munten in de zalmkit is dus totaal onbelangrijk....

Luit

P.S.
Overigens voor de aardigheid net even mijn Zalmkit voor het eerst in 10 jaar weer eens bekeken, de munten zien er nog net zo uit als 10 jaar geleden, hooguit iets donkerder gekleurd.
stilte

Bericht door stilte »

llinde schreef:Verschil is alleen dat in het geval van België het gaat on BU sets die voor verzamelaars bedoeld zijn en in dit geval gaat het om een Zalmkit waar munten met lijm op een kartonnetje geplakt waren en die alleen als doel had de bevolking te laten kennismaken met de munten, om ze daarna direct uit te geven.
De kwaliteit van de munten in de zalmkit is dus totaal onbelangrijk....
Da's ook weer waar natuurlijk... tja, over de Belgische muntensets blijf ik niet te spreken hoor, misschien onbewust wel dé reden waarom ik zo goed als enkel circulatiemunten verzamel (op enkele Belgische sets na dus).
Frans Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door Frans »

$and€r schreef:
rtholen schreef:Hoeveel verzamelaars zijn in het bezit van niet ingeleverde coupons, die recht gaven op het bekende setje? greeny
:LoneRanger: Die heb ik ook nog...
zo'n coupon heb ik ook nog, op naam van mijn vader die twee jaar geleden overleden is. ook al bied iemand mij 100,000,- € dan doe ik m nog niet weg :angel: ook een ongeopende set ontbreekt niet bij mij,
Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Frans schreef:
$and€r schreef:
rtholen schreef:Hoeveel verzamelaars zijn in het bezit van niet ingeleverde coupons, die recht gaven op het bekende setje? greeny
:LoneRanger: Die heb ik ook nog...
zo'n coupon heb ik ook nog, op naam van mijn vader die twee jaar geleden overleden is. ook al bied iemand mij 100,000,- € dan doe ik m nog niet weg :angel: ook een ongeopende set ontbreekt niet bij mij,
Dat is de juiste instelling, er zijn sommige dingen die niet te koop zijn voor een ander :thumb up: :thumb up:

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Frans Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door Frans »

misschien is het leuk om een minipoll te maken over wie er nog zo'n coupon heeft, ik ben benieuwd naar het aantal coupons dat er nog is...

groet: frans,,,
Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,
nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia »

llinde schreef:
Griphus schreef:Misschien zijn er ook wel mensen die de starterkits van alle landen sparen, en voor hen is zo'n setje wel meer waard dan 3,88.
Zeker weten dat er mensen zijn die van elk land een starterkit sparen, maar dan vooral de plastic zakjes zoals Nederland die naast de Zalmkit ook heeft uitgegeven.
Het meest vervelende aan de Zalmkit is dat de munten niet zichtbaar zijn in gesloten toestand en in geopende toestand is er geen enkele bescherming meer.
Iets meer dan nominaal zal er altijd wel gegeven worden door iemand die iets zoekt, maar het verschil is verwaarloosbaar.

Luit
Dat plastic zakje met munten (uit m'n hoofd waren die 25 gulden) heb ik nog wel in bezit. Ik heb zelf weinig met het verzamelen van munten (helemaal al niet met euromunten), zou dat zakje dan nog wel iets opleveren?
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

nostalgia schreef:Dat plastic zakje met munten (uit m'n hoofd waren die 25 gulden) heb ik nog wel in bezit. Ik heb zelf weinig met het verzamelen van munten (helemaal al niet met euromunten), zou dat zakje dan nog wel iets opleveren?
Ongeveer dat wat er in zit: http://www.ebay.nl/itm/EURO-STARTERKIT- ... 1c264e479c
€11.35 dus...

Luit
nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia »

llinde schreef:
nostalgia schreef:Dat plastic zakje met munten (uit m'n hoofd waren die 25 gulden) heb ik nog wel in bezit. Ik heb zelf weinig met het verzamelen van munten (helemaal al niet met euromunten), zou dat zakje dan nog wel iets opleveren?
Ongeveer dat wat er in zit: http://www.ebay.nl/itm/EURO-STARTERKIT- ... 1c264e479c
€11.35 dus...

Luit
Dat is dus niet de moeite van het bewaren geweest (zeg ik dus als niet-muntenverzamelaar).

Maar het zakje is niet al te lang geleden door mijn oma aan mij cadeau gedaan omdat zij weet van mijn interesse in alles wat met ‘geld’ te maken heeft. Blijft voorlopig dus wel in de kast liggen.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

De Zalmkit is nu te koop bij de KNM voor 7,50 euro... Dus toch nog alweer bijna 100% in waarde gestegen. :knipoog:
https://www.knm.nl/starter-kit-euromunt ... gKTOPD_BwE

Ik las trouwens hier: https://de.wikipedia.org/wiki/Starterkit dat de oplage van de Zalmkit 16.000.000 exemplaren betrof en die van het plastic zakje (wat je voor 25 gulden kon kopen) 8.800.000 exemplaren.
Hoeveel van die zakjes zouden nu nog (dicht) bewaard zijn gebleven? Ik zie dat ze bij Verzamelaarsmarkt 18,95 moeten kosten.. https://www.verzamelaarsmarkt.nl/nl/eur ... -2074.html
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik heb beide nog, allebei dicht uiteraard. Niet voor het verzamelen maar vanwege de nostalgie
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
esli_k Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door esli_k »

Beste mensen, ik vond een afhaalcoupon voor de eurokit tussen oude papieren. Heeft iemand belangstelling om deze over te nemen?
esli_k Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door esli_k »

Zo ja stuur mij dan alsjeblieft een mail: eslikoetsenruyter@gmail.com
manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door manuel »

esli_k schreef: 29 dec 2021, 15:21 Beste mensen, ik vond een afhaalcoupon voor de eurokit tussen oude papieren. Heeft iemand belangstelling om deze over te nemen?
Welkom op het forum,

Het is niet de bedoeling om items te koop aan te bieden, daarnaast is mijn advies je email te verwijderen ivm bots en spam.

Terug naar “Euronieuws”