Waarde Zalmkit
Moderator: euromunter
Re: Waarde Zalmkit
Ze kunnen wel zeggen dat er miljoenen van gemaakt zijn, maar ze zeggen er niet bij hoeveel er nou nog van zijn. Ga er maar vanuit, dat de meeste mensen die geen munten sparen enz, deze munten gewoon hebben gebruikt.
Nou wat een waardeloze uitspraken van nota bene een handelaar...
Zoals Griphus het al aangeeft, hoeveel zijn er 'ongeschonden', lees ingeseald, gebleven??? Er zijn ook vele gewone UNC setjes (wel van hetzelfde jaar) welke ook niet meer waard zijn geworden. Of gaat het in deze enkel weer over de verpakking?
Nee dit zijn zeer typische uitspraken, die de band tussen verzamelaar en de handel compleet onderuit trapt. Jammer.
Gr. Jeroen
Zoals Griphus het al aangeeft, hoeveel zijn er 'ongeschonden', lees ingeseald, gebleven??? Er zijn ook vele gewone UNC setjes (wel van hetzelfde jaar) welke ook niet meer waard zijn geworden. Of gaat het in deze enkel weer over de verpakking?
Nou volgens mij zijn er nog altijd verzamelaars die daar heel blij mee zijn, maar ja dat levert de handel geen centjes op."Stuivers, kwartjes en rijksdaalders zijn goed voor wat de handel in oude metalen er voor geeft en dat is haast niks. Wanneer je op de zolder van een overleden familielid een emmer vol guldens of rijksdaalders vindt, kan je daar weinig mee.''
Ja dus wij kunnen alle jaartallen vóór 1967 in zilver bij hem aanschaffen voor op z'n hoogst 7 euro? Heertlijk om te weten! Wat een BAGGER uitspraak als je het mij vraagt."Tenzij'', vervolgt Kok, "tenzij het om guldens en rijksdaalders van zilver gaat. Die dateren van voor 1967 en daar krijg je respectievelijk 3 en 7 euro voor. Maar dat heeft puur te maken met de zilverwaarde en niet met de munt'', zo weet hij. "Want ook daar zijn er genoeg van.''
Tsja en daar zijn geen verzamelaars voor??? Ik ken diverse biljetten die toch echt wel een hoge verzamelwaarde hebben.De meeste guldenbankbiljetten zijn nog tot het jaar 2032 om te wisselen bij De Nederlandsche Bank
Nee dit zijn zeer typische uitspraken, die de band tussen verzamelaar en de handel compleet onderuit trapt. Jammer.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Donateur
ik vind zo n uitspraak van zo een iemand zo jammer
t maakt mij niks uit dat iemand uit de metaalhandel dit zegt
ik koester elke cent en elk dubbeltje en doe ze in de cellofaan/
kartonnen munthouder.
ook die gulden 1970-18mlj-zit in de map en daarboven de 1958-30mlj-
het is de nostalgie en de melangolie-het woord gulden.
dus niemand gaat mij vertellen dat een munt niet speciaal is omdat er
toch nog zoveel van zijn
ja dit geldt ook voor die mooie gulden flappen die achter het plastick
bij mij in de collectie pronken!
kartonnen munthouder.
toch nog zoveel van zijn
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
"emotionele waarde van dat eerste eurosetje...: onbetaalbaar"...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Die Kok zit met zijn zaak op de Laan van Meerdervoort in Den Haag. Ik ben er wel eens geweest, eens maar nooit meer, wat een *** is dat zeg. En deze uitspraak bewijst het maar weer. Hebben we in Den Haag een spreekwoord voor. Eens een ***, altijd een ***. Dit is dan wel de gecensureerde versie want normaliter komt het harder aan.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Laatst gewijzigd door Munthunter op 18 dec 2011, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
"Stuivers, kwartjes en rijksdaalders zijn goed voor wat de handel in oude metalen er voor geeft en dat is haast niks. Wanneer je op de zolder van een overleden familielid een emmer vol guldens of rijksdaalders vindt, kan je daar weinig mee.''
Ik wil het wel gratis bij ehm afhalen hoor.......
Ik wil het wel gratis bij ehm afhalen hoor.......
...........afwezig..... :wave:
Wat een ongelofelijke *** is die gozer. Je kwets hiermee honderden/duizenden verzamelaars door guldens als oud metaal te zien.
Ik spaar zelf geen guldens maar als ik dat zou doen en ik zou ze willen inruilen ga ik ze toch zeker niet bij de eerste de beste instantie afgeven dan zoek ik wel een verzamelaar die het met liefde wilt overnemen/kopen.
Ik spaar zelf geen guldens maar als ik dat zou doen en ik zou ze willen inruilen ga ik ze toch zeker niet bij de eerste de beste instantie afgeven dan zoek ik wel een verzamelaar die het met liefde wilt overnemen/kopen.
Laatst gewijzigd door Munthunter op 18 dec 2011, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Of hij hoopt met deze uitspraak dat mensen hun zalmkitten gaan gebruiken, en hun oude guldens wegdoen, waardoor er daar minder van zijn, en ze meer waard worden.
Mensen ik heb enigszins enkele berichten aangepast aan de fatsoensnormen. We hoeven een handelaar hier niet te schofferen.
A.u.b. op blijven letten wat je schrijft. Een mening geven op het stuk is geen probleem, maar ga niet persoonlijk iemand aanvallen die zich niet kan verdedigen.
Gr. Jeroen
A.u.b. op blijven letten wat je schrijft. Een mening geven op het stuk is geen probleem, maar ga niet persoonlijk iemand aanvallen die zich niet kan verdedigen.
Gr. Jeroen
Excuses, je hebt gelijk. En dan gaf ik nog de gecensureerde versie. Kun je misschien een beetje begrijpen hoe ik over hem denk, en dat na 1 bezoekje.
Gr. Alfred
Ps.: Als ik ooit eens in de buurt ben bij hem dan ga ik naar binnen en vraag hem of hij de Zalmkit heeft voor 3,88.
Gr. Alfred
Ps.: Als ik ooit eens in de buurt ben bij hem dan ga ik naar binnen en vraag hem of hij de Zalmkit heeft voor 3,88.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Wat betreft die zalmkitten heeft hij natuurlijk gewoon gelijk, numismatisch gezien zijn ze niets waard, wie wil er nou munten uit verschillende jaargangen in één set, die ook nog eens een keer zijn vastgeplakt en zolang de set dicht zit ook nog eens onzichtbaar zijn.Griphus schreef:Of hij hoopt met deze uitspraak dat mensen hun zalmkitten gaan gebruiken, en hun oude guldens wegdoen, waardoor er daar minder van zijn, en ze meer waard worden.
Het is alleen leuk als aandenken, maar er zijn er ook nog eens enorme aantallen overgebleven, dus zeldzaamheidswaarde hebben ze niet.
Hetzelfde geldt een beetje voor de starterkits van diverse landen, met uitzondering van die van Monaco en Griekenland zijn ze weinig meer waard dan wat er nominaal inzit.
Neemt niet weg datm de betreffende handelaar in grote lijnen wel gelijk heeft, maar het komt wat vervelend over en er zijn wel uitzonderingen.
Luit
-
- Volledig lid
wat grappig, al je NU op tv veronica teletext kijkt staat er een stukje over het setje eerste euro's (zalmkit)
die is nu niks meer waard, niet meer dan €3,88
volgens teletext moet je op zoek gaan naar een €2 monaco met grace kelly afbeelding, die is €1500,- waard
je zal er maar een in huis hebben , heeeeeel toevallig.......
die is nu niks meer waard, niet meer dan €3,88
volgens teletext moet je op zoek gaan naar een €2 monaco met grace kelly afbeelding, die is €1500,- waard
je zal er maar een in huis hebben , heeeeeel toevallig.......
Nou, dit is net zoiets als met de coincards, en dan wel de eerste 4 daarvan. Het gaat mensen daarbij om de verpakking. Er zijn namelijk veel 'verpakkingverzamelaars'. Misschien zijn er ook wel mensen die de starterkits van alle landen sparen, en voor hen is zo'n setje wel meer waard dan 3,88.wie wil er nou munten uit verschillende jaargangen in één set
Zeker weten dat er mensen zijn die van elk land een starterkit sparen, maar dan vooral de plastic zakjes zoals Nederland die naast de Zalmkit ook heeft uitgegeven.Griphus schreef:Misschien zijn er ook wel mensen die de starterkits van alle landen sparen, en voor hen is zo'n setje wel meer waard dan 3,88.
Het meest vervelende aan de Zalmkit is dat de munten niet zichtbaar zijn in gesloten toestand en in geopende toestand is er geen enkele bescherming meer.
Iets meer dan nominaal zal er altijd wel gegeven worden door iemand die iets zoekt, maar het verschil is verwaarloosbaar.
Luit
Laten we het daar op houdenllinde schreef:Zeker weten dat er mensen zijn die van elk land een starterkit sparen, maar dan vooral de plastic zakjes zoals Nederland die naast de Zalmkit ook heeft uitgegeven.Griphus schreef:Misschien zijn er ook wel mensen die de starterkits van alle landen sparen, en voor hen is zo'n setje wel meer waard dan 3,88.
Het meest vervelende aan de Zalmkit is dat de munten niet zichtbaar zijn in gesloten toestand en in geopende toestand is er geen enkele bescherming meer.
Iets meer dan nominaal zal er altijd wel gegeven worden door iemand die iets zoekt, maar het verschil is verwaarloosbaar.
Luit
De waarde maakt mij ook helemaal niets uit.leon voorn schreef:ik vind zo n uitspraak van zo een iemand zo jammer
kartonnen munthouder.
toch nog zoveel van zijn
Ik vind het gewoon leuk om deze munten in mijn collectie te hebben.
Is het 100 of 1 euro waard nou en?
Het gaat mij puur om het verzamelen en elk dubbeltje is even veel waard voor mij.
Ik ben helemaal blij als ik Bea tijdperk en Juliana tijdperk vol is en alles er van heb!
Handelaren vinden de waardes belangrijker voor de verkoop.
Maar ik vind de verzamel waarde belangrijker dan de daad werkelijke waarde.
Voor de rest heb ik ook een Zalmkit en deze is voor mij persoonlijk meer dan 3.88 waard.
Deze staat mooi in mijn vitrine kast bij de mooie gulden FDC setjes uit 83 en 86.
In dit artikel word gesproken vanuit een handelaar.
Voor hem is de waarde van een gulden uit 1980 veel minder waard dan voor mij deze gulden waard is.
Dit ook eveneens als de Zalmkit.
Maar elke munt die ik in mijn verzameling heb zitten koester ik en ben ik trots op dat ik die munt in bezit heb.
Elke munt zit bij mij in een cellofaan/kartonnen munthouder zoals Leon het mooi omschrijft.
Voor mij is de verzamel waarde belangrijker dan de handel waarde.
Groet Danny
- alles voor de euro uit Nederland.
-
- Donateur
En dit geeft nou net het verschil aan tussen een verzamelaar en een handelaar.Danny de Munt schreef:leon voorn schreef:..........................
Groet Danny
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Hoeveel verzamelaars zijn in het bezit van niet ingeleverde coupons, die recht gaven op het bekende setje?
Ik kreeg dat setje gewoon op de deurmat, heb ik iets gemist?
Ik was toen 10 dus kan zijn dat ik een gedeelte gemist heb.
-
- Donateur
Die heb ik ook nog...rtholen schreef:Hoeveel verzamelaars zijn in het bezit van niet ingeleverde coupons, die recht gaven op het bekende setje?
En toch betaalt de verzamelaar blijkbaar niet de verzamelwaarde aan de handelaar, anders zou vanzelf de handelswaarde ook wel hoger wordenhierm schreef:En dit geeft nou net het verschil aan tussen een verzamelaar en een handelaar.Danny de Munt schreef:leon voorn schreef:..........................
Groet Danny
Luit
-
- Globale moderator
Wat ik me kan herinneren is dat iedere (geregistreerde) inwoner van Nederland een afhaalcoupon kreeg die je bij de Postbank in kon leveren. Er stonden beste rijen, dat weet ik nog wel.Gible schreef:Ik kreeg dat setje gewoon op de deurmat, heb ik iets gemist?
Groeten PAul
ik weet het niet meer
Kan me enerzijds ook niet voorrstellen dat ze iemand op pad zouden sturen om zoveel (opvallende) 'prijzige' pakketjes bij de mensen in de bus te gooien. (10 stuks was al €38.80!) En ik denk dat ze er wel een paar 100 bij zich zouden moeten hebben.
Gr. Jeroen
Kan me enerzijds ook niet voorrstellen dat ze iemand op pad zouden sturen om zoveel (opvallende) 'prijzige' pakketjes bij de mensen in de bus te gooien. (10 stuks was al €38.80!) En ik denk dat ze er wel een paar 100 bij zich zouden moeten hebben.
Gr. Jeroen
Iedereen kreeg een afhaalcoupon, en je kon hiermee deze set afhalen bij diverse afhaalpunten. Ik heb de mijne toen opgehaald bij de Hema.euromunter schreef:Wat ik me kan herinneren is dat iedere (geregistreerde) inwoner van Nederland een afhaalcoupon kreeg die je bij de Postbank in kon leveren. Er stonden beste rijen, dat weet ik nog wel.Gible schreef:Ik kreeg dat setje gewoon op de deurmat, heb ik iets gemist?
Groeten PAul
Je kreeg hem in ieder geval niet in de bus!
Maar misschien kan Sander even kijken, hij heeft tenslotte de afhaalcoupon nog....
Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert