Ideeën of hulp bij verkopen MPO

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Ideeën of hulp bij verkopen MPO

Bericht door Danny de Munt »

Wie oh wie kan mij helpen over hoe het werkt om te verkopen op een veiling van MPO.

Wellicht kan hier iemand een topic openen er voor zodat iedereen die iets wilt verkopen weet hoe het werkt.
Hoeveel houd MPO in van het bedrag enzo?

ik zou ieder geval alle stappen en informatie willen weten hiervoor.
Hopelijk kan iemand mij helpen hierin!

Alvast bedankt.

Groet Danny
- alles voor de euro uit Nederland.
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: idee of hulp

Gerardo schreef:Ik denk dat je alles op hun website kan vinden, http://www.mpo.nl/
Daar hoeft volgens mij geen topic voor aangemaakt te worden
ik vind dat dit soort dingen wel een topic waard zijn.
Alle informatie die je wilt weten kan je ook elders vinden zoals dit.
Maar als iemand lid word van een forum wilt die gene ook alles op het forum kunnen vinden.
Zo ook dit.

Maar ik ga lezen op MPO dank voor de reactie
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met MPO, ze zijn onlangs ook lid geworden van ons forum ► MPO

Misschien wel interessant voor hen en ons dat ze het hier aan ons uitleggen. Ik ben namelijk wel vereerd met het feit dat ze zich hebben geregistreerd op ons forum, toch een duidelijk teken dat het forum inmiddels ook interessant is voor handelaren en veilingen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Heb MPO een PB gestuurd!
Nu even afwachten!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Mijn collega is gewoon naar een taxatiedag van de MPO gegaan met haar munten, ze hebben het bekeken en vonden het wel waard om te veilen en hebben het dus gelijk meegenomen. Afgelopen weekend was de veiling en ik heb haar op de hoogte gebracht van de opbrengsten. Alles was verkocht en ze was er erg blij mee. Gewoon kijken op de site van de MPO waar en wanneer de taxatiedagen zijn (meestal in combinatie met beurzen) en je bent klaar.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
MPO Nederland
Lid
Lid

Re: Ideeën of hulp bij verkopen MPO

Bericht door MPO »

Beste Danny,

Om bij ons te kunnen veilen is het van belang dat onze taxateurs allereerst naar de spullen kunnen kijken.
Zij zullen daarop een oordeel geven over wat zij denken dat het waard is. U kunt uw spullen altijd gratis en vrijblijvend laten taxeren bij MPO.
Dit kan op de beurzen die wij organiseren, op verscheidene taxatiedagen in het land of bij ons op kantoor.
Wij hebben elke woensdag een open inloopdag. Dan is een ieder vrij binnen te komen tussen 10.00 en 16.00 uur. Op alle andere dagen werken wij op afspraak (030-6063944).

De commissie die MPO doorgaans rekent is 22,5%. Echter is bij grote inzendingen hierover te onderhandelen.

Indien u akkoord gaat tot veilen samen met de taxateur zal de taxateur uw inzending inschrijven en krijgt u een kopie hiervan mee.

Dan hoort u een tijd niks van ons en gaan wij achter de schermen aan de slag met uw inzending. Onze verkavelaars bekijken uw inzending en zullen hier kavels van maken. Dit doen zij op de manier waarvan zij denken dat uw inzending het meeste zal opleveren. Bijvoorbeeld: U brengt een aantal Nederlandse munten en een verzameling USA in. Niet elke verzamelaar die Nederlandse munten verzameld zal een verzameling USA hierbij willen hebben en andersom. Op zo’n moment maken de verkavelaars hier dus 2 kavels van.

2 tot 3 weken voor de veiling krijgt u een veilingcatalogus met bijgesloten brief waarin staat aangegeven welke kavels van u zijn. Tevens wordt de catalogus naar meer dan 2.500 potentiële bieders verstuurd. Deze groep is alleen maar aan het groeien, daar wij constant bezig zijn om in binnen- en buitenland constant de veiling te promoten.

Een week voor de veiling beginnen de inkijkdagen. Vele verzamelaars en handelaren weten de weg naar het MPO-kantoor te vinden en zijn een week druk alle kavels aan het bekijken en aan het uitwerken hoeveel zij hiervoor willen uitgeven.

Vervolgens begint de veiling en wordt er schriftelijk, telefonisch, in de zaal of via internet geboden op de kavels.

Als de veiling is afgelopen begint de naverkoop. Tijdens deze 2 weken worden er nog veel “retour-kavels” verkocht. Als deze naverkoop klaar is gaan we aan de slag met de overzichten met opbrengsten. Deze vallen bij u in de bus ongeveer 3 weken nadat de veiling is afgelopen. Hierin staat per kavel wat het heeft opgebracht en wat u uitbetaald krijgt.
Ongeveer 7 weken na de veiling gaan wij over tot uitbetalen.

Ik hoop dat we hiermee een duidelijk beeld hebben kunnen creëren hoe de veiling gaat. Zijn er toch nog onduidelijkheden dan horen wij dat graag.
U kunt bellen met 030-6063944, mailen naar info@mpo.nl of informatie vinden op www.mpo.nl
MPO. inkoop - verkoop - taxatie- veilingen - beurzen. www.mpo.nl 030-6063944
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord en uitstekende uitleg!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Hartelijk dank voor het antwoord had deze ook al in een PB gekregen.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

En zo hoort het ook. Je stelt een vraag en de desbetreffende instantie (mits lid van dit forum) geeft antwoord.
Keurig gedaan.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Tja, heb zelf 1 jaartje gewerkt bij de M.P.O. in IJsselstein en ik ben nog steeds gehouden aan zwijgplicht.. :gniffel:
tja..

Terug naar “Ideeënbus en hulp”