NVMH Muntenalmanak

Plaats hier berichten over literatuur met betrekking tot munten.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

NVMH Muntenalmanak

Bericht door Munthunter »

Een praktische muntenalmanak voor de Nederlandse gulden en euromuntenverzamelaar

NVMH Muntenalmanak 2009
Afbeelding

Auteur: Nederlandse Vereniging Van Munthandelaren (NVMH) Diverse auteurs.

Jaarlijkse uitgave van het NVMH. Behandeld de munten van het koninkrijk Holland (vanaf 1806). De roulerende Euromunten van het gehele Eurogebied en de speciale uitgiften van Nederland. Curaçao + Nederlandse Antillen, Aruba en Suriname. Nederlands Indië (vanaf 1814). En de bankbiljetten van Nederland.

Een handig boekwerk voor de verzamelaar. Afbeeldingen zijn in zwart wit, soms niet al te duidelijk. Ik gebruik het boekje zelf om in bij te houden welke munten ik al in mijn bezit heb en in welke kwaliteit. Het bankbiljetten gedeelte is minimaal en behandeld enkel de biljetten. Eventuele varianten worden niet behandeld. Niet alle uitgegeven biljetten staan in deze catalogus.

De prijsindicaties zijn, mijn inziens, wel wat aan de hoge kant, vandaar dat de meeste handelaren al snel dit boekje tevoorschijn halen… 60 tot 75% van de gegeven prijsindicaties, lijken mij reëler.

€11,50

Uitgeverij: De Vleermuis bv in Roermond

ISBN: 978-90-5757-066-7

Nieuwe edities worden in september uitgegeven.

Verkrijgbaar op vele munten en bankbiljettenbeurzen, NVMH munthandelaren, internet en via de boekhandel.

Websitelink: http://www.nvmh.nl/catalogus

Gr. Jeroen
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Nieuwe editie (27) is uit

Full Colour en groter van formaat.

Prijs is ook omhoog gegaan €14,50

Ik zal snel wat meer gegevens plaatsen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Ik vindt het een verbetering! Prachtig plaatjes, je boekje valt ook niet zo snel dicht. Mooie afbeeldingen. Staat leuk in je boekenkast :D

Terug naar “Literatuur en software over munten, bankbiljetten en het verzamelen ervan”