Rustende leden

Hier worden veel gestelde vragen geplaatst of vragen die wellicht anderen kunnen helpen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Rustende leden

Bericht door Munthunter »

Omdat er al diverse keren is gesproken over het onderstaande onderwerp, hier even een officieel topic.

We naderen inmiddels de 100 leden en zoals menigeen al heeft gezien, zijn er diverse leden die zich hebben geregistreerd maar nog niets hebben gepost. Ook zijn er elden die zich hebben aangemeldt op een bepaalde dag en daarna nooit meer hebben ingelogd.

Wat doen we met dit gegeven. Ik denk dat het al erg vroeg is om na 3 maanden al mensen van het forum te verwijderen omdat ze niets hebben gepost. Ik zie dit eerder na een jaar of langer gebeuren. Daarbij wil ik eerst deze leden een persoonlijk bericht sturen met de vraag wat ze zelf willen. Leden zomaar verwijderen wekt erg veel onbegrip op denk ik en dat is een hele slechte reclame voor het forum.

Het is ook bekend dat veel leden komen om te lezen. Er is inmiddels veel informatie te vinden op het forum. Een bericht plaatsen is voor de meesten leden een makkie. Toch is het voor andere leden een drempel, ze zijn bang dat ze het fout hebben of iets vertellen wat niet interessant is. Natuurlijk is dit gevoel heel onterecht, maar wel een feit.

Het aantal leden die komen om te lezen zijn, in mijn ogen, van harte welkom en hopelijk hebben ze veel aan alle informatie die het forum inmiddels rijk is.

Onze vraag is nu dan ook, wat kunnen we doen. Is het niet wat te vroeg om nu al leden te verwijderen? Zo ja, wanneer zouden jullie dit dan doen en natuurlijk hoe? Hoe kunnen we deze leden actief laten deelnemen aan het forum en is dit ook nodig?

Alle reacties zijn van harte welkom!

Vriendelijke groeten van Jeroen en de moderators!
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

dit lijkt op de herhaling van het begin van dit forum, nl. hetschrijven mijnerzijds omtrent gedragsregels, sectie Hulp, code of honour: no battlefield.

Iemand die een krabbel zet leeft nog en is dus niet een dood lid.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Als er leden zijn die voor de informatie komen is dat goed. De bedoeling
is dat ook de informatie tot nut is voor anderen. Dit dus niet voor de
enkele plaatsers.

Die nooit komen ja waarom lid geworden. Er even niet te veel druk
om gaan maken op dit moment.

Wie weet zijn er ook veel die niet zo wegwijs zijn met foto's maken, plaatsen
e.d. Je weet niet.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Inderdaad een herhaling, maar op diverse plekken in het forum werd dit aangehaald. Vandaar hier een apart topic waarin men zijn of haar mening kan geven, of ideeen kan plaatsen.

Gr. Jeroen
peterpaul31 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door peterpaul31 »

Beste Allemaal,
Deze discussie ken ik ook van een ander forum. Ik vind het grappig om te zien dat dezelfde argumenten worden gebruikt. Of een lid wel of niet een bericht plaatst is volgens mij afhankelijk van de reden waarom hij het forum bezoekt. Tot op heden heb ik hier ook nog niets geplaatst, maar ik heb inmiddels al een redelijk aantal berichten gelezen. Vermoedelijk zal ik best van tijd tot tijd berichten gaan plaatsen en reageren op artikelen. Wat mij betreft is het geen probleem wanneer een hoop leden dat niet doen. Alleen al als informatiepunt is dit forum een prima middel.
Tot later, groeten Peter Paul
verzamelaar van wereldmunten
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Peter Paul,

fijn om te weten dat je de berichten leest. Ik hoop dat je er wat aan
zal hebben.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Inderdaad Peter Paul, er zijn diverse fora met hetzelfde probleem. Kreeg zelfs net nog een bericht van een ander fora, met dezelfde reden. Ben daar nog maar een maandje lid en vind het wel heel erg snel om dan al een bericht te krijgen...

Leuk dat je even wat van je laat horen!

Gr. Jeroen
bart België
Senior lid
Senior lid

Bericht door bart »

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen leden die niet posten en leden die niet inloggen. Er zijn (op meerdere fora) leden die zich niet geroepen voelen om te posten, maar die wel geïnteresseerd zijn in de informatie die het forum te bieden heeft. Voor deze leden zou het jammer zijn dat hun lidmaatschap opgeheven wordt.

Anderzijds zijn er leden die zich registreren en daarna nooit meer inloggen. Aangezien het lid op die manier toont niet de minste interesse te hebben voor wat er leeft op het forum, moet het mogelijk zijn die "ballastleden" te verwijderen. Het lijkt me echter snel om dit al na enkele maanden te doen...

Bart
Verzamelaar van wereldmunten op type
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bovenal wil ik even laten weten dat ik nog helemaal niet de intentie heb om leden te verwijderen, zeker niet binnen deze korte tijd.

Ik deel je meningen Bart.

Gr. Jeroen
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Het bovenste van Bart is heel duidelijk, daar ben ik mee eens.

Maar ik lees dus dat leden ook niet hoeven in te loggen maar wel
kunnen lezen. Foto's zijn die ook zichtbaar. Het is geen probleem.
Maar nu snap ik het wel dat je weinig ziet en hoort.

Maar ja ik doe het ook niet voor niets, het is mijn bedoeling dat
veel mensen de informatie zouden kunnen gebruiken. En kunnen
genieten van foto's .
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Je kunt inderdaad berichten lezen, maar als je iets verder zoekt, zul je meteen in moeten loggen.

Het kost nieuwe leden als het forum geheel is afgeschermt en alleen toegankelijk is voor geregistreerde leden. De drempel is dan hoger en men zal zich niet zo snel registreren.

Gr. Jeroen
rinuske

Bericht door rinuske »

ik heb dit alles hierboven eens gelezen, en ja dit kom je op ieder forum tegen.
de meeste forums eisen van hun leden een post van minimaal 1 stuks per jaar, dit vind ik een redelijke termijn.
als er 11 maanden verstreken zijn zou de webmaster een prive berichtje kunnen sturen ,en indien er de volgende maand geen reactie is gekomen verwijderen.
begrijp me goed ik wil niemand weg hebben, maar 1 post per jaar moet toch lukken ?
we willen met zijn allen toch een actief forum hebben?
alhoewel dit mijn eerste post is wil ik niemand iets opdringen of zo, maar wil graag meewerken aan een leuk en informatief forum.

groeten Rinus
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

bart schreef:Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen leden die niet posten en leden die niet inloggen. Er zijn (op meerdere fora) leden die zich niet geroepen voelen om te posten, maar die wel geïnteresseerd zijn in de informatie die het forum te bieden heeft. Voor deze leden zou het jammer zijn dat hun lidmaatschap opgeheven wordt.

Anderzijds zijn er leden die zich registreren en daarna nooit meer inloggen. Aangezien het lid op die manier toont niet de minste interesse te hebben voor wat er leeft op het forum, moet het mogelijk zijn die "ballastleden" te verwijderen. Het lijkt me echter snel om dit al na enkele maanden te doen...

Bart
Ben het met Bart eens. Volgens mij kun je zien of mensen wel of niet inloggen. Als ze dat lang (bijvoorbeeld een half jaar) niet doen lijkt me dat toch een duidelijk teken dat ze niet geïnteresseerd zijn en kunnen ze net zo goed verwijderd worden. Als gast kunnen ze dan alles nog bekijken. Maar dan heb je gewoon een lijst met (redelijk) actieve leden.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Inderdaad kun je zien wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd. Als je naar het profiel gaat van het forumlid, zie je rechts de datum dat hij of zij zich heeft geregistreerd. Daar vlak onder staat de datum en tijd wanneer hij of zij zich het laatst heeft ingelogd.

1 bericht, zoals Rinus aangeeft, is een richtlijn. Maar ik vind ook de tijd van afwezigheid van belang.

Feit blijft wel dat ik vorig weekend een nieuwsbrief naar alle leden heb gestuurd en dat het de dagen daarna storm liep op het forum. Kortom men werd weer even herinnert aan het forum. Ik denk dat het versturen van een kort bericht naar alle leden al veel terugkerende leden oplevert.

In ieder geval erg leuk dat jullie meedenken.

Een fijn weekend!

Gr. Jeroen
poolsemunten
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door poolsemunten »

Mijn mening,

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die graag informatie zoeken en het leuk vinden om op dit forum te lezen. Daarvoor kan ik me goed voorstellen dat iemand voor een lange tijd geen reacties plaatst.

Ik denk dat een controle van 1x per jaar genoeg moet zijn als dat niet te veel werk is voor de goede mensen achter dit forum.

Niet direct verwijderen maar even een berichtje sturen naar de persoon in kwestie en deze vragen of deze nog actief is op het forum.

Geen antwoord = delete
Wel antwoord = plezier ;-)
De plek voor verzamelaars van Poolse Munten :thumb up: - http://www.poolsemunten.nl - tot ziens :wave:
poolsemunten
Volledig lid
Volledig lid

Munthunter schreef:Inderdaad kun je zien wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd. Als je naar het profiel gaat van het forumlid, zie je rechts de datum dat hij of zij zich heeft geregistreerd. Daar vlak onder staat de datum en tijd wanneer hij of zij zich het laatst heeft ingelogd.

1 bericht, zoals Rinus aangeeft, is een richtlijn. Maar ik vind ook de tijd van afwezigheid van belang.

Feit blijft wel dat ik vorig weekend een nieuwsbrief naar alle leden heb gestuurd en dat het de dagen daarna storm liep op het forum. Kortom men werd weer even herinnert aan het forum. Ik denk dat het versturen van een kort bericht naar alle leden al veel terugkerende leden oplevert.

In ieder geval erg leuk dat jullie meedenken.

Een fijn weekend!

Gr. Jeroen

Ik zou zeker elke maand of 1x per kwartaal een soort nieuwsbriefje blijven sturen met wat leuke nieuwtjes betreft dit forum.

Bijvoorbeeld:
- nieuwe forum onderdelen
- apparte landen pagina's
- basis forum info updates

Hierna zullen er wel weer wat mensen wakker worden denk ik :-)
De plek voor verzamelaars van Poolse Munten :thumb up: - http://www.poolsemunten.nl - tot ziens :wave:
Londoh

Bericht door Londoh »

poolsemunten schreef: Ik zou zeker elke maand of 1x per kwartaal een soort nieuwsbriefje blijven sturen met wat leuke nieuwtjes betreft dit forum.

Bijvoorbeeld:
- nieuwe forum onderdelen
- apparte landen pagina's
- basis forum info updates

Hierna zullen er wel weer wat mensen wakker worden denk ik :-)
Ik zat net te kijken of er een mogelijkheid is om te opteren om geen nieuwsbrief te ontvangen, die heb ik niet kunnen vinden.

Overigens is het op alle fora zo dat de maar een vaste kern van actieve leden hebben, dan nog een paar die af en toe komen, de meeste leden zijn gewoon in een opwelling lid geworden, niet iets om je druk over te maken.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

De nieuwsbrief ontvang je altijd, mocht je dit niet willen en wél lid willen blijven van Hét Munten en Bankbiljetten Forum, dan heb ik een groot probleem.

De software van het forum laat het niet toe om in de massamail (dus alle leden), leden te weren. Kortom ik zou alle leden apart moeten toevoegen in de mail...

Gr. Jeroen
Londoh

Bericht door Londoh »

Dat is dan jammer en een min punt. Ik heb zo een nieuwsbrief niet nodig want als ik lid ben van een forum dan bezoek ik dat ook, tot het verveeld of er iets anders op komt dagen waar ik wat tijd in stop. Ik ben iemand die in principe tegen alle mail anders dan van bekenden en die waar ik om heb gevraagd is. Ik heb nog zo een 400 ongeopende mails met meestal blote wijven humor, van kennissen die zich op kantoor vervelen :lol:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

londoh schreef:Dat is dan jammer en een min punt. Ik heb zo een nieuwsbrief niet nodig want als ik lid ben van een forum dan bezoek ik dat ook, tot het verveeld of er iets anders op komt dagen waar ik wat tijd in stop. Ik ben iemand die in principe tegen alle mail anders dan van bekenden en die waar ik om heb gevraagd is. Ik heb nog zo een 400 ongeopende mails met meestal blote wijven humor, van kennissen die zich op kantoor vervelen :lol:
Tsja dat geldt helaas niet voor iedereen. Als ik de nieuwsbrief verstuur, of een ander bericht naar de leden, dan resulteert dit direct in een enorme toeloop van 'rustende leden'. Kijk maar eens naar de datum van de laatste mail én het grootste aantal bezoekers onderaan het forum. Na het versturen van een nieuwsbrief zie ik dat sommige 'rustende leden' toch de mogelijkheid aangrijpen om deel te gaan nemen aan het forum. En dat is nu juist wat ik wil bereiken.

Gr. Jeroen
Londoh

Bericht door Londoh »

Dat is inderdaad zo, je houdt de mensen wakker, daarvoor is een nieuwsbrief ideaal. Maar ik heb al eerder gezegd, ik geef input, er zijn mensen die dit niet zo op prijs stellen. Je weet maar nooit of er een mogelijkheid is om te klikken. Nieuwsbrief Ja - Nee. Vaak staat dit ook op nieuwsbrieven, als u deze niet meer wilt ontvangen enz.
poolsemunten
Volledig lid
Volledig lid

Jeroen,

Ik denk dat het handigste is gewoon iedereen 1 keer per jaar (of 2 jaar) te benaderen en te vragen of ze nog actief willen blijven op het forum of dat je de delete knop mag gebruiken. Geen reactie betekend ook delete.

Dat is naar mijn mening de oplossing om te zorgen dat je het werk zoveel mogelijk beperkt houd en natuurlijk het forum schoon houd.

Grt,

Terug naar “Veel gestelde vragen FAQ”