Misdruk of niet???
Misdruk of niet???
Dit € 20,00 biljet kreeg ik onlangs in handen, wat op valt is dat de druk zowel voor-en achterkant is verschoven.
Er is altijd een tolerantie van 1 mm (gelezen in een artikel van 't Watermerk, van auteur Adri Ruisch), maar hier is het verschil wel 4 mm.
Laat jullie licht er eens over schijnen, zie foto's.
Hartelijk dank.
Ostara-nl
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
Re: Misdruk of niet???
Volgens mij is de druk niet verschoven, maar is het ene biljet gewoon anders gesneden.ostara-nl schreef:wat op valt is dat de druk zowel voor-en achterkant is verschoven.
Geen idee of daar dezelfde tolerantiegrenzen gelden.
Luit
Het biljet is inderdaad anders gesneden, dat kan je zien aan de zijkanten van het biljet, vooral op foto 2 bij het witte gedeelte naast het getal 20 aan de linkse zijde.
Hansafloep.
Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
Ik pinde vandaag een 50 euro biljet uit de muur en het viel mij op dat het paars-bruine '50' getal niet scherp gedrukt was, nogal rafelig.
Intussen vergeleken met een aantal andere biljetten, daar is deze opdruk wel haarscherp.
Ook bij de bank laten controleren, ze wisten mij vertellen dat het biljet 100% zeker niet vals was daar het alle bijzondere kenmerken heeft.
kan iemand zeggen of dit nu onder een misdruk valt?
Intussen vergeleken met een aantal andere biljetten, daar is deze opdruk wel haarscherp.
Ook bij de bank laten controleren, ze wisten mij vertellen dat het biljet 100% zeker niet vals was daar het alle bijzondere kenmerken heeft.
kan iemand zeggen of dit nu onder een misdruk valt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ligt denk ik eerder in de buurt van een slordige afwerking en mijn inziens dus geen misdruk.
Vriendelijke groeten.
Jeroen - Munthunter
Vriendelijke groeten.
Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Volledig lid
Gerardo schreef:Ja, ze zijn niet allemaal zo goed als onze Joh. Enschedé en Zn.
En onze regering moest zo nodig om het braafste kleutertje in de klas te blijven ze buiten de deur laten drukken.
En daarmee weer de werkgelegenheid en kennis van duizenden in de waagschaal stellen.
ik geloof niet dat ze zich daar bij Joh. Enschedé en Zn. druk over maken
Dit biljet is echt flink afgesneden.

Zag hem op marktplaats staan, en er wordt al flink op geboden.
Wordt de 'gemiddelde' euro verzamelaar hier een beetje warm van? Of zien jullie dit soort foutjes al te vaak?
Vind het eerlijk gezegd wel een 'spannend' biljet. Maar weet niet in hoe verre dit echt uniek is en dus waarde heeft!

Wordt de 'gemiddelde' euro verzamelaar hier een beetje warm van? Of zien jullie dit soort foutjes al te vaak?
Vind het eerlijk gezegd wel een 'spannend' biljet. Maar weet niet in hoe verre dit echt uniek is en dus waarde heeft!
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Dit soort biljetten zijn allemaal afkomstig uit Duitsland en zie je wel vaker verschijnen.SnakeDoc schreef:Dit biljet is echt flink afgesneden.
Het zijn biljetten die expres verkeerd gesneden zijn uit één groot vel met 60 biljetten die je in Duitsland kan kopen, het is dus geen echte misdruk.

Ik heb zelf ook nog enkele exemplaren.
Hansafloep.
Hallo,
Sorry, maar ik vind dit gewoon echte neppers.
Er zijn mensen die hier flink aan verdienen,
door expres een vel bankbiljetten te verknippen,
dit is voor mij onverzamelwaardig.
Ostara-nl.
Sorry, maar ik vind dit gewoon echte neppers.
Er zijn mensen die hier flink aan verdienen,
door expres een vel bankbiljetten te verknippen,
dit is voor mij onverzamelwaardig.
Ostara-nl.
Verzamelaar van Bankbiljetten/Munten Nederland/Ned.Indie. Schoolgeldbiljetten/Rekenmunten/Euro.
-
- Donateur
Hallo Hans,hansafloep schreef:
Dit soort biljetten zijn allemaal afkomstig uit Duitsland en zie je wel vaker verschijnen.
Het zijn biljetten die expres verkeerd gesneden zijn uit één groot vel met 60 biljetten die je in Duitsland kan kopen, het is dus geen echte misdruk.![]()
Hansafloep.
In mijn verzameling heb ik deze biljetten ook, alleen van € 5 en € 10 en niet hoger?
Heb jij hogere coupures en weet jij hoeveel vellen versneden zijn?
Mvg,
Hans
Klokkestein schreef:Hallo Hans,hansafloep schreef:
Dit soort biljetten zijn allemaal afkomstig uit Duitsland en zie je wel vaker verschijnen.
Het zijn biljetten die expres verkeerd gesneden zijn uit één groot vel met 60 biljetten die je in Duitsland kan kopen, het is dus geen echte misdruk.![]()
Hansafloep.
In mijn verzameling heb ik deze biljetten ook, alleen van € 5 en € 10 en niet hoger?
Heb jij hogere coupures en weet jij hoeveel vellen versneden zijn?
Mvg,
Hans
Ik weet niet hoeveel vellen er intussen versneden zijn.
Heb zelf ooit een aantal biljetten van 20 euro gehad, maar die kom ik tegenwoordig nergens meer tegen.
Hansafloep.